Toon posts:

Damn small linux op de HD zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een advies in een eerder topic van mij hier op GOT heb ik mij maar een laten verleiden tot een poging Linux na zes jaar weer eens te proberen, enfin ik ben enigzins een computer nitwit dus ben alweer tegen een probleem aangelopen.

Graag wilde ik het vanaf de HD laten lopen ipv de CD want dat zou wel eens wat sneller kunnen zijn.
Op de site staat dat dat zo zou moeten:
2) Open up an xterminal window and type:

***CODE SAMPLE***

sudo su
cfdisk /dev/hda

***END CODE SAMPLE***
http://www.damnsmalllinux.org/talk/node/64

Nou mooi natuurlijk zou je denken, maar ik kom er maar niet uit hoe die ruimte te maken bij het intyppen tussen de regels, met de enter knop lukt het niet. :@
Gaarne uw advies! :)

ps kan iemand mij een MSN programma aanraden om middels DSL van MSN gebruik te kunnen maken?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Meuk tussen die regels? Je moet gewoon die 2 commando's los invoeren. De eerste 'sudo su' is niet eens nodig als je reeds root bent...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

waahahaha is dit een grap ofzo?

je moet inrammen:

sudo su <enter>
cfdisk /dev/hda<enter>

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen grap, het is voor mij voor het eerst sinds zeg +12 jaar dat ik werk met het invoeren van commando's.
Dos 3.11 etc.

Maar goed ik ga het proberen, of het gelukt is laat ik nog wel weten vandaag :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is gelukt hoor :)
Opzich bevalt het aardig, maar met surfen is het niet echt sneller als Win98 met IE was op deze 120mhz met 64MB.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een nieuwe versie van Firefox kan installeren? de huidige is 0.9 en na het downloaden van een nieuwere van de mozilla site krijg ik de melding dat hij niet weet hoe hem te installeren.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 03:11:
Nou het is gelukt hoor :)
Opzich bevalt het aardig, maar met surfen is het niet echt sneller als Win98 met IE was op deze 120mhz met 64MB.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een nieuwe versie van Firefox kan installeren? de huidige is 0.9 en na het downloaden van een nieuwere van de mozilla site krijg ik de melding dat hij niet weet hoe hem te installeren.
DSL is toch debian based?

su
apt-get update
apt-get install mozilla-firefox

klaar :)

btw, dit is basiskennis en valt makkelijk te vinden met google, hetgeen wat ze hier ook van je verwachten dat je doet ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:10:

su
apt-get update
apt-get install mozilla-firefox

klaar :)
Nee dat werkt niet. ;(
btw, dit is basiskennis en valt makkelijk te vinden met google, hetgeen wat ze hier ook van je verwachten dat je doet ;)
Nou ik heb me rot gezocht maar heb nog altijd niks gevonden, dan ga ik Ubuntu maar eens proberen want met dit DSL gaat het niks worden. :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Tja, ik ga dit topic nu toch sluiten. Als je Linux op zo'n oud systeem wilt installeren helpt het wel als je wat kennis hebt van Linux. Aangezien het hier ook geen helpdesk is waar het ene na het andere kleine probleempje opgelost wordt, bij deze dus een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.