Frontpage werkt niet naar behoren.

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:32
Ik heb sinds afgelopen week last van 'ietwat rare' problemen op de fp.
Zo heb ik nu al drie keer het probleem gehad dat als ik op de link naar de nieuwste nieuwspost klik, ik naar het dagoverzicht ga van een week geleden. Vandaag was de derde; ik klikte op "Steeds meer mensen kijken televisie via internet" en belandde op het dagoverzicht van Woensdag 27 Juli 2005 8)7.

Het tweede probleem is dat de dropdown menu's niet meteen zichtbaar zijn. Het gewenste menu dat ik wil openen, wordt pas zichtbaar als ik eerst de muisaanwijzer over een ander menu beweeg. Het menu wordt zelf wel geopend, de links werken ook, maar de boel wordt pas zichtbaar als ik een mouse-over over een ander menu doe en dan weer naar het desbetreffende menu terug ga. Hierna werken de menu's wel naar behoren (totdat ik het venster sluit ;))

Nou kan die tweede wel van mijn kant zijn daar ik wat met de beveiligings-instellingen heb gerommeld van IE. Maar die eerste lijkt me veroorzaakt te worden door een scriptje wat niet 100% in orde is.

[ Voor 6% gewijzigd door NitroX infinity op 02-08-2005 11:01 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je hier ook last van als je het met een andere browser probeert? Ik kan namelijk geen van de problemen die je noemt op mijn scherm toveren.

• NitroX infinity
Dan moet ik die eerst installeren. Zal zo wel even de resultaten posten.

In de tussentijd heb ik weer zo'n foute verwijzing; ik klik op software updates en wordt naar de korte samenvatting/intro van het campzone artikel verwezen (http://www.tweakers.net/etc/?Action=Frontpage&ID=1919)

Edit:
Ik kan zeggen dat de menu's wel goed werken in Netscape 8.nogwatdelaatste. Dus dat is waarschijnlijk een beveiligings-instelling van mijn kant die de boel in de war gooit.

Die foute verwijzingen gebeuren volgens mij doordat ik zonder bedoeling over de drop-down menu's boven het nieuws heen ga, waardoor de links die erin staan over de links naar de nieuwsartikelen en de software updates worden geplaatst.

Ik geef IE wel ff op z'n donder want het ligt dus wel hoogstwaarschijnlijk aan de beveiligings-instellingen. Mijn excuses voor het lastig vallen :P

[ Voor 51% gewijzigd door NitroX infinity op 02-08-2005 12:23 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

crisp

Devver

Pixelated

Welke versie IE gebruik je?

Overigens is het hele menu lokaal al op de schop gegaan en zal binnenkort online komen, mogelijk lost dat ook al je problemen op.

Intentionally left blank

• NitroX infinity
Ik gebruik IE 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519

Verwijderd

NitroX infinity schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:58:
Ik heb sinds afgelopen week last van 'ietwat rare' problemen op de fp.
Zo heb ik nu al drie keer het probleem gehad dat als ik op de link naar de nieuwste nieuwspost klik, ik naar het dagoverzicht ga van een week geleden. Vandaag was de derde; ik klikte op "Steeds meer mensen kijken televisie via internet" en belandde op het dagoverzicht van Woensdag 27 Juli 2005 8)7.

Het tweede probleem is dat de dropdown menu's niet meteen zichtbaar zijn. Het gewenste menu dat ik wil openen, wordt pas zichtbaar als ik eerst de muisaanwijzer over een ander menu beweeg. Het menu wordt zelf wel geopend, de links werken ook, maar de boel wordt pas zichtbaar als ik een mouse-over over een ander menu doe en dan weer naar het desbetreffende menu terug ga. Hierna werken de menu's wel naar behoren (totdat ik het venster sluit ;))

Nou kan die tweede wel van mijn kant zijn daar ik wat met de beveiligings-instellingen heb gerommeld van IE. Maar die eerste lijkt me veroorzaakt te worden door een scriptje wat niet 100% in orde is.
Ook ik heb met vergelijkbare problemen te maken @ precies dezelfde versie van IE;
- Exact dezelfde verschijnselen bij het verschijnen van de drop-down menu's
- De eerste externe link van de nieuwberichten linkt naar een verkeerde plek. Bij mij gaat die echter niet naar een ander niewsoverzicht maar naar reviews: Adverteren en contactinformatie

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat tweede aandachtstreepje van jou is geen bug, maar gewoon een verkeerd ingevoerd linkje :) .

Verwijderd

Uit: Augustus 2005 changelog
Door Tino Zijdel - woensdag 3 augustus 2005 - 11:35

Augustus 2005 changelog (03-08 11:35)
03-08 (Tino): Menu code compleet vervangen; gebruik gemaakt van semantische HTML markup en vernieuwde javascript code. Transparantie en fading werkt nu ook in o.a. Safari en is minder buggy in Internet Explorer.

Deze fix heeft gewerkt. Ik heb de drop-down-lag niet meer waargenomen sinds dat deze code is geïmplementeerd.

Thx :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 11:49 ]

• NitroX infinity
Bij mij werkt het ook weer naar behoren :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Bij mij werkt het helaas allesbehalve goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.polaris.dds.nl/pics/fp1.jpg
Ik gebruik Opera 7.01

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

polaris schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:17:
Bij mij werkt het helaas allesbehalve goed:
[afbeelding]
Ik gebruik Opera 7.01
upgraden...
waarschijnlijk heb je het hier op GoT in de nieuwe layout dan ook.

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 05-08-2005 13:19 ]

Intentionally left blank

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
waarschijnlijk heb je het hier op GoT in de nieuwe layout dan ook.
Inderdaad. Overigens werkt GoT helemaal niet goed in Opera 8.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

polaris schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:23:
[...]

Inderdaad. Overigens werkt GoT helemaal niet goed in Opera 8.
Opera 8 is een van de browsers waar ik in test en ik weet van geen problemen met Opera 8 op GoT... :?

Intentionally left blank

• Polaris
  • Niet online
(overleden)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ah, lampje brand :)
Je zou 7.5x nog kunnen proberen, dat is de versie waarin ik toendertijd de nieuwe layout uitgebreid heb getest.

Intentionally left blank

Pagina: 1