It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Scan eens op virussen en spyware?
en jij denkt dat er zwaar geinternet wordt op die server? don't think so.
enniewee.. die hele server heb ik v/d week gereinstalled. er was niks mee te beginnen..
maar nu lijk ik het probleem ook op een andere 2k server te hebben bij een hele andere klant..
autoupdate staat uit.. dus dat zou het niet mogen zijn.
Services weigeren te stoppen (blijven op stopping staan)
andere services starten niet (of blijven op starting staan)
Op het moment dat ik een service disable en op ok (of apply) klik hang MMC
ideetjes? enniewan?
enniewee.. die hele server heb ik v/d week gereinstalled. er was niks mee te beginnen..
maar nu lijk ik het probleem ook op een andere 2k server te hebben bij een hele andere klant..
autoupdate staat uit.. dus dat zou het niet mogen zijn.
Services weigeren te stoppen (blijven op stopping staan)
andere services starten niet (of blijven op starting staan)
Op het moment dat ik een service disable en op ok (of apply) klik hang MMC
ideetjes? enniewan?
Er zijn genoeg situaties denkbaar die dagelijks voorbij komen op GoT waar dit wel degelijk gebruikt wordt (tip: hobbyisten, tip: terminal servers) en met de karige info die jij geeft is daar dus niets mee aan te vangenRoRoo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:51:
en jij denkt dat er zwaar geinternet wordt op die server? don't think so.
Laat ik het anders stellen: hoe weet jij 100% zeker dat er niet gesurfd word / werd op die server? Hoe weet jij 100% zeker dat er geen virus op die server zit?
omdat IK de enige ben die het password weet van die server. en er dus niemand op KAN surfen.
Nou heb ik je wel verkeerd voorgelicht over geen automatische updates..
deze zijn wel geinstalleerd:
KB893756
KB896423
KB899591
KB899587
KB896727
KB899588
Deinstalleren werkt niet.. dus klant is machine nu in safe mode aan het booten.
ik gaat effe uitzoeken welke patch de ellende gegeven KAN hebben.
Nou heb ik je wel verkeerd voorgelicht over geen automatische updates..
deze zijn wel geinstalleerd:
KB893756
KB896423
KB899591
KB899587
KB896727
KB899588
Deinstalleren werkt niet.. dus klant is machine nu in safe mode aan het booten.
ik gaat effe uitzoeken welke patch de ellende gegeven KAN hebben.
Dat is nuttige informatie - maar ook informatie die niet spontaan komt aanwaaienRoRoo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:18:
omdat IK de enige ben die het password weet van die server. en er dus niemand op KAN surfen.
Je weet verder ook zeker dat de server niet direct aan internet hangt oid?
Waarom lukt deinstalleren niet?Deinstalleren werkt niet.. dus klant is machine nu in safe mode aan het booten.
ja. Server is niet direct verbonden zit een dure firewall tussenelevator schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:53:
Dat is nuttige informatie - maar ook informatie die niet spontaan komt aanwaaienOftewel - neem dit soort dingen op in je topicstart
Je weet verder ook zeker dat de server niet direct aan internet hangt oid?
Deinstallatie loopt gewoon niet door. Hij blijft staan op checking system (stap 1)elevator schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:53:
Waarom lukt deinstalleren niet?Probeer anders ook even http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;875355 - dat werkt ook met hotfixes
de batch spuninst.txt doe ik alleen als ik er remote niet uitkom en dus effe uurtje moet gaan rijden naar de klant
nou.... deinstall van de patches heeft geen reet uitgemaakt.
probeer nu sp4 opnieuw te installeren maar deze blijft staan op: "Inspecting your current configuration" zonder een voortgangsbalkje te vertonen
wederom een update:
Booten naar safe mode werkt niet meer. blijft hangen bij mup.sys
zijn er nog mensen die een tip hebben? ik zit helemaal vast.
waarom test microsoft hun patches niet op operationele systemen
Trouwes... een topictitle change is denk ik wel gewenst in dit geval: [2000 server] na update vele problemen oid..
[ Voor 25% gewijzigd door RoRoo op 11-08-2005 12:36 ]
Volgens mij ben je hier: [rml][ 2000] SP4 via recovery console te verwijderen?*[/rml] doorgegaan (doe dat maar liever niet - nu lopen er twee topics over hetzelfde wat gewoon niet echt opschiet) - dus ik ga deze sluiten 
Mocht je toch het idee heben dat dit een heel ander topic is dan mail me even dan open ik je topic terug
Mocht je toch het idee heben dat dit een heel ander topic is dan mail me even dan open ik je topic terug
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()