Hallo mensen,
Ik zit met een vreemd probleempje in een van mijn formulieren. Ik heb een formulier waarin de gebruiker zelf selecties kan maken in offertes. Dit doe ik door middel van een zgan dynamische query die wordt opgebouwd uit de verschillende criteria die de gebuikers ingeven.
Dit gaat helemaal goed en werkt hartstikke mooi
Het vreemde is echter, als ik een like statement gebruik in de query zoals hieronder werkt bovenstaande functie niet goed meer;
Wat er precies fout gaat weet ik niet maar ongeacht of de query wel of geen records heeft, rsttmp.recordcount is altijd 0, waardoor de gebruiker de melding krijgt dat er geen offertes zijn gevonden. Vervolgens wordt de keuzelijst die gebaseerd is op de query wel gewoon gevuld
Is er bij jullie iets bekend over een probleem met het like statement in combinatie met een .recordcount?
Ik zit met een vreemd probleempje in een van mijn formulieren. Ik heb een formulier waarin de gebruiker zelf selecties kan maken in offertes. Dit doe ik door middel van een zgan dynamische query die wordt opgebouwd uit de verschillende criteria die de gebuikers ingeven.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Dim db As Database Dim objquery As QueryDef Dim strSQL, strWhere, strQuery As String Set db = CurrentDb strSQL = "SELECT o.offertenummer, o.omschrijving " & _ "FROM offerte AS o " & _ "WHERE o.offertenummer Is not Null" strWhere = " " 'Status criteria bepalen If SA = True Then If Not IsNull(Me!Status) And Me!Status = 1 Then strWhere = strWhere + "AND o.archief = True " If Not IsNull(Me!Status) And Me!Status = 2 Then strWhere = strWhere + "AND o.archief = False " End If '+ nog veel meer criteria, maar niet relevant strQuery = strSQL + strWhere Set objquery = db.CreateQueryDef("Bekijk Offertes", strQuery) Set rsttmp = db.OpenRecordset("Bekijk offertes") If rsttmp.RecordCount = 0 Then Msg "Geen offertes gevonden die voldoen aan de opgegeven criteria!", Sc |
Dit gaat helemaal goed en werkt hartstikke mooi
Het vreemde is echter, als ik een like statement gebruik in de query zoals hieronder werkt bovenstaande functie niet goed meer;
Visual Basic:
1
| If Not IsNull(Me!KBijz) Then strWhere = strWhere + "AND o.[bijzonderheden offerte] like '%" & Me!KBijz & "%' " |
Wat er precies fout gaat weet ik niet maar ongeacht of de query wel of geen records heeft, rsttmp.recordcount is altijd 0, waardoor de gebruiker de melding krijgt dat er geen offertes zijn gevonden. Vervolgens wordt de keuzelijst die gebaseerd is op de query wel gewoon gevuld
Is er bij jullie iets bekend over een probleem met het like statement in combinatie met een .recordcount?
[ Voor 6% gewijzigd door Masch op 02-08-2005 10:23 ]
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!