[iPod 4th Gen] [Windows] Problemen disk-use en updaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een iPod 4de generatie, dus met clickwheel en monochroom scherm, aangesloten via de USB 2.0 poort (moederbord heeft geen firewire). Het probleem dat ik heb, is dat de iPod sinds kort weigert om de disk-enabled mode te enablen: je kunt het vakje wel aanvinken in iTunes, de iPod gaat dan zogenaamd updaten en geeft de foutmelding: iPod "IPOD" cannot be updated. An unknown error occured (-36). Hierna moet de iPod gereset worden door middel van de menu- en de middelste knop voordat hij weer te updaten valt.

Opvallend is ook dat iPod Updater (laatste versie 2005-06-26) enkel meldt: iPod kan niet gekoppeld worden. Ik kan de iPod dus ook niet resetten dmv de iPod updater, en formatteren via windows lukt dus ook niet aangezien de disk mode niet aan te zetten valt.

Verdere symptomen zijn dat de heel iTunes een korte lock-up krijgt als ik de iPod aansluit. Verder worden er alleen nog songs ge-update als ik de iPod daarvoor een reset gegeven heb, anders gebeurt dat ook gewoon niet.

Ik gebruik iTunes 4.9, de laatste ipod-software, en Windows XP SP2.
Mijn moederbord is Asus A78NX-X. Dit is overigens m'n tweede iPod, en hiervoor deed deze het gewoon wel gedurende een halfjaar.

Heeft iemand van jullie een idee of oplossing hiervoor? Ik heb overigens nog wel garantie dus ik zou eventueel als laatste redmiddel de iPod kunnen laten terugsturen,,,

verder heb ik dus ook ECHT geen beschikking tot firewire.

edit: ik heb verder nog iets ondekt, hij wil wel updaten als ik de ipod gewoon unmount en opnieuw mount, als ik daarna echter nog een keer op update songs klik doet hij alsnog niets ondanks dat iTunes de typische lock-up vertoont.

[ Voor 17% gewijzigd door Vyo op 02-08-2005 04:30 . Reden: new information ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online
is er echt niemand die me kan helpen? ik heb intussen wel iets gevonden over de -36 fout, het kan meerdere oorzaken hebben, deze leek me nog het meest waarschijnlijk:

Damaged disk structure
-36 errors can also appear if the format of your computer's hard drive or your iPod disk is damaged.

verder kwam ik er ook niet echt uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, je hebt een grote kans gezien die error dat je disk stuq is in je iPod, dat wordt dus echt Apple Support bellen ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online
ok, dan valt er dus verder niets zelf aan te doen, in ieder geval bedankt :)