Ik heb laatst koeler van m'n processor afgetrokken, maar de CPUchip bleef aan me koeler vastzitten. Toen waren er bij het 'hoekje' zegmaar een paar pennetjes verbogen. Die heb ik netjes rechtgezet, maar in totaal zijn er 3 pinnetjes afgebroken!!!
Hij doet het echter nog wel, ik gebruik hem nu zelfs. Geen problemen met het een of het ander eigenlijk alleen:
* Kan mijn CPU temperatuur niet aflezen (bios+windows niet)
* Krijg een error als ik opstart namelijk (Start gewoon op zonder f1, staat wel aan dat ie op f1 moet wachten):
CPU Fan Error!
Warning: Iets met dat m'n temperatuur te heet is...
Voor de rest ziet bios+windows mijn processor gewoon en werkt ie perfect, op 2 bovenstaande puntjes na.
Weet iemand of het aan die 3 pinnetjes ligt of aan wat anders?
Heb gesloopt volgens: ftp://download.intel.com/...um4/datashts/30056103.pdf
THERMTRIP (Pin # A2): Asynch GTL+ (Direction = Output)
THERMDA (Pin # B3): Power/Other
VSS(Pin # C2): Power/Other
Is dit fataal? Wat is Asynch GTL+ (zijn ook input pinnen van)? Komt het nou hierdoor dat ik geen temperatuur meer kan meten?
Hij doet het echter nog wel, ik gebruik hem nu zelfs. Geen problemen met het een of het ander eigenlijk alleen:
* Kan mijn CPU temperatuur niet aflezen (bios+windows niet)
* Krijg een error als ik opstart namelijk (Start gewoon op zonder f1, staat wel aan dat ie op f1 moet wachten):
CPU Fan Error!
Warning: Iets met dat m'n temperatuur te heet is...
Voor de rest ziet bios+windows mijn processor gewoon en werkt ie perfect, op 2 bovenstaande puntjes na.
Weet iemand of het aan die 3 pinnetjes ligt of aan wat anders?
Heb gesloopt volgens: ftp://download.intel.com/...um4/datashts/30056103.pdf
THERMTRIP (Pin # A2): Asynch GTL+ (Direction = Output)
THERMDA (Pin # B3): Power/Other
VSS(Pin # C2): Power/Other
Is dit fataal? Wat is Asynch GTL+ (zijn ook input pinnen van)? Komt het nou hierdoor dat ik geen temperatuur meer kan meten?