Toon posts:

Abit BE6-II???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

Ik heb me laatst een Gforce 2 gts gekocht, maar nu blijkt dat mijn mobo(Asus p3v4x) het niet getrokken krijgt met alle kaarten erin. Nu ben ik het boardje dus aan het vervangen door een Abit Be6-II. Bij mijn oude mobo had ik het chipset en het chipje wat voor de fsb zorgt extra gekoeld door een koel lichaam erop te plakken. Hierdoor werdt het kreng een stuk stabieler bij snelheden hoger dan 950 Mhz. Ik kon zelfs tot 1008Mhz gaan zonder problemen. nu wil ik die koel lichamen ook op mijn abit boardje zetten. Maar ik kan het chipje voor de fsb niet vinden. Weet iemand toevallig waar dat zit??

alvast bedankt,

Mclain

Verwijderd

Topicstarter
heb het al gevonden. Ding wou eerst niet lopen met mijn gforce 2 gts en de rest van de Hardware erin. Alles gewoon weer eruit gehaald en weer erin gezet, en mijn 650 post nu op 1040 Mhz. Maar als ik ga tellen, dan loopt mijn agp bus op een snelheid van meer dan 100Mhz, en dat kan toch niet goed zijn.Niet dat ik hem straks opblaas. Moet ik niet hebben.

Mzzl

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:53

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb hier ook een BE6-2. Waar zit dat chipje dan? En helpt het ook bij een BE6-2 dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ding stabiel op een fsb van 160, en dat voor een oud 440bx. Eerst kreeg ik hem niet stabiel op deze snelheid. nu kan ik hem constant laten lopen. Het chipje zit bije de proc. Er zit daar een klein kristalletje(zilverkleurig langwerpig dingetje) en daarnaast zit een klein chipje.
kan je het nummer niet zeggen, want daar zit nu een koellichaam op. Pak je je wat koelpasta en smeert een klein beetje in het midden. Dan doe je op de uiteinde een beetje seconde lijm en plakt daar een koellichaam op. kijk wel uit dat jecpu koeler dan nog past. Met een golden orb lukt het bij mij net. heb namelijk een hoog stukje koellichaam gebruikt. En bij de hotrod controller zit ook nog een chip. PCInogwat staat erop. Daar heb ik het ook 1 op geplakt.Werkt nu echt super. De truc is dat de klokgenerator nu koeler blijft en stabielere signalen geeft. Als die te warm wordt, gaan de signalen vervormen en wordt je systeem onstabiel. Probeer het maar eens zelf.

Mzzl.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:53

Rico

Wie dit leest is gek....

Zal het eens proberen. Maar wat voor cpu gebruik jij wel niet die op 160mhz FSB kan?
Ik heb er nu een P3 800 op. Draait op een 125mhz FSB en dus 1Ghz.

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Klinkt eerug interessant!

Ik wil namelijk de gig halen(wie niet) en dat ding wordt maar niet stabiel op 150fsb! :(

wat voor een geheugen heb je er in hangen? (pc133/pc150)
Pagina: 1