Toon posts:

Externe harddisk, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe externe harddisk te gaan kopen, maar weet nog niet welke. Ik heb er nu eentje van 40GB, een freecom FHD-1 en die wordt echt te klein. Dus ik dacht aan eentje met min de dubbele capaciteit, of evt. een 120/160GB. Het is natuurlijk ook een beetje prijsafhankelijk. Nu zijn ze er in vele uitvoeringen zelfs met ingebouwde kaartlezer en usb-hub (DigiConnect) 160GB kost dan 120 euro.

De 160GB Lacie is ook maar 109 euro maar deze dozen zitten dicht en bij een defect moeten ze terug naar de fabriek. Daarbij vind ik het design nix.

Nu kun je er natuurlijk ook zelf eentje maken maar ik vraag me dan af of ie net zo schokbesteding is als een in de fabriek gemaakt exemplaar. Qua prijs maakt het overigens niet veel verschil.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[rml][ Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen[/rml]

Schokbestendigheid hangt vooral af welke harde schijf ze erin stoppen. Als je dat zelf doet weet je zekere hoe het in elkaar zit. Fabrikanten doen niks anders dan jij zou samenstellen (in het goedkope segment)

[ Voor 54% gewijzigd door leuk_he op 02-08-2005 11:05 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 19:35

VisionMaster

Security!

Ik heb zelf een 160GB FreeCom Classic SL (als ik het even snel goed zeg).
Deze heeft een USB 2 en een Ethernet aansluiting. Via een apart scsi protocol over het ethernet heen kan iedereen op je subnet lekker makkelijk bij die disk komen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:04:
[rml][ Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen[/rml]

Schokbestendigheid hangt vooral af welke harde schijf ze erin stoppen. Als je dat zelf doet weet je zekere hoe het in elkaar zit. Fabrikanten doen niks anders dan jij zou samenstellen (in het goedkope segment)
Ok, en bedankt voor deze info.

Maar fabrikanten kunnen wel iets luchtdicht maken, wanneer nodig. Kk niet!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

de normale (lees: meeste ) externe disks zijn gewoon verpakt en als je geluk hebt is er een koeler of heatpipe ofzoiets in gezet. Maar idd, stel je vraag maar in bovenstaande topic :)

| Hardcore - Terror |

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:54:
Ik ben van plan een nieuwe externe harddisk te gaan kopen, maar weet nog niet welke. Ik heb er nu eentje van 40GB, een freecom FHD-1 en die wordt echt te klein. Dus ik dacht aan eentje met min de dubbele capaciteit, of evt. een 120/160GB. Het is natuurlijk ook een beetje prijsafhankelijk. Nu zijn ze er in vele uitvoeringen zelfs met ingebouwde kaartlezer en usb-hub (DigiConnect) 160GB kost dan 120 euro.
Sja en wij moeten een externe harddisk voor jou uitzoeken? Neem eerst OM FAQ - Welke harddisk moet ik nemen? door en kijk o.a. rond naar ervaringen hier op GoT, zoals het eerdergenoemde topic :)
Nu kun je er natuurlijk ook zelf eentje maken maar ik vraag me dan af of ie net zo schokbesteding is als een in de fabriek gemaakt exemplaar.
Dat heb je dankzij zelfbouw helemaal zelf in de handen. Goede schokopvangers cq vertragers zijn o.a. rubber, bubbeltjesplastic en piepschuim. Doe daar iets mee :)

Nogal simplistisch dit, ik zie niet echt heil in dit topic wegens gebrek aan aantoonbare inzet van jouw kant. Mocht je een fatsoenlijke HDD case te hebben ontworpen, dan kun je het ontwerp het beste bespreken / showen / updaten in Casemodding & Elektronica. Nog veel succes verder :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 02-08-2005 11:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.