Ik ben van plan een nieuwe externe harddisk te gaan kopen, maar weet nog niet welke. Ik heb er nu eentje van 40GB, een freecom FHD-1 en die wordt echt te klein. Dus ik dacht aan eentje met min de dubbele capaciteit, of evt. een 120/160GB. Het is natuurlijk ook een beetje prijsafhankelijk. Nu zijn ze er in vele uitvoeringen zelfs met ingebouwde kaartlezer en usb-hub (DigiConnect) 160GB kost dan 120 euro.
De 160GB Lacie is ook maar 109 euro maar deze dozen zitten dicht en bij een defect moeten ze terug naar de fabriek. Daarbij vind ik het design nix.
Nu kun je er natuurlijk ook zelf eentje maken maar ik vraag me dan af of ie net zo schokbesteding is als een in de fabriek gemaakt exemplaar. Qua prijs maakt het overigens niet veel verschil.
De 160GB Lacie is ook maar 109 euro maar deze dozen zitten dicht en bij een defect moeten ze terug naar de fabriek. Daarbij vind ik het design nix.
Nu kun je er natuurlijk ook zelf eentje maken maar ik vraag me dan af of ie net zo schokbesteding is als een in de fabriek gemaakt exemplaar. Qua prijs maakt het overigens niet veel verschil.