Toon posts:

europeese week notering ipv amerikaanse

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
access gebruikt de amerikaanse weeknotering.

ik wil graag de europeese gebruiken

(amerikaanse begind week 1 op 1 januarie en eindigd op 2 januarie)

(europeese week begint op 3 januarie en eindigd op 9 januarie)

ik wil deze gebruiken in een simpele uren registratie waar de database kijkt naar current week.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:31:
access gebruikt de amerikaanse weeknotering.

ik wil graag de europeese gebruiken

(amerikaanse begind week 1 op 1 januarie en eindigd op 2 januarie)

(europeese week begint op 3 januarie en eindigd op 9 januarie)

ik wil deze gebruiken in een simpele uren registratie waar de database kijkt naar current week.
Je bedoelt te zeggen dat week 1 van 2006 op 1-01-2006 begint en eindigd op 2-01-2006 in Amerika, en dat in Europa week 1 van 2006 op 3-01-2006 begint en eindigd op 9-01-2006?) Dan trek je toch een week af van de amerikaanse week , want volgens jou beredenatie begint week 2 in amerika waar week 1 in europa begint, of bedoel je dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
helaas is niet elk jaar de komende 10 jaar week 2=1 omdat deze af en toe ook nog wel eens overeen komen

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik weet niet of er inmiddels een standaardfunctie voor in access zit, maar waar je naar zoekt zijn ISO weeknummers.
Hier is een voorbeeld hoe je die uitrekent: http://www.cpearson.com/excel/weeknum.htm

Who is John Galt?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Is het niet mogelijk om Access daarin aan te passen, zoals je een OS op bijvoorbeeld Dutch instelt?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:45:
helaas is niet elk jaar de komende 10 jaar week 2=1 omdat deze af en toe ook nog wel eens overeen komen
Programmeer je eigen functie waarin je dit afvangt, waarschijnlijk als 1 januari voor woensdag ligt dan week 1=1 anders week 2=1.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm goede gedachte... alleen kan alleen nog problemen geven.

echter als ik ipv voor woensdag gewoon 1 jan is maandag dan is het week 2 = week 2
en als 1 jan op een andere dag valt is het week 2 = week 1

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 09:24

Maasluip

Kabbelend watertje

Lees de post van justmental. Dat is een goede VBA functie om het bij ons gebruikelijke weeknummer te bepalen.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1