Dit heb ik nog nooit meegemaakt: In mijn root dir vind ik een file dead.letter. Ik klik hem aan, er staan wat karakters in, ik sluit het ding weer, en KDE hangt. Niet meer te killen met ctrl-alt-backspace. Reset gegeven => PC boot niet meer!
Niet meer van HD, en niet meer van flop. Ook win98 boot niet meer. Heeft dead.letter mijn BIOS soms aangetast? Wie heeft goede raad?
Verwijderd
mja, dead.letter is gewoon een oud mailtje, dat (meestal) niet verstuurd is. Deze kun je dus waarschijnlijk gewoon deleten.
Ik kan je precies vertellen wat er mis is gegaan: je draaide KDE als root, en begon willekeurig op bestandjes te klikken. Gebruik je root account alleen als het ECHT niet anders kan.Op zondag 14 januari 2001 12:41 schreef willy_wonka het volgende:
Dit heb ik nog nooit meegemaakt: In mijn root dir vind ik een file dead.letter. Ik klik hem aan
Ik vind het vreemd dat je niet meer kunt booten, het beste dat je kunt doen is even je BIOS helemaal resetten (je weet wel, kast open, jumpertje omzetten) en kijken of het dan wel weer werkt. En anders wordt het een nieuw BIOS-chippie bestellen
Was dead.letter niet zegmaar de deleted items van Pine (E-Mail programma)?
Wel een beetje vreend dat het aanklikken van zo'n bestand zo'n destructief effect heeft...... Ik hem mijn BIOS gereset, nog niet het gewenste effect
Nu ook geen beeld meer, en alarm piepjes
BIOS dood?
Verwijderd
GREENSKiN: Was dead.letter niet zegmaar de deleted items van Pine (E-Mail programma)?
Lees de FAQ: http://www.washington.edu/computing/faqs/html/pine.dead.letter
Lees de FAQ: http://www.washington.edu/computing/faqs/html/pine.dead.letter
Verwijderd
een gokje: puur toeval
je moederbord oid heeft het begeven toen je aan het werk was.
Dus hardware failure.
je moederbord oid heeft het begeven toen je aan het werk was.
Dus hardware failure.
Linux crasht echt niet zomaar, en als windows ook niet meer boot is het dus je hardware. Had ik laatst ook, linux crasht, bootloader doet het nog wel maar als de kernel gestart wordt...zwart scherm. Windows gaf alleen nog maar een beschermingfout. Een reepje geheugen bleek overleden te zijn. Toen ik dat reepje eruit gehaald had startte linux gewoon weer op en draaide weer perfect.
Die dead.letter is dus gewoon TOEVAL
Maar das wel kut dat er iets van de hardware kapot is, veel succes bij het zoeken naar een oplossing.
Die dead.letter is dus gewoon TOEVAL
Maar das wel kut dat er iets van de hardware kapot is, veel succes bij het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1