Toon posts:

[2000] No operating system found na fdisken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb het volgende probleem bij het formateren van een laptop (zonder floppy dirve) van een friend van mij. Ik heb met een Bootcd (opstarten naar dos) fdisdk gebruikt om een nieuwe partitie aan te maken. Daarnaast heb ik ook alle schijfen naar NTFS omgezet met Fdisk. Nu moet ik alleen de computer opnieuw opstarten om ze dan ook daadwerkelijk te kunnen formatteren alleen kan ik nu niet meer booten van mijn winXP boot cdrom, mijn win2000 boot cdrom, en de boot cdrom die ik zelf gemaakt had om in dos te kunnen opstarten. De volgorde heb ik gewoon in de bios in de juiste volgorde gezet dus dat is niet het probleem.
Zodra ik de computer opstart leest hij volgens mij niet eens de cd-romspeler maar geeft hij meteen de fout 'no operating system found'.

Weet iemand hoe ik dit kan negeren en opstarten in dos of met de win2000 bootcdrom?
Alvast bedankt,

Stefan van den Dungen Gronovius

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Daarnaast heb ik ook alle schijfen naar NTFS omgezet met Fdisk.

Dat vind ik heel knap van je!

Als het in je bios goed staat. dan is er misschien toch iets loos met je cd-rom speler.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer daar aub ook zelf op te letten voortaan :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarnaast heb ik ook alle schijfen naar NTFS omgezet met Fdisk
Hoe heb je dit gedaan FDISK support geen NTFS namelijk.

En als je niet meer kan booten dan staat je bootvolgorde toch fout, kijk eens of IDE-0 niet toevallig voor je cdroms staat?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok het NTFS zal het dus wel niet zijn maar ik de harde schijven verwijderd met Fdisk en een nieuwe aangemaakt. Ik moet ze dus nog iif formatteren.
De volgorde in de bios staat echt goed, dus dat is het niet.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:26

DarkSide

theres no place like ::1

Idd een versie van FDISK die ook meteen NTFS kan aanmaken is voor mij ook nieuw.
Je moet niet op een knop drukken om van de CD te booten?
Inprinciepe moet je gewoon van je 2000 cdrom kunnen booten. En tijdens de installatie kan je gewoon nieuwe partities aanmaken (al dan niet NTFS).
Reset anders eens je bios? En controleer de settings dan nogmaals.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:36:
Hmm ok het NTFS zal het dus wel niet zijn maar ik de harde schijven verwijderd met Fdisk en een nieuwe aangemaakt. Ik moet ze dus nog iif formatteren.
Dat heeft niets met NTFS te maken, sterker nog, er staat dan nog totaal geen FS op.
Maar goed, er lijkt iets fout te gaan met de bootvolgorde (dat MOET wel).
Staat IDE-0 of IDE-1 oid er nog in als bootdevice? haal deze dan gewoon eens helemaal weg en kijk wat hij dan doet.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:36:
Formatteren kan je daar dan ook doen, je hebt immers al partities gemaakt, dus tik in Format C:

Laat gewoon alleen de boot van CD staan, alle andere dan op disabled.

[ Voor 8% gewijzigd door Flame17 op 02-08-2005 10:40 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets handigs om te weten:"
Bij het opstarten kan ik zelfs zelf de keuze maken met welk apparaat ik boot.
Als ik de cdrom selecteer geeft hij nog de fout: 'Missing Operating system'

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Flame17 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:39:
[...]

Formatteren kan je daar dan ook doen, je hebt immers al partities gemaakt, dus tik in Format C:

Laat gewoon alleen de boot van CD staan, alle andere dan op disabled.
Nadat je partities hebt gemaakt met fdisk moet je rebooten, je kunt niet gelijk gaan formatteren.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:39:
Nog iets handigs om te weten:"
Bij het opstarten kan ik zelfs zelf de keuze maken met welk apparaat ik boot.
Als ik de cdrom selecteer geeft hij nog de fout: 'Missing Operating system'
Dan weet ik ook niet meer waar het fout zit, behalve dan dat je mogelijk geen goed bootschijfje hebt (wat vreemd zou zijn maar goed).
Pagina: 1