P_de_B schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:44:
[...]
Na 8 gelijktijdige batches wordt elke volgende batch vetraagd uitgevoerd. Een miljoen bezoekers in drie maand is natuurlijk niet direct echt heel veel. Het lligt er maar net aan wat voor database acties je allemaal gebruikt. Als het 99% select queries zijn valt het denk ik reuze mee.
Ook als het schrijfacties zou betreffen, dan zijn deze bezoekersaantallen nog niet echt dramatisch te noemen. Het gaat me nu te ver om het helemaal door te rekenen rekening houdend met piekuren, maar als je op 1-2 hits per seconde komt dan zit je denk ik al heel hoog.
weebl schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:13:
[...]
Ik zou voor een oplossing als deze sowieso niet beginnen met MSDE. Deze variant van MS SQL is echt bedoeld voor thuisgebruik en testdoeleinden voor bijv. developpers. Niet om er 1 miljoen bezoekers mee te bedienen.
Onzin. Zeker als je bovenstaande rekensom in ogenschouw neemt. Bovendien is/was MSDE in eerste instantie bedoeld voor "embedded" (uh, kan effe niet op de juiste term komen

, i.i.g. bedoel ik meegeleverd met een applicatie) oplossingen.
Voor development op MSSQL had je vroeger (weet niet of dat nog steeds zo is) een developers licentie. Dat je MSDE ook kan gebruiken voor development is mooi meegenomen.
Ik vraag me overigens ook af waar de TS z'n site wil gaan hosten. Een access db-tje op je webspace plaatsen is meestal geen probleem. Maar "even" een dbms configureren voor één klant lijkt me niet iets waar ze snel mee akkoord gaan.
Als je al een hoster hebt, informeer daar dan eerst eens naar de mogelijkheden.