Zijn er überhaupt wel goede ISP's?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47
Ik hoor allemaal slechte verhalen over Speedlinq, Wanadoo capt zijn nieuwsgroepen, Tiscali heeft (soms) veel hogere pings, Demon heeft Flexpress abbo's met een super prijs/kwaliteit maar de huidige klanten kunnen niet overstappen, etc.

Zijn er naast Xs4All (ga ik zo over verder) ook nog gewoon goede providers? Die weliswaar antwoorden op de helpdesk binnen een paar uur, geen duur 0900 nummer met bouthelpdesk, en niet super duur. Ook €75 afsluitkosten vind ik veel te veel van het goede.

Ik heb nu internet via iPact en daarbij eik bijna geen downtime gehad. De langste downtime lag rond een kwartier. Met gamen heb ik hoge pings, maar dit komt door m'n DSL centrale (interleaved). Wel is m'n ping altijd mooi constant maar ik mis toch het 'professionele' bij deze provider.

Over Xs4All: Ze zijn super (en prijzig :( ). Maar toch snap ik een paar dingen dus echt niet. Kan iemand mij dit evt. verduidelijken:

De dedicated servers die ze verhuren. Ze verhuren ook bakken met 128 mb ram en wat bijbehorende specs voor in mijn ogen een absurd maandbedrag (3 of 4 maanden co-locaten en de volledige machine is terugbetaald).

Maar in ieder geval, zijn er nog _Fatsoenlijke_ providers?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:09
Multikabel vind ik tot dusver perfect :)

Radio, tv, internet, telefoon alles via 1 kabel en goede snelheden. Bijna geen downtime en een soepele klantenservice.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 14:04

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Vroagah had je cistron. imho de beste provider was dat. snelle helpdesk, profesioneele helpdesk ook. goeie verbindingen. goede storings afhandeling.
Maarjah nu heeft xs4all ze overgenomen..

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
ik werk bij freeler :P
en freeler werkt uitstekend, alleen jammer dat we zijn overgenomen door KPN.
Afbeeldingslocatie: http://www.freeler.nl/images/logo.gif

vanpeltje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Internlnet/surfsneladsl.
Niet al te duur, snelle en met name stabiele verbindingen en een prima helpdesk. We zitten inmiddels al iets van 8 jaar bij deze provider (als het al niet nog langer is) en er nog nooit gezeur mee gehad.

Ik blijf hier voorlopig nog wel even zitten, het werkt allemaal prima, zijn wellicht niet de goedkoopste maar ik ben er zeer goed over te spreken (iit @home dat ik hiervoor had als breedband verbinding).

Verwijderd

Ik zit bij xs4all, nog nooit problemen gehad, alleen 1x een landelijke storing bij KPN, helpdesk (voor zover ik die ooit gebeld heb) is snel en goed bereikbaar.
Pingtijden zijn prima (maar dat is afhankelijk van de afstand van de lijn)

Duur = een kreet voor iets wat je wilt hebben maar niet kan (of wil) betalen

mijn beleving is dat je krijgt waar je voor betaald, ik heb basic trouwens

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 11:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Yapser schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:25:

Over Xs4All: Ze zijn super (en prijzig :( ). Maar toch snap ik een paar dingen dus echt niet. Kan iemand mij dit evt. verduidelijken:
<KNIP>
Maar in ieder geval, zijn er nog _Fatsoenlijke_ providers?
Je krijgt waarvoor je betaald. Xs4all is duur, maar goed.
Das net zoiets als klagen over BMW, dat het wel goede auto's zijn, maar te duur.
Maar, je wil wel een auto die beter is dan een KIA.. :?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
KPN direct ADSL.

Geen gezeur of problemen met tussenkomst van providers.

Geen tot minimale downtime, altijd snelle downloads

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb in 2,5 jaar geen klachten over TweakDSL via BBned. Verbinding is altijd goed en geen klachten over de downtime. Ik heb er alleen even uitegelegen vanwege een defecte modem. Sinds ongeveer een jaar ook telefonie van Tweak afgenomen. Werkt ook super. Met telefonie 1x 4 uren eruit gelegen. Helpdesk is super, opleveren van nieuwe verbinding is wel een zeer langdradig gedoe.

/dev/null

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28
Heb al meer dan twee jaar een Demon aansluiting. Ik was één van de eerste met DSL Express. En ik heb werkelijk niets te klagen. Als er een keer iets mis is, word je goed geholpen bij een helpdesk met echt bekwame mensen (dat is imho ook wat waard).

En ik vind de prijs ook best netjes. Ik begon met een 512/256 abbo voor 39,95. Die is toen verdubbeld (1024/512) voor 39.95. Toen dit 29.95 werd ben ik overgestapt op een 2048/1024 abbo voor 34,95. Dat vind ik een best nette prijs/kwaliteit-verhouding.

Punctuality is the politeness of kings

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:19
Planet Internet. Ze zijn helaas duur. Maar eerlijk is eerlijk het product is erg goed. Ik heb geloof ik pas één avond niet kunnen internetten in 3 of 4 jaar adsl. De helpdesk is verder ook gewoon goed. Ze hebben me uitstekent geholpen bij het instellen van een ADSL modem, dat niet eens van hun is.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• BHQ
Wat ik mij bij Demon afvraag.. kan je later je systeemnaam (dus e-mail adres voorvoegsel :{) later nog editten?

Ik heb liever een bijv. [naam]@demon.nl adres dan [naam]@[naam].demon.nl. Wel handig is dat je mocht je zelf een server hosten, dan kan je 'm alsnog via die hostname bereijken :)

Verwijderd

Ik heb nu al de nodige jaren @home, nooit, maar dan ook nooit problemen mee gehad. De facturen kloppen, af en toe voor info de helpdesk wel eens gebeld en altijd netjes te woord gestaan, ik haal mijn up -en downloadsnelheden altijd(24/7). Maarja ik schijn één vd weinigen te zijn die geen problemen heeft met @home... :X :*)

Verwijderd

Ik heb thuis xs4all, heb voor de thuiswerkers vanaf hier ook xs4all (één regelde het zelf en nam KPN ADSL direct) en we gebruiken hier een SDSL lijntje van xs4all.
Ik heb al diverse storingen meegemaakt, zowel thuis als op het werk. Thuis ging het altijd om KPN storingen, de meeste waren met vijf minuutjes gefixt. Op het werk merk je weinig van een normale lijnstoring: sdsl is redundant uitgevoerd en na een minuutje komt de tweede lijn omhoog. Wat wél mis ging was de migratie vanaf een andere provider voor website en email de soep in liep, omdat de andere provider het vernaapte. xs4all ging zelfs zo ver om voor mij een verbose log van een mailserver te produceren waarin duidelijk werd dat de ellende toch écht bij de andere provider lag en niet bij ons, onze klanten of xs4all.

Ja, xs4all is niet de goedkoopste, en ook xs4all kan geen storingsvrij netwerk garanderen: dat is van KPN. xs4all is tot nu toe wel de enige provider naast Demon welke mij, als ik met vragen bel, gewoon helpt en me niet afwimpelt met van die stomme antwoorden als "dan weet ik het ook niet, het zal wel ergens anders mis gaan" zoals je die echt véél te vaak hoort bij Tiscali en Planet en vroeger bij WorldOnline en hun voorganers T.I.P. Tiscali gaf dit antwoord zelfs nadat ik onomstotelijk had aangetoond dat de fout bij hen lag en dat ons bedrijf hiervan daadwerkelijk elke dag een paar duizend euro schade had. Ze raadden ons ook aan de server "even" opnieuw te installeren toen Exchange ineens geen mails meer opgehaald kreeg bij de Tiscali popboxen.

Dus samenvattend zou ik óf demon óf xs4all nemen, en geen andere overwegen.

• Byte_Me
  • Laatst online: 13-02 09:47
ik zit nu een maand bij tiscali, maar ik ben erg over ze te spreken. Er zijn kennelijk wat problemen met het modem wat ze gebruiken, maar daar heb ik gelukkig geen last van. geen aansluitkosten en een 1Mb/s verbinding voor 10 euro pm vind ik een goede deal. is wel een actie, na 6 maanden kost het 20 euro, maar dan stap ik waarschijnlijk wel over naar een duurder abbonnement.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik denk dat alle (dochter) ondernemingen van KPN goed zijn. Het Net is niet duur, heeft ook een goed bereikbare helpdesk, maar heeft een datalimiet. (exclusief het hoogste abbo) Planet is duurder (vind ik nog steeds niet absurt duur) maar dan heb je geen datalimiet meer. Deze heb ik, en ik ben er erg tevreden over. XS4ALL is de duurste van de 4 (of je het er voor over hebt moet je zelf bepalen) maar geeft extra service die je bij de andere 3 niet krijgt. Direct ADSL is voor de mensen die geen extra service willen zoals email e.d., maar een gewone stabiele lijn met een normale/lage ping. Sowieso zijn alle lijnen van deze vier erg stabiel en hebben ze een redelijk lage ping. Het zijn alle vier aanraders, maar je moet zelf weten welke het beste bij je past. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• CasaLasse
  • Laatst online: 15-02 10:47

CasaLasse

c454 l4553

Zelf heb ik TweakDSL met VoIP. Had wat problemen in het begin, maar dat bleek aan de instellingen bij BBNed te liggen. Afhandeling was niet heel soepel, maar nu het allemaal draait, gaat het prima.

Enige probleem van bellen via VoIP is dat ze verkeerde tarieven voor 0900-nummers hanteren (altijd 1,30 startkosten en 0,80 cent per minuut, terwijl er heel veel (vaak veel lagere) verschillende tarieven bestaan. Ik geloof dat ze dat probleem nog steeds niet hebben opgelost (hoor daar niets meer over ondanks veel mailtjes aan de helpdesk), dus ik kan nog steeds geen 0900-nummers bellen :(.

TweakDSL wordt gerund door 'tweakers' en dat merk je in de communicatie (die was echt heel pover). Dus tenzij je zelf een held bent met compu's en internet(aansluitingen), raad ik TweakDSL niet aan.

Voor mijn vader heb ik laatst Tiscali Special met Telefonie aangevraagd (29,95 per maand, KPN-lijn heb ik ivm de nog experimentele staat van VoIP voor de zekerheid aangehouden). De orderstatus is zeer duidelijk, alle informatie van Tiscali zeer overzichtelijk en de helpdesk is zeer snel te bereiken (030-nr.) en heeft in de gevallen dat ik ze nodig had zeer snel de en professioneel geholpen (ze denken goed met je mee) :).

De ping is zeer laag en de snelheid hoog (precies wat ze aanbieden, nl. 4Mbit/s up). Daar ben ik dus zeer tevreden over. Het is dat ik nog een tijdje aan TweakDSL vastzit...

Enige voordeel van TweakDSL&BEL is dat ik voor 24,95 per maand zowel kan bellen (KPN-kosten voor de koperdraad zitten er al bij) èn kan internetten (256/256).

[ Voor 10% gewijzigd door CasaLasse op 02-08-2005 14:23 . Reden: tarief Tiscali Special toegevoegd ]

• BHQ
Ik merk nu wat goede en slechtere providers voorbijkomen.. onder 'goed' versta ik gewoonweg (in principe) geen ontevreden klanten naar de provider toe (dus geen KPN/BBned storing!) dus in mijn ogen valt bijv. @home al af omdat ik diverse vrienden ken die er problemen mee hebben ;)

Ik doelde overigens op ADSlproviders, maar dit heb ik niet in de OP duidelijk gemaakt.

• Spixo
  • Laatst online: 07:09
Yapser schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:26:
Ik merk nu wat goede en slechtere providers voorbijkomen.. onder 'goed' versta ik gewoonweg (in principe) geen ontevreden klanten naar de provider toe (dus geen KPN/BBned storing!) dus in mijn ogen valt bijv. @home al af omdat ik diverse vrienden ken die er problemen mee hebben ;)

Ik doelde overigens op ADSlproviders, maar dit heb ik niet in de OP duidelijk gemaakt.
Vervang Multikabel dan maar door QuickNet. Zelfde bedrijf, zelfde service, alleen andere aansluiting ;)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:58:
Ik heb nu al de nodige jaren @home, nooit, maar dan ook nooit problemen mee gehad. De facturen kloppen, af en toe voor info de helpdesk wel eens gebeld en altijd netjes te woord gestaan, ik haal mijn up -en downloadsnelheden altijd(24/7). Maarja ik schijn één vd weinigen te zijn die geen problemen heeft met @home... :X :*)
Nee hoor, ik heb op vier verschillende plekken @HOME, maar ook nergens problemen mee. Ik hoor dat de meeste problemen met @HOME voornamelijk in het zuiden zitten en niet hier in het noorden.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:54:
Planet Internet. Ze zijn helaas duur. Maar eerlijk is eerlijk het product is erg goed. Ik heb geloof ik pas één avond niet kunnen internetten in 3 of 4 jaar adsl. De helpdesk is verder ook gewoon goed. Ze hebben me uitstekent geholpen bij het instellen van een ADSL modem, dat niet eens van hun is.
Ik begrijp nooit zo goed waarom iemand uberhaupt voor Planet zou kiezen, er is zoveel keus. Als je er eenmaal zit kom je er nooit meer weg maar pas zodra je het hebt weet je waarom je er niet wil zitten, en dan is het te laat.

Meerdere vrienden van mij hebben ooit in een vlaag van verstandsverbijstering Planet genomen. Nu ze een laptop hebben zijn ze of gedwongen ergens een commercieel e-mail-abonnement af te sluiten of tientallen keren per dag een andere SMTP-server in te vullen. Planet ondersteunt simpele dingen als SMTP-auth en SMTP over TLS niet. Lekker je username en password cleartext over de lijn sturen (of door de lucht in een niet-encrypted WLan van een Hotspot-ISP :X)!
Als je dan de helpdesk belt krijg je een Neanderthaler aan de telefoon die niet weet wat een laptop is of in 1995 voor het laatst op Internet heeft gezeten. "Ja meneer, u moet de SMTP-server van de plaatselijke provider invullen" |:(

Kortom, wil je daarom weg bij Planet, kun je negen maanden wachten tot je contract is afgelopen. Goed opletten, vergeet je dat zit je weer 12 maanden vast. ;(

Excuses voor de rant, moest het ff kwijt

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik zit de laatste paar maanden bij Speedxs, tot nu toe nog geen problemen gehad! Soepele helpdesk (geeft ook support op irc en forum), goede download snelheden, lage prijs, lage ping...

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:30

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:58:
@home is een redelijke provider inderdaad mits er niks misgaat, maar ik denk daarom juist dat probleem afhandeling een belangrijk criterium moet zijn voor het kiezen van een ISP, want daarin verschilt het vaak erg. Tegenwoordig kan iedere ISP (uitzonderingen daargelaten) wel de beloofde speeds plus een pakket services aanbieden, maar gaan er dingen mis, dan blijkt vaak de ware aard van de organisatie bij de ISP.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Ewald !
  • Niet online
ik heb nog nooit gezeik gehad met HccNet ... hoewel het niet echt de snelste is: ik haal meestal 155kb/s op speedtest.nl , maar een vriend van mij met wannadoo haalt 170kb/s. Hij woont ook nog verder van de central af (300 meter vs. 600 meter). Maar dat kan ook aan de kabels liggen..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alle kpn ISP's zijn in principe wel ok, alleen hetnet heeft wat wazige data limieten en planet internet verlengt je abonnement elk jaar met nog een volledig jaar.

Direct-adsl ben ik zelf wel enthousiast over, XS4all iets minder. Zij beweren wel een zeer goede helpdesk te hebben, maar je wordt gewoon niet geholpen als je een probleem hebt met de DSL lijn, dan wordt je doorgestuurd naar de storingsdienst van kpn... Precies dezelfde (vrij goede naar mijn mening) helpdesk als de helpdesk van direct-adsl.

Volgens mij is verder tweakDSL via het tiscali netwerk wel vrij goed. BBned heeft mij iets te vaak problemen. Wanadoo en Tiscali zijn ook bekende partijen, maar dat zijn beide partijen die er praktijken op na houden (contract jaarlijks met een jaar verlengen en klant zeer slecht helpen en onterecht naar kpn verwijzen) waar ik niets mee te maken zou willen hebben.

Mijn ouders heb ik in elk geval allebei direct-adsl go aangepraat. Kost 22 euro per maand, mailen doen ze netjes via gmail, nieuwsgroepen en homepage interesseert ze niet, 4mbit zoals wanadoo family interesseert ze niet en van kpn-adsl weet ik dat het gewoon een uptime haalt van 99,8% of meer per jaar en als je een storing meldt, wordt je in elk geval nooit naar kpn verwezen 'ja mevrouw, dat ligt aan kpn', wat ALLE andere ISP's wel met enige regelmaat doen (wat totaal geen zin heeft, de helpdesk van adsl-van-kpn bellen als je via het tiscali of versatel netwerk internet, ook al ligt het idd aan kpn), simpelweg omdat je gewoon met kpn aan de lijn zit. Scheelt veel gezeik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 11:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

JvS reply snijd hout, alleen gaat zijn negatieve reactie over xs4all over de ervaring van 1 persoon.

Wat ik naast ISP-tje spelen helemaal 'te gek' vind aan Xs4all is de Max Havelaar-attitude van deze ISP, namelijk verantwoord omgaan met publieke eigendommen, Internet promoten zoals ik het zie en persoonlijke vrijheden tegen over de controlerende overheden, mooie voorbeelden zijn:

http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?id=657
http://www.bof.nl (elke lid kan gratis bof sponsoren)
http://www.xs4all.nl/nieu...scientology/verd2ned.html

en natuurlijk de baanbrekende experimenten met live-tv, Podcasten en FileZilla.

@TS: Het gaat er om wat je verstaat onder een goede ISP, wat zijn jouw maatstaven van goed.

Ik wou dat er meer bedrijven een insteek hadden als Xs4all, winst maken en toch niet alleen maar aan geld denken.

* Tukk start de xs4all-fanclub ;)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
TweakDSL zou ik zeggen. Ben zelf sinds enkele maanden abonnee en zeer tevreden, goede prijs, stabiel netwerk, snel en goed binaries leechen en goede klantenservice (wat kleine problemen met de aansluiting maar compensatie gekregen). Verder ook geen KPN abo maar wel vaste lijn dus heldere kostenstructuur.

Hiervoor een jaar Wanadoo ADSL gehad, niet slecht maar zoals de TS in de eerste post schrijft hebben die newsgroups gecapt, slechte actie.

In het verleden ook @home gehad, behalve de flinke prijs volgens mij in het algemeen geen slechte ISP.

Je moet je natuurlijk ook realiseren dat er genoeg dik tevreden gebruikers zijn die nooit problemen hebben met hun ISP. Het is natuurlijk een feit dat je mensen met problemen eerder hoort dan mensen zonder problemen. Kijk naar sommige (gigantische) topics hier op got, ook over TweakDSL en @home, je hoort zelden veel goeds dus dit wordt een interessant topic!

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Verwijderd

ToFast schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:36:
KPN direct ADSL.

Geen gezeur of problemen met tussenkomst van providers.

Geen tot minimale downtime, altijd snelle downloads
geen E-mail adres
geen nieuwsgroepen
geen homepage
verplicht analoog KPN abo (dit is niet bij alle providers zo)
bladieblaaaaaaaa

oftewel een kale ADSL lijn en tering duur nou wat een geweldige provider :D

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:13:
oftewel een kale ADSL lijn die altijd werkt en tering duur nou wat een geweldige provider :D

Verwijderd

ik zit al 2 jaar op demon en heb nog maar 1 keer een korte storing gehad (was snel opgelost en ook bij de KPN staat geen apparatuur dat niet stuk kan)

daar is een 8 mbit down 1 mbit up lijn 65€
gebruik van newsserver JA
email JA (eigen sub domein)
homepage JA
goeie helpdesk en gratis te bellen

kpn vraagt voor een kale 8/1 lijn 74,95€

:Z :Z :Z

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Modbreak:Onderwerp is opzich wel aardig gestart. Laat het nu niet sluiten door allemaal te gaan vertellen welk abonnement je waar hebt en waar je wel of niet blij van werd.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
MauritsvanBaerle schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:42:
[...]

Ik begrijp nooit zo goed waarom iemand uberhaupt voor Planet zou kiezen, er is zoveel keus. Als je er eenmaal zit kom je er nooit meer weg maar pas zodra je het hebt weet je waarom je er niet wil zitten, en dan is het te laat.

Meerdere vrienden van mij hebben ooit in een vlaag van verstandsverbijstering Planet genomen. Nu ze een laptop hebben zijn ze of gedwongen ergens een commercieel e-mail-abonnement af te sluiten of tientallen keren per dag een andere SMTP-server in te vullen. Planet ondersteunt simpele dingen als SMTP-auth en SMTP over TLS niet. Lekker je username en password cleartext over de lijn sturen (of door de lucht in een niet-encrypted WLan van een Hotspot-ISP :X)!
Als je dan de helpdesk belt krijg je een Neanderthaler aan de telefoon die niet weet wat een laptop is of in 1995 voor het laatst op Internet heeft gezeten. "Ja meneer, u moet de SMTP-server van de plaatselijke provider invullen" |:(

Kortom, wil je daarom weg bij Planet, kun je negen maanden wachten tot je contract is afgelopen. Goed opletten, vergeet je dat zit je weer 12 maanden vast. ;(

Excuses voor de rant, moest het ff kwijt
Mijn idee is om sowieso niet de mail van je ISP te gebruiken. Hooguit voor de zaken die met de ISP te maken hebben zoals bij Planet Internet de specificaties van de nota's.
Ik heb zelf een eigen domein waar ik hoofdzakelijk op e-mail. De mail op mijn Planet Internet account lees ik altijd via webmail ook al zit ik op dat moment van lezen dan op hun eigen netwerk.

Verder heb ik gene problemen met Planet Internet. Storingen heb ik nauwelijks last van. Alleen een heel enkele keer heb ik last van storingen in mijn ADSL-signaal naar de telefooncentrale toe, maar als je zoals mij op plm 3-3,5KM afstand zit en 3200/768kbps nog netjes haalt vind ik dat je niet mag klagen over die paar seconden offline zijn die je 1 keer in de maand/2 maanden storen (vaak gebeurd op het momenten dat het mij niet stoort).

De helpdesk twijfel ik nog wat over:
1 keer duurde het lang voordat ik aan de lijn was en kwam er praktisch geen oplossing, gelukkig lostte de aangemelde storing zich zelf op
Een andere keer werd mijn incident doorgemeld aan KPN (knipperlicht effect online/offline) en werd ik pas rond 21.30 uur teruggebeld, op het moment dat ik geen last meer van de storing had. De volgende dag ging de zelfde storing weer gewoon verder, heb ik maar afgewacht en losste zich zelf ook op.

Verder vind ik het vervelend dat Planet Internet als 1 van de weinige zijn contract steeds weer verlengd met 1 jaar. Ik ben dan ook blij dat er vanuit de regering wordt gedacht om het wettelijk verplicht te stellen dat abonnementen per maand opzegbaar moeten worden.
Ik weet niet hoe het met het daadwerkelijke opzeggen zit, want ik heb ADSL nog maar bijna 2 jaar en ik heb geen dusdanige problemen met Planet Internet dat ik al wil opzeggen. :P

Ik denk dat als ik op mij zelf zal ga wonen, dat ik dan een abbonnement bij XS4All zal gaan aanschaffen. Vanwege de vele goede verhalen en goede privacy-bescherming.

Morgen moet ik iemand hier in het noorden aansluiten op @home, dat wordt namelijk volgens een brief morgen bij hun opgelevert. Het is de eerste keer dat ik @home ergens ga aansluiten en er moet nog een router met 2 PC's achter.
Het gaat trouwens om een Arris modem. Nog punten waar ik aan moet denken icm een Sitecom DC202 router er achter? Of is datte offtopic hier?

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Eigenlijk zou je ook mail-only abonnementjes weer willen introduceren voor een leuk bedrag. Dan kan je je IP verbinding losmaken van de tent waar je VoIP afneemt en je mail onderbrengt.

Probleem is alleen dat de ISP waar je ook IP (dus je verbinding zelf en de bandbreedte) afneemt de overige diensten altijd bij 't pakket stopt en dat is zo aantrekkelijk ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ikzelf zit ook bij Xs4all, en heb dit aan meerdere mensen (+/- 15) aangeraden en totnutoe nog geen klachten. (Nee ik heb geen xs4all aandelen)

Als ik kijk naar de periode sinds ik het in gebruik heb, dat zal ongeveer 1997/1998 zijn heb ik niet 1 keer last gehad van downtime door storingen (alleen met speedupgrade 5 minuten)
Als je vragen hebt wordt je netjes tewoord gestaan, en je wordt niet afgewimpeld met een antwoord van "Nee meneer wij geven geen support op deze vraag/dit probleem, tot ziens"

De pluspunten van Xs4all:
Altijd gegarandeerde snelheid.
Goede service.
Goede uptime. (ookal is kpn daar meer verantwoordelijk voor)
Leuk pakket, webspace. (200mb) 5 popboxen a 500mb p/stuk
Helemaal geen gezeur over datalimiet. (zelfs niet met 3 maanden een gemiddelde van 350gb)
Geen poorten afgesloten.

(Extra : Al 3 keer een nieuwe modem ontvangen zonder extra kosten)

Nadeel:

Duur (Wil je iets goeds moet je er ook voor betalen)

Ik heb zelf het ADSL FAST abbo 8/1mbit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ondanks alle lof over XS4ALL heb ik toch wat mindere ervaringen gehad. Het is de vraag of er in Nederland beter te krijgen is, maar XS4ALL is ook niet alles. In maart 2003 - dus al wel een tijdje geleden maar toen werd er ook al geadverteerd met 'de beste helpdesk' - belde ik over het toevoegen van een intern IP-adres van een speedtouch 510i (10.0.0.138/8 naar 192.168.0.21/24). Toen ik vertelde dat het wel lukte om vanuit 10.0.0.0/8 te internetten maar vanuit 192.168.0.0/24 niet, werd ik uitgelachen en vertelde de helpdeskmedeewerker dat hij mij niet kon helpen als ik allerlei instellingen wijzigde. Uiteindelijk bleek er bij de routingtable wat teveel te staan, maar aan de helpdesk had ik op dat moment niks.
Recentelijk stuurde de abuse-afdeling mij een waarschuwing nav 'al dan niet geslaagde pogingen tot hacken'. Om de waarschuwing in te laten trekken moest ik bewijzen dat ik onschuldig was, wat overigens gelukt is. De omgekeerde wereld dus, want het enige waar ze op af waren gegaan was een httpd-access log.

Om hiermee op de topictitel te reageren: ik betwijfel het. Het zal er zoals opgemerkt vanaf hangen wat je ervan verwacht: alleen internet, of ook extra diensten? Moet het geleverde in verhouding staan tot de prijs om 'goed' te zijn, of gaat 'goed' alleen over wat je krijgt?

• BHQ
Wat is SpeedXS voor een provider? Hebben ze iets wazigs als afsluitkosten oid?

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Ik heb het afgelopen jaar hier met chello 0% downtime gehad. Downloads altijd ongeveer 400-450 kbs en m'n upload zit gemiddeld rond de 80. In games heb ik vrijwel altijd een ping lager dan 50.
En met de helpdesk heb ik nog nooit problemen gehad. (1x moeten bellen toen mijn modem omgeruild werd, bleek dat ze niet genoeg ip adressen hadden vrijgegeven 8)7 stom foutje maar diezelfde dag nog verholpen)

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Heb al 3 jaar chello classic aansluiting waarvan 2,5 jaar geen noemenswaardige problemen.
Vanaf febr./mrt. regelmatig storing. Soms dagen achter elkaar.
Tig keer gebeld met helpdesk, maar daar word je ook niet goed van. |:(

Blijkt nu dat signaal niet optimaal was ofzo. Nu nieuwe modem gekregen en is e.e.a. bijgesteld in kastje in de straat.

Het gaat nu al 4 dagen goed maar nog 1 storing en dan word het een ADSL abbo.

Specs

• BHQ
Hm creepy.. SpeedXS doet er 100,- op jaarbasis bij en na een aantal maanden een hogere prijs. Hm..

Verwijderd

Al bijna 5 jaar Planet Internet ADSL Advanced, 1 keer onderbroken geweest door glasvezel storing.
Goeie helpdesk, had in begin een inlog probleempje met mijn USB modem nog toen der tijd, jonge aan de andere kant zat een uur aan me met de telefoon maar hij loste het wel op.
Voor de rest altijd goede snelheden en pings.
/me is blij met Planet, kost wat, maar dan heb je wat :)

Ik werk in opdracht voor Casema en ik moet zeggen dat ik daar ook veel positieve berichten over hoor, toen ik storingen liep was men zeker wel te spreken erover, afgezien van de storing die ze hadden (9 van de 10 gevallen aansluiting of modem vervangen en opgelost). Ok hier en daar kom je wel eens en ben je de 2de of 3de monteur en soms kan je het dan nog niet oplossen, maar dat zal ook best wel met een aantal ADSL klanten zijn.

Dus JA, er zijn zeker wel goede ISP's :)

• Vrieskist
  • Laatst online: 05-02 16:22
Heb al jaren @home (sinds 2000 ofzo?) en niet echt veel problemen gehad, behalve het laatste jaar. Verbinding zelfs een paar dagen eruit geweest. Maar ik zat toen nog een jaar aan @home vast (was overgestapt naar ander abo ;(). Laatste tijd loopt het redelijk, maar zoek toch nog steeds naar een waardige vervanger en van sommige adsl aanbieders krijg je toch wat de kriebels (Speedlinq, speedxs bijv.).

Xs4all hoor ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen over maar is toch redelijk duur vind ik. Demon heeft het die nieuwe FLexpress abonnementen toch betere prijs/kwaliteit verhouding. Wanadoo zijn de meesten ook redelijk over te spreken dacht ik. Over quicknet kan ik alleen niet veel vinden op dit forum, slechts 1 topic en daarin staan niet echt recente reacties.

Er zijn gelukkig nog goede ISP's :) Maar dat kost je dan wel geld (xs4all).

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-02 20:16
Enigste probleem wat ik heb met HCCnet is dat de nieuwsserver gecapped is op max 3 verbindingen met een totale downloadsnelheid van 1mbit (500+250+250 dacht ik)
Maar om vanwege dat over te stappen naar een andere provider... nee :P

[ Voor 19% gewijzigd door MewBie op 04-08-2005 01:06 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

zit al 6 jaar bij planet
en ik ben erg tevreden met die gasten
je kan veel dealtjes sluiten met ze als je dat zou willen
heb er 4 keer uitgelegen
3 keer door kapotte splitter
3 keer neiwue gehad via planet van kpn.
en1 keer hadden wat gasten de telefoon centrale in brand gestoken.
dus toen lach de halfe stad plat
toen werkte het ook niet :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 01:42 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

dreamscape schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:49:
Heb al meer dan twee jaar een Demon aansluiting.

ben ik overgestapt op een 2048/1024 abbo voor 34,95. Dat vind ik een best nette prijs/kwaliteit-verhouding.
Alleen jammer dat je nu voor €5,- meer een 6mbit verbinding kunt krijgen als nieuwe klant. Als je een trouwe klant bent die al jaren bij demon zit, dan moet je gewoon je oude verbinding houden en kunnen ze niks voor je doen.
Wat een service.

Demon is voor mij zeker geen top provider. Ook geen hele slechte trouwens, maar er zijn gewoon wat dingen die niet kloppen.

Heb ook eens een maand zonder internet gezeten toen m'n modem kapot was gegaan en zij er heilig van overtuigd waren dat het aan mij lag of aan het netwerk. Na weken wachten en meerdere lijnmetingen hebben ze me toch maar een nieuw modem gegeven, en ik had meteen weer internet. Verbazingwekkend :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Ik heb zelf Multikabel van Quicknet.
Ben er zeer te vreden over en in 3 jaar tijd met het Power Abbo-tje 1x downtime gehad.
Bleek dat de VoiP/I-netmodem niet meer te werken als je geen VoiP had (zat in de kinderschoenen, max downtime: 2 weken)

Haal met Bearshare soms de 8mb/s!
IE rond de 370 kb/s en met FF rond de 440 kb/s
Upload @ 58 kB/s

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:57

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ruim een week geleden Demon Flexpress 3000/nogwat aangevraagd, en naar het schijnt kan ik er over 2 weekjes mee aan de slag. Da's fijn en gelukkig duurt het allemaal niet te lang. Dit wordt trouwens m'n eerste ADSL aansluiting (daarvoor eeuwen op de campus van de UT gezeten, kabel via een huisgenoot gehad en een jaar zonder gezeten ;)). Ik heb er eerlijk gezegd weer zin in.

Toen ik op het punt stond ADSL aan te vragen werd net die Flexpress-zooi geintroduceerd bij Demon. Dat kwam dus toevallig goed uit voor mij. ;) Tot dusverre lijkt Demon (ook na wat ik hoorde van collega's) me een geschikte provider, qua uptime en expertise.

[ Voor 11% gewijzigd door Hillie op 10-08-2005 10:56 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Ik moet toch zeggen dat ik met XS4ALL Business DSL lijnen toch echt al een aantal keren wazige problemen heb gehad, zoals dubbel uitgevoerde migraties, waardoor je alsnog onbereikbaar bent, eigenwijze helpdeskmedewerkers die weigeren om in begrijpelijke taal te praten, helpdeskmedewerkers die alle medewerking weigeren zodra je vertelt dat je met Cisco ADSL routers (en dus niet ondersteunde apparatuur ???), enz...

Bovendien heb ik al sinds 1997 een particulier abbo bij XS4ALL en toch vaak problemen meegemaakt met DNS servers die onbereikbaar waren, inbellen wat niet kon vanwege onbereikbaarheid van de authenticatieserver, enz...

Ik vind dat ze hun hogere prijs niet waar maken!

Thuis heb ik nu al anderhalf jaar via BBeyond ADSL en VoDSL tot volle tevredenheid. Slechts een paar keer storinkjes gehad, maar over het algemeen een zeer goede en stabiele verbinding. Bovendien kreeg ik gisteren een mailtje dat ze binnen 4 weken de snelheid verdubbelen voor dezelfde prijs :-)

Verwijderd

Als je voor ADSL wilt gaan, kies dan voor Demon, XS4ALL, Planet Internet of InterNLnet.
Als je voor kabel wilt gaan, neem dan Multikabel of Casema (afhankelijk in welk gebied je woont). Mocht je één van de andere kabelproviders hebben in je regio, dan zou ik toch liever voor ADSL gaan.

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Kan iemand mij vertellen welke kabel- of adslproviders een gratis technische helpdesk telefoonnummer heeft?

vanpeltje

Pagina: 1