SATA kabels... zijn er verschillen?

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 00:17
lo allemaal

ik heb net 4 Samsung SATA300 HDs gekocht, maar ik heb hier nog geen kabels voor...

Ik vroeg mij dan ook af of er verschillen zijn in kwaliteit tussen de verschillende merken/typen van kabels?

Zo weet ik bijvoorbeeld dat dit voor ATA kabels ENORM veel kan uitmaken... Uit eigen ervaring weet ik bijvoorbeeld dat de rounded ATA kabels die bij de DFI NF4 mobo zitten ENORM hard SUCKEN, en al bijna uit elkaar vallen als je er naar kijkt...

ik weet dat voor ATA kabels Coolermaster wel een goed degelijk merk is, is dit ook zo voor SATA kabels?

en ten slotte: moet ik zoeken achter specifieke SATA300 kabels? of is iedere SATA cable in staat SATA300 speeds te ondersteunen?

ik hoop dat iemand me hiermee kan verder helpen...

Bij voorbaat dank,

Masta

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor zo ver ik weet is de bekabeling gewoon gelijk; S-ATA300 disken kunnen ook prima op 150 controllers werken en vice versa.

Om eerlijk te zijn hecht ik niet zoveel waarde aan het merk van de kabel. Bij de IDE kabels waren rounded kabels erg handig om mee te werken soms (en sommige rounded kabels waren een hel om te buigen), maar S-ATA kabels zijn standaard al klein genoeg... ik betwijfel of er wel slechte SATA kabels op de markt zijn.

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 00:17
ic

ik weet trouwens wel dat SATA300 schijven ook op SATA150 controllers werken, maar het gaat hem juist over die SATA300 die ik wil benutten...

Ik heb dan ook een onboard SATA300 controller op mijn DFI NF4 mobo

daarom wil ik ook zeker weten dat ik met iedere SATA kabel, de SATA300 functionaliteit kan benutten vooraleer ik er zomaar willekeurig zou gaan kopen...