Toon posts:

[Webcam] Stabiele camera met eventueel nightvision

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een webcam, die ik in een rally auto ga plaatsen. Hoe en wat kan ik verder nog niet al te veel over laten, maar de camera moet dus wel goed werken.
Het liefst heeft hij een microfoon en nightvision ofzo. Deze 2 zijn geen vereisten maar is wel het mooist lijkt mij, anders zou ik een losse microfoon moeten plaatsen.
Er word redelijk veel s'nachts gereden, de weg word uiteraard wel verlicht door de lampen van de auto, maar soms met die snelheden lijkt t me wel wazig worden }) .
Dus ff kort samengevat zoek ik een camera die:
  • scherp beeld geeft ondanks trillingen
  • een microfoon heeft
  • eventueel een functie heeft om s'nachts beter beeld te hebben
En dit dus ook nog voor een zo laag mogelijke prijs 8) je bent nederlander of niet he ;)

Zelf zat ik te denken aan een
  • Logitech QuickCam Pro 4000
  • Voordelen:
    1. Hoge resolutie
    2. Zoom
    3. Microfoon
  • Nadelen:
    1. Geen nachtfunctie of dergelijks
Prijs: € 53,-

Suggesties zijn welkom!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 15:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Imho is een webcam hier absoluut niet voor geschikt. Het gaat allemaal veel te snel om fatsoenlijk opgenomen te worden. En zelfs met 'nightvision' is de afstand waarvoor hij lichtgevoelig is heel, heel bepert (denk aan 1-3 m).
Ik zou zelf ergens een DV camcorder zien te regelen, en gewoon op een tapje opnemen. Dat gaat wel goed.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik denk dat je scherp beeld ondanks trillingen wel kan vergeten, webcams zijn gemaakt om om stil op een bureau te staan.

Het is dat ik nu achter een hele trage computer (mijn backupbak) zit, anders had ik wel even gezocht, maar ik denk dat je met [search=bumpercam] wel wat kan vinden.

En kijk gelijk ook even naar de [search=carputer] en dergelijke, een harde schijf vast in de auto monteren gaat ook niet goed denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Resistor op 02-08-2005 10:13 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Resistor schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:12:
En kijk gelijk ook even naar de [search=carputer] en dergelijke, een harde schijf vast in de auto monteren gaat ook niet goed denk ik.
Oww hier kan het anders prima hoor

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 16:32

Impry

Rallymedia.nl

Intelligence, ik bewerk soms zelf ook onboard materiaal van rallyteams. En je ziet dan ook dat dit altijd gedaan wordt met normale videocamera's. Het probleem van een webcam is namelijk dat je ook een laptop o.i.d. moet meenemen tijdens de proeven.
Je moet al toestemming vragen aan de organisatie of je een onboard-cam mee mag maken. (of tijdens de technische keuring aangeven, weet ik niet precies) Maar wat ik wel weet is dat ze een laptop dan niet toelaten, of deze moet heel goed gemonteerd zijn.

Een webcam is dus eigenlijk geen optie.
Wanneer je voor een normale videocamera gaat kijken moet hij natuurlijk niet te groot zijn, maar het belangrijkste is, is dat hij niet al te gevoelig is voor schokken. Ik heb vorig jaar beelden bewerkt van een 205-je op het onverhard van de Golden Tulip en daarvan was de helft van de beelden niet te gebruiken omdat de tape van de camera, door de kuilen, elke keer vast sloeg.

Ook is de lichtsterkte belangrijk, bij de avond opnames zul je met nightvision alleen het dashboard verlicht krijgen en het verbruikt erg veel stroom. Je moet dus gaan kijken naar camera's met een goede lichtsterkte dit heeft o.a. te maken met het diafragma, maar hoe dat allemaal precies zit weet ik niet.

Misschien kun je Jordy van Kouwen mailen van www.vkdesign.nl, deze werkt veel met onboardcamera's op circuits. Deze werkt met o.a. een Sony TRV-145E met groothoeklens (Foto)
Of misschien Chris Courteyn, die verzorgt de onboard-camera's bij RTL Rally Report. (het is wel een Engels-talige site, maar hij zelf is een NL's sprekende belg)

Om welke auto gaat het trouwens?

Nog succes met de zoektocht! ;)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Verwijderd

Topicstarter
Mja het gaat hier niet om rally's in wedstrijdverband of dergelijke dus stroomverbruik en regelgeving van de knaf is niet van toepassing ;)
En een laptop is standaard in de desbetreffende auto's aanwezig. 99% van de opnames worden ook op verhard wegdek gemaakt, alleen door de strakke vering van de auto ben ik dus bang dat het te hard trilt. ;)
En om welke auto('s) het gaan kan ik je helaas nog niet verklappen :P

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zoals de rest zegt: ga voor een Camcorder. Met een webcam zal het beeld niet echt veel soeps zijn.
Huur/leen desnoods een camcorder om het uit te proberen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 02-08-2005 15:38 ]

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 16:32

Impry

Rallymedia.nl

Ah, een test op Bitburg o.i.d.? :P

Maar ondanks dat je wel met een laptop kan werken zou ik nog steeds voor een normale videocamera gaan. Deze kun je wel d.m.v. Firewire direct verbinden aan de laptop die alle beelden captured. Je hebt dan volgens mij ook geen problemen meer met gevoeligheid van tapes die vastslaan.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Verwijderd

Topicstarter
Impry schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:38:
Ah, een test op Bitburg o.i.d.? :P
Ja houdt het maar op zoiets ;) Alleen er kunnen eventueel commerciele belangen op zitten vandaar dat ik dus niet het hoe en wat uitleg ;)
Heb zelf ook nog wel een hele oude camera liggen, maar daarvan zijn de batterijen gaar denk ik. Plus dat ik dan een tv kaartje moet regelen om het digitaal te krijgen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 15:53 ]

Pagina: 1