Toon posts:

PC Start niet bepaalde HDD erin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde dus een harde schijf uit PC2 in PC1 zetten. Alles goed en wel, die harde schijf erbij gezet, jumpers van beide schijven op cable select gezet en starten.... een halve seconde begint alles te draaien maar dan nokt ie er weer mee. Als ik de voedingskabel van de HDD uit PC1 (die er eerst ook inzat en toen wel gewoon werkte) eruittrek start de pc wel gewoon goed. Ook de HDD uit PC1 als master op de IDE zetten werkte niet. Ik vind dit vooral vreemd omdat de schijf het 5 min. eerder prima deed. Het enige wat ik heb gedaan is de jumpers veranderen, even de schijf uit de tray gehaald om jumperinfo te bekijken.

Ik had hem eerst een spanningskabel laten delen met de CDRW, omdat de spanningskabel die er eerst op zat maar 1 plug had. Kan dit de harddisk gefried hebben? Als ik de HDD uit PC2 in zn eentje aansluit doet alles het wel gewoon goed.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je hebt toch wel de stroom HELEMAAL (als in stekker eruit) uitgeschakeld voordat je de HD ging ompluggen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan. Heb die HDD die moeilijk doet nu erbij zitten in mn eigen PC als slave, daarin doet ie het wel gewoon goed. Vraag me af wat het kan zijn.

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:36

J2S

Ik had ook een keer bij een schijf de stroom omgedraait en toen startte de pc niet op. Dus het zou kunnen dat je em gefried hebt maar het lijkt me onwaarschijnlijk want dan zou je wel weten dat je het verkeerd hebt aangesloten. Check anders voor de zekerheid nog maar het kabeltje wat je hebt gebruikt voor de extra aansluiting.

Verder kan het sowieso wel eens problemen opleveren als je 2 schijven op CS zet dus gewoon de ene schijf op master zetten en de ander op slave en dan kijken wat er gebeurd. Ook nog mogelijk om de optische drives niet aan te sluiten en beide schijven zonder jumper op een apart IDE kanaal te zetten.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geef ook even aan welke HD's je gebruikt. In enkele gevallen willen (oudere) HD's soms per se als master staan (Western Digital is hier een bekend voorbeeld van.)

ARME AOW’er