[Ubuntu / ADS] Aan de praat krijgen Active Directory

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Ik wil graag onder Ubuntu Active Directory draaien, zodat mijn desktop e.d. op mijn Windows pc gehaald worden van mijn linux-bak.

Ik heb het inmiddels voor elkaar om een map te sharen en die ook vanuit Windows te benaderen (dit gebeurd via Samba).

Is het haalbaar onder Umbutu om Active Directory te installeren? Of kan ik het beter met een andere distro proberen. Ik heb hier geen ervaring mee, en als ik zoek op "umbutu active directory" kom ik niet echt duidelijke aanwijzingen tegen.

Dus mijn vraag: Waar moet ik zoeken om dit voor elkaar te krijgen?

Ik heb ook al Kerberos geinstalleerd, via de package manager, echter weet ik niet waar ik dit programma moet starten / instellen.

Advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:21

Lancer

What the......

Active Directory is Windows only. Wat je wel kunt proberen is een Samba domain controller te bouwen. (evt met LDAP directory). Zie b.v. http://samba.idealx.org/smbldap-howto.en.html

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Als je wilt dat je een desktop opgeslagen wordt zodat je op een andere computer in het netwerk het zelfde desktop heeft (die heet trouwens roaming profiles ) kan dat gewoon met Samba. Je hebt hier geen active directory voor nodig, iets wat Samba ook niet heeft.

Samba.org heeft hele goede documentatie.
Voor roaming profiles zie : http://us2.samba.org/samb...llection/ProfileMgmt.html

[ Voor 5% gewijzigd door M55 op 02-08-2005 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Ok, ik ben dus blijkbaar niet opzoek naar 'Active Directory', maar naar 'Roaming Profiles'

a.d.h.v. deze tutorial ben ik alles aan het aflopen.

Echter lukken 2 stappen niet:
• [..]
Ok, now check to see if everything is fine, and restart samba with the following commands:
testparm -x |more --> dit werkt wel
/etc/init.d/smb restart --> dit werkt niet
[..]

Als ik ook kijk in /etc/init.d dan vind ik geen 'smb'.
waar kan ik smb dan vinden (hoe kan ik daar naar zoeken)
het herstarten lukt dus niet.

• Tevens loop ik tegen het volgende probleem in de tutorial op:
[..]
Next open up windows explorer (windowskey-E or click Start, All Programs, Accessories, Windows Explorer) and click on Control Panel. Then in the folder view under contro panel, a bunch of stuff should appear. Click on Administrative Tools. Double click on Local Security Policy. Click on Local Policies, then Security Options. On the right pane, scroll down to Domain Member: Digitally encrypt or sign secure channel (always), and disable this option. That should be it. Now for the true test.
[..]

Ik kan deze optie niet vinden. Ik heb een nederlandse xp, maar kan geen optie vinden die in de buurt komt van dit. is dit essentieel, of kan ik dit even overslaan?

Inloggen op het domein lukt nog niet, maar weet dus niet of dat door een van de 2 bovenstaande opties komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[quote]JozyDaPozy schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 02:09:
Ok, ik ben dus blijkbaar niet opzoek naar 'Active Directory', maar naar 'Roaming Profiles'

a.d.h.v. deze tutorial ben ik alles aan het aflopen.

Echter lukken 2 stappen niet:
• [..]
Ok, now check to see if everything is fine, and restart samba with the following commands:
testparm -x |more --> dit werkt wel
/etc/init.d/smb restart --> dit werkt niet
[..]

Ubuntu / Debian noemen dat startscript /etc/init.d/samba als ik het me goed herinner.
• Tevens loop ik tegen het volgende probleem in de tutorial op:
[..]
Next open up windows explorer (windowskey-E or click Start, All Programs, Accessories, Windows Explorer) and click on Control Panel. Then in the folder view under contro panel, a bunch of stuff should appear. Click on Administrative Tools. Double click on Local Security Policy. Click on Local Policies, then Security Options. On the right pane, scroll down to Domain Member: Digitally encrypt or sign secure channel (always), and disable this option. That should be it. Now for the true test.
[..]

Ik kan deze optie niet vinden. Ik heb een nederlandse xp, maar kan geen optie vinden die in de buurt komt van dit. is dit essentieel, of kan ik dit even overslaan?

Inloggen op het domein lukt nog niet, maar weet dus niet of dat door een van de 2 bovenstaande opties komt.
Ik zou zeggen probeer het? En daarnaast, gebruik hier de search even, er staan hier stapels Samba-tutorials in de search, met eventuele vragen en antwoorden.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer