RIS install Dell Latitude D610

Pagina: 1
Acties:

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
Mogelijk hoort deze thuis in PNS (hoewel het lijkt simple) maar dan verplaatst iemand hem maar...

Heb hier een Win2k3 RIS server die wij gebruiken om laptops te voorzien van WinXP installaties. Nu hebben wij recent 30 nieuwe laptop binnen gekregen, de Dell Latitude D610.

Deze krijg ik onmogelijk aan de praat met de RIS install. Een image maken lukt wel maar terug zetten geeft de bekende "this opering system does not contain the nessecary drivers" Nu is dat een algmeen probleem voor bijna alle dell apparatuur. Er zijn ook heel pagina's over te vinden op het internet die beschrijven het probleem en het aanpassen van de .INF file van de drivers. We hadden eerst D600's daar hebben we ook de "broadcom" drivers voor aangepast en dan werkt als een zonnetje. Alleen nu met de D610 dus niet meer.

Wat heb ik geprobeerd.

- gezocht op internet (dell forums/broadcom/GoT)
- Broadcom .INF file aangepast volgens de sites/faq's
- Dell drivers gebruikt/ Laatste Broadcom drivers geprobeerd
- Nieuwe .SIF file gemaakt
- D600 image geprobeerd. (werkt ook niet)

Uiteraard stop en start ik na elke wijziging de binlsvc. Het mag allemaal niet baten.

Als laatste heb ik zojuist Dell Gold Support opgebeld. Maar officieel ondersteunen zij dit niet.

Misschien kan iemand die ervaring heeft met dit type laptop mij verder helpen.

Verwijderd

Move NT > PNS

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
Hij moet het gewoon doen. Ik vermoed dat het ergens in de inf files iets niet goed gaat.

We hebben vorige week ook deze laptops getest met RIS en bij ons werkte die perfect. Ik weet wel vanuit andere RIS installaties, dat de nieuwste intel en broadcom chiptsets wel het aangepast worden in inf files.

• Terrestrial
Exact en daarom snap ik het ook niet. Ik heb het meerdere malen opnieuw geprobeerd en de volgende (grondige) handleiding gebruikt.

http://www.broadcom.com/drivers/faq_drivers.php#79

Daar kun je toch weinig fout aan doen lijkt mij.

Drivers staan in de i386 en $oem$\$1\Drivers\Nic folder. De SIF file verwijst netjes naar de \Drivers\Nic folder.

Als iemand kan garanderen dat zijn file werkt wil ik het met plezier nog eens proberen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
je hebt ook de b57win32.inf aangepast?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Wat voor image/ris techniek gebruik je? Unattended install? Riprep? Sysprep?

Bij sysprepimages heb ik dit probleem ook regelmatig meegemaakt (intel drivers), maar iedere keer is het een kwestie van het bijwerken van de originele unattended installatie.

• Terrestrial
ik heb juist alleen de b57win32.inf aangepast. Welke moet je anders aanpassen?

• Terrestrial
We gebruiken RipRep van de RIS server.

• Twynn
Bij riprep moet je inderdaad ook de basisinstallatie bijwerken. (de uitgepakte drivers met de aangepaste .inf op de juiste lokaties kopieren).

• Terrestrial
Ja, dat had ik in eerste instantie gedaan.(lekker makkelijk leek me) We hadden een werkende D600 install. Ik heb voor de D610 wel een nieuwe image geupload. Daarna de drivers en SIF file van de D600 sectie gebruikt. (SIF wat aangepast) maar dat werkte ook niet.

Je bedoelt echt de image gebruiken van de D600 voor de D610?

Verwijderd

[overheen gelezen]staan je nic drivers ook in de \i386 folder? Zet ze daar ff neer en stop/start je binlsvc service. [/overheen gelezen]

Je hebt ook de nieuwste broadcom drivers geprobeerd? Ik heb hier geen problemen met d810's ..Daar hoefde ik ook geen headers enzo in een .inf file aan te passen..

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 11:53 ]

• Terrestrial
ja nieuwste broadcom drivers ook getest. (8.27.1) Overigens wel gelijk de inf aangepast. dus niet getest zonder aanpassingen.

Begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het toch op een of andere manier aan de image ligt.

• Terrestrial
net nog even getest door te kiezen voor de oude image van de D600. Heb daar even de SIF gewijzigd (halacpi.dll naar halaacpi.dll) anders ziet de 610 deze image niet. Die geeft echter dezelfde foutmelding.

• Terrestrial
ok.. ik ben r uit denk ik.. tenminste het werkt.

Heb het volgende gedaan. Heb de (aangepaste) drivers gecopieerd naar de standaard WinXP image i386 directory en de $oem$\$1\Drivers\Nic directory. Even voor de duidelijkheid dit is dus niet de i386 directory van de D610 image. (daar stonden ze al)

Ik had namelijk het vermoeden dat de sif file mogelijk verwees naar de standaard WinXP image.. volgens mij hoort dat niet zo.

• Twynn
Terrestrial schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:03:
ok.. ik ben r uit denk ik.. tenminste het werkt.

Heb het volgende gedaan. Heb de (aangepaste) drivers gecopieerd naar de standaard WinXP image i386 directory en de $oem$\$1\Drivers\Nic directory. Even voor de duidelijkheid dit is dus niet de i386 directory van de D610 image. (daar stonden ze al)

Ik had namelijk het vermoeden dat de sif file mogelijk verwees naar de standaard WinXP image.. volgens mij hoort dat niet zo.
Dat is ook de goede manier. Riprep gebruikt voor de install van het OS gedeelte en de pre-gui installatie gewoon de installatiebestanden van de originele installatie op de risserver. Daar moeten de drivers dus aanwezig zijn. :)

Overigens, de optie die je erboven aangeeft: Ik weet niet hoe het tegenwoordig bij 2003 is, maar standaard is het niet mogelijk om een image te gebruiken voor een machine met een andere hal. (in praktijk is het wel mogelijk door hal.dll en imirror.dat te vervangen in het image).

• Terrestrial
ok nog 1 vraag.. ik weet dat ris gebruik maakt van de standaard (winxp) image maar niet dat dit voor de drivers was.

Is gek dat dit nu juist niet beschreven staat in al die Faq's.. Daar staat letterlijk kopieer de drivers naar de image_name. dat ga ik er vanuit dat dit de geuploade image is.

Begrijp dus dat dit was wat je bedoeld met drivers toevoegen. Betekend dit dat ik oneindig drivers kan toevoegen aan de standaard (winxp) image dir's?

- i386
- $oem$\$1\Drivers\Nic

Op den duur krijg je toch conflicten lijkt me. Ik heb nu bijv de oude broadcom drivers die daar stonden overschreven door de nieuwe. Het is te hopen dat de D600 install nog werkt dan.

Verwijderd

volgens mij kan je tot 4096 chars in je sif file bij oempnpdriverspath..
Pagina: 1