[asp/javaScript] huide URL meesturen?

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Yo tweakers!,

In een inlog systeem wat ik aan het maken ben is er iets wat me niet echt lukt.
Het inlog systeem hoort bij een webwinkel en in die webwinkel kun je op mega veel verschillende pagina`s komen, allemaal dynamisch uit een database.
Nu zou ik graag willen dat de klant na het inloggen weer terug gaat naar de pagina van herkomst (voorbeeld; tweakers.net frontpage)

Met javaScript "go.history(-2)" werkt wel, MAAR dan zit ik weer met het feit dat de pagina uit het cache komt en er dus nog niet te zien is of er ingelogged is.

Dus nu dacht ik dat ik misschien de url kon meesturen en zo na het inloggen redirecten naar de URL van herkomst.

Het doel is dus gewoon dat ik na het inloggen 2 pagina`s terug ga en dan moet die pagina "vers" in de browser komen.

Waarschijnlijk kan ik ook proberen om de pagina niet in het cache te laten komen (hoe doe ik dat? meta tags?) maar kan ik hem dan wel aanspreken met javascript:go.history(-2)? Zou ook een oplossing kunnen zijn.

Als iemand een andere oplossing heeft hoor ik die natuurlijk ook graag ;)

Groetjes

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 12:54

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Je zou de url van de pagina waar je op dat moment bent kunnen meesturen op het moment van submit.

Een extra veld dus met de naam url als deze niet gevuld is ga je gewoon naar de default en anders naar die pagina?

[ Voor 41% gewijzigd door Jaspertje op 02-08-2005 09:26 ]

Verwijderd

Er zijn verschillende mogelijkheden hiervoor. Op de inlog - pagina zou ik een javascriptje zetten die de referrer pagina (of cache van de vorige pagina) in een hidden form element steekt:
Beetje pseudo - code (niet getest):
code:
1
2
3
<script>
document.login.frm_refer_url.value = history.go(-1).url;
</script>

Het voorgaande steek je dan in een mooi functie'tje dat je aanroept bij de <body onLoad="functienaam();">
code:
1
2
3
<form name="login" id="login">
 <input type="hidden" value="" name="frm_refer_url" id="frm_refer_url">
</form>

Bij een submit lees je die dan uit als gewone form variabele ...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 09:33 ]

• Predje
Jaspertje schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:25:
Je zou de url van de pagina waar je op dat moment bent kunnen meesturen op het moment van submit.

Een extra veld dus met de naam url als deze niet gevuld is ga je gewoon naar de default en anders naar die pagina?
Maar met welke funtie roep ik de URL op?
Zoals hierboven gezegt.. kan ik wel met -1 naar de vorige URL kijken.. maar hoe haal ik de URL die op dat moment in de adresbalk staat op?

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 12:54

Jaspertje

Max & Milo.. lief

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Login pagina:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if ($_POST) {
  // check login...en als login ok is:
  $referer = $_POST['referer'];
  header("Location: $referer");
}
<form action="login.asp">
<input type="hidden" name="referer" value="<?php echo $_SERVER['HTTP_REFERER']?>">
<input type="text" name="username">
<input type="submit">
//...etc

Toch gewoon zo? Die $referer kun je vervolgens oneindig vaak meesleuren tijdens je login proces...

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• Predje
Reveller schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:13:
Login pagina:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if ($_POST) {
  // check login...en als login ok is:
  $referer = $_POST['referer'];
  header("Location: $referer");
}
<form action="login.asp">
<input type="hidden" name="referer" value="<?php echo $_SERVER['HTTP_REFERER']?>">
<input type="text" name="username">
<input type="submit">
//...etc

Toch gewoon zo? Die $referer kun je vervolgens oneindig vaak meesleuren tijdens je login proces...
das PHP.. ik zoek ASP ;)

Maar ik ben even aan het kijken naar de Servervariables van ASP.. daar moet vast wel wat bij zitten.. denk combinatie van Request.Servervariables("QUERY") en Request.Servervariables("URL").. want ik kan er geen vinden die ze beiden in 1 keer ophaalt.

• Predje
Het is gelukt! :D

- klant gaat naar login pagina (login formulier) via href
- in het login form staat "<input type="hidden" name="ref" value="<%= Request.Servervariables("HTTP_REFERER") %>"
- op de pagina die het login form verwerkt staat - na het goed inloggen - "Response.Redirect(Request.Form("ref"))"
- en nu kom ik iedere keer weer terug op de juiste pagina :D

THX TO ALL OF YOU
Pagina: 1