hallo tweakers, ik heb het volgende systeempje in elkaar gezet voor een maat van me, maar om de knoop door te hakken hoor ik graag wat feedback.
Het systeem is bedoeld voornamelijk om te kunnen gamen.
CPU: AMD Athlon 64 3000+ (1,8 GHz) (Bulk , OPGA, "Venice") € 119,-
Zeer scherp geprijsd en prestaties liegen er niet om! , de 3000+ t.o.v de 4000+ , en tusseligende modellen, is veel geld, ik vond niet dat ik genoeg 'bang for my buck' kreeg t.o.v de 3000+.
Cooler: Thermaltake Big Typhoon (Retail) € 39,-
Omdat de cpu bulk is hebben we een cooler nodig, die zowel goed coolt en er natuurlijk ook een beetje leuk uitziet. Een heatpipe cooling leek me wel leuk, dat is weer eens wa anders.
Mobo: GigaByte GA-K8N U-SLI (Retail) € 129,-
Wederom mooi prijsje, dit x voor een SLI moederbord. I.v.m latere upgrades is het een slimme zet om voor SLI te gaan. Verder heb ik zelf een aantal maal een Gygabyte moederbord gehad en ben hier best over te spreken.
Ram: GeIL DIMM 1 GB dual channel kit (Retail, Value Series, 2x 512 MB) € 119,-
Uiteraard gaan we gebruik maken van dual channel, en deze reepjes van Geil zien er nog geil uit ook
.. wat leuk is voor de eventuele casemods.
Gpu: XFX 6800 Ultra (Retail, 2x DVI, TV-Out) € 369,-
We wilde eerst voor een 6800 GT gaan maar wat bleek de Ultra was slecht 10 euro duurder, dan is de keuze makkelijk gemaakt
, Gekozen is voor het merk XFX ik heb zelf ook een XFX 6800 GT gehad en was hier heel erg over te spreken, hel goede overclock potentie!
Hdd: Hitachi Deskstar 7K250 (Bulk , HDS722525VLSA80) € 119,-
Voor mij is Hitachi een goed merk, en 250 gig is ruim voldoende.
Voeding: Tr-400atx voeding € 33,40
Omdat geluid gene rol speelt, en geld wel hebben we gekozen voor de Target voeding, 400Watt lijkt me sufficient.
totale kosten: € 927.4, dit ligt mooi binnen het budget van € 1000!
Overigens alle producten komen van Alternate, pesoonlijk een erg fijne shop, snelle levertijden en scherpe prijzen.
Nu laat ik het woord over aan jullie..
Het systeem is bedoeld voornamelijk om te kunnen gamen.
CPU: AMD Athlon 64 3000+ (1,8 GHz) (Bulk , OPGA, "Venice") € 119,-
Zeer scherp geprijsd en prestaties liegen er niet om! , de 3000+ t.o.v de 4000+ , en tusseligende modellen, is veel geld, ik vond niet dat ik genoeg 'bang for my buck' kreeg t.o.v de 3000+.
Cooler: Thermaltake Big Typhoon (Retail) € 39,-
Omdat de cpu bulk is hebben we een cooler nodig, die zowel goed coolt en er natuurlijk ook een beetje leuk uitziet. Een heatpipe cooling leek me wel leuk, dat is weer eens wa anders.
Mobo: GigaByte GA-K8N U-SLI (Retail) € 129,-
Wederom mooi prijsje, dit x voor een SLI moederbord. I.v.m latere upgrades is het een slimme zet om voor SLI te gaan. Verder heb ik zelf een aantal maal een Gygabyte moederbord gehad en ben hier best over te spreken.
Ram: GeIL DIMM 1 GB dual channel kit (Retail, Value Series, 2x 512 MB) € 119,-
Uiteraard gaan we gebruik maken van dual channel, en deze reepjes van Geil zien er nog geil uit ook
Gpu: XFX 6800 Ultra (Retail, 2x DVI, TV-Out) € 369,-
We wilde eerst voor een 6800 GT gaan maar wat bleek de Ultra was slecht 10 euro duurder, dan is de keuze makkelijk gemaakt
Hdd: Hitachi Deskstar 7K250 (Bulk , HDS722525VLSA80) € 119,-
Voor mij is Hitachi een goed merk, en 250 gig is ruim voldoende.
Voeding: Tr-400atx voeding € 33,40
Omdat geluid gene rol speelt, en geld wel hebben we gekozen voor de Target voeding, 400Watt lijkt me sufficient.
totale kosten: € 927.4, dit ligt mooi binnen het budget van € 1000!
Overigens alle producten komen van Alternate, pesoonlijk een erg fijne shop, snelle levertijden en scherpe prijzen.
Nu laat ik het woord over aan jullie..