Toon posts:

[win 2k] tijd distributie

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kunnen jullie mij helpen met een klant, mijn baas, 2000 koeien gelukkig maken?

Ik zie op een win2k netwerk elke minuut een tijdsdistributie voorbij komen, zit er in win2k zoiets dergelijks? ik heb wel w32 time gevonden in mijn zoektocht online echter zal deze volgens de microsoft support site doet deze t volgende :

b. The client adjusts the local time.
• If the target time is ahead of local time, local time is immediately set to the target time.
• If the target time is behind local time, the local clock is slowed (slewed) until the two times are aligned, unless local time is more than 3 minutes out of synchronization, in which case the time is immediately set.

aangezien de tijd elke minuut gezet wordt neem ik aan dat het niet t bovenstaande is.
t netwerk is opgebouwd uit 1 win2k server en 9 win2k workstations.
zou het kunnen dat er op meerdere pc's die w32time draait en die elkaar dwars zitten?

lekker belangrijk zal je denken die tijd distributie, echter de software die wij maken moet voerberekeningen uitvoeren op tijd x, volgens mij worden deze voerberekeningen verstoord door deze tijdsaanpassingen en worden er 2000 koeien verkeerd gevoerd.
(niet naar gelang hun melkgift maar t zelfde als de dag ervoor)

verder vermoed ik ook dat dit "prettige" gebeuren het back uppen verziekt...

20050312070711,OFFICE,-,3,0,The system date/time is changed 3/12/2005 7:07:11 AM -> 3/12/2005 7:07:11 AM
20050312070811,OFFICE,-,3,0,The system date/time is changed 3/12/2005 7:08:11 AM -> 3/12/2005 7:08:11 AM

dit zie ik in de logging van onze software voorbij komen...

iemand enig idee???

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:33
Als je win2k server een DomainController is draait daar de Operation Master: PDC emulator op en die regelt de tijd voor de win2k clients/servers.
Daardoor zou in het hele netwerk de tijd hetzelfde moeten zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eens "net stop w32time" kunnen draaien als test? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:31:
Je zou eens "net stop w32time" kunnen draaien als test? :)
dat is nu juist t probleem...ik moet een stel yanks die nog minder verstand hebben van computers als dat ik heb vertellen wat ze moeten doen....

men is ook niet zo happig op t feit dat ik connect op dat netwerk..
als ik nou een aantal goede tips en idtjes heb kan ik dat melden aan ze, als ze er niks van snappen dan kan ik inloggen daar en t proberen te fixem...

ik vermoed dat t die w32time is maar zeker weten doe ik t niet :(

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:22
een batch bestand maken op elke pc;

net time //<server> \set \yes

Dit time.bat oid noemen en in de all users opstarten map gooien op elke pc?

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
misschien wat verduidelijken...

die tijd distributie moet uit :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:42:
misschien wat verduidelijken...

die tijd distributie moet uit :)
die moet helemaal niet uit. lees het linkje in de vorige post maar eens...

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:22
Als je de code die ik net gaf in een script zet worden de pc's automatisch gerepliceerd met de server en lijkt het me dat ze dan allemaal op dezelfde tijd staan en het probleem verholpen?

Misschien heb je hier nog wat aan, vorige week had ik ook een probleem met repliceren van tijd, bleek de firewall te zijn...
http://eventid.net/displa...24&source=W32Time&phase=1
http://support.microsoft.com/kb/314054/
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;875424

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:13:
Als je de code die ik net gaf in een script zet worden de pc's automatisch gerepliceerd met de server en lijkt het me dat ze dan allemaal op dezelfde tijd staan en het probleem verholpen?
ik heb meer problemen dat onze software een beetje leip wordt van het veranderen van de tijd elke minuut....
wij doen zo rond 03:00 voer calculaties die worden gestart door een stukje software van ons, als die software gestart wordt en 10 seconden later is die tijd correctie raakt die voercalculatie de weg kwijt.

als ik de voercalculatie handmatig start is er geen probleem...t zelfde geld voor de backups...

dit is t enige bedrijf waar we zulke dingen zien, ook t enige met zo een groot pc netwerk...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-03 16:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom pas je niet gewoon de parameters van de W32Time service aan? Je kunt nl. de interval instellen hoevaak de w32time service moet/mag syncen:

Registry entries for the W32Time service

Zie voor meer algemene achtergrond info: Basic operation of the Windows Time service

Stopzetten, zoals ook al door iis5_Rulez gezegd is, is niet handig. 't ding heeft nl een functie ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:50:
[...]

ik heb meer problemen dat onze software een beetje leip wordt van het veranderen van de tijd elke minuut....
wij doen zo rond 03:00 voer calculaties die worden gestart door een stukje software van ons, als die software gestart wordt en 10 seconden later is die tijd correctie raakt die voercalculatie de weg kwijt.

als ik de voercalculatie handmatig start is er geen probleem...t zelfde geld voor de backups...

dit is t enige bedrijf waar we zulke dingen zien, ook t enige met zo een groot pc netwerk...
w32tm verandert de tijd niet, zoals je zelf al gevonden heeft past die de kloksnelheid aan, zodat ze langzaam in sync komen, er wordt dus niet een harde wijziging doorgevoert (tenzij je 3 mins out of sync bent).
overigens als ik je logs correct lees wordt er nog geen seconde aangepast.

edit: nogiets default synct de windows timeservice eens per 8 uur dacht ik. zeker niet elke minuut.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:33:
[...]

overigens als ik je logs correct lees wordt er nog geen seconde aangepast.

edit: nogiets default synct de windows timeservice eens per 8 uur dacht ik. zeker niet elke minuut.
ik vermoed dus ook dat er een of andere klojo met die instellingen heeft lopen rotzooien.. ik heb ze t advies gegeven t uit te zetten om te kijken wat er gaat gebeuren...

er wordt geen seconde aangepast in die paar regels die ik liet zien...
een stukje verder in de log
20050312073710,OFFICE,-,3,0,The system date/time is changed 3/12/2005 7:37:10 AM -> 3/12/2005 7:37:10 AM
20050312073810,OFFICE,-,3,0,The system date/time is changed 3/12/2005 7:38:09 AM -> 3/12/2005 7:38:10 AM
20050312073910,OFFICE,-,3,0,The system date/time is changed 3/12/2005 7:39:09 AM -> 3/12/2005 7:39:10 AM

eens elke 5 minuten wordt er een seconde aangepast...misschien dat een van de pc's een bagger klok heeft die zoveel verloopt...

ach, eerst uit, daarna kijken we even verder :)

bedankt voor jullie hulp _/-\o_ ik hou jullie op de hoogte.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Men geeft aan dat ze niet zo happig zijn op jouw connecties naar dat netwerk. Jij voorziet ons niet van info wat je hebt geprobeerd. Misschien moeten ze zelf even een topic openen hier op GoT. Gokken en speculeren met de specs die je gegeven hebt is nutteloos. Open even een topic met Feiten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.