Toon posts:

Harddisc vervangen in dvd harddisc recorder?

Pagina: 1
Acties:
  • 834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of de harde schijven in harddisc recorders dezelfde zijn als in de computer en of je die dus zelf kan vervangen. Dan zou je bv een harddisc recorder met een 80 GB schijf kunnen kopen en er zelf dan een 250GB schijfje inzetten. Ik snap niet waarom het bij een DVD harddisc recorder heel erg veel duurder wordt als de harde schijf wat groter is. Een harde schijf van 250 GB kost in de winkel maar 140 Euro. Maar als je van 160GB naar 250 GB gaat moet je meer dan 200 euro extra betalen voor een harddisc recorder. En dan betaal je dat eigenlijk dus alleen voor 90 GB extra. Terwijl als je bij een nieuwe computer een 250GB harddisc neemt ipv een 160GB dan kost dat maar 50 euro extra. Weet iemand hoe het komt dat het prijsverschil zoveel groter is bij harddisc recorders? En of je zelf dus de harde schijf kan vervangen?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:54
Zover ik begrepen hebt zijn de schijven het zelfde, alleen de aansluiting is anders.
En waarom de zelfde app met een grotere HD duurder zijn dan hun losse broeders ligt heel erg voor de hand en kan best wel eens kloppen.... ze willen er gewoon meer aan verdienen.
Kunnen ze nog totdat ze dadelijk met een soort van verloop kabeltje ed. komen waarmee je zomaar een andere HD erin kan hangen en de firmware aan kan passen.
Stel je HD in je tv (bv Loewe) gaat over een jaar of 5 kapot, is het merk aan zijn naam verplicht om die te kunnen vervangen, alleen gezien de snelheid waarmee de grote van de HD's vergroot wordt zouden ze een probleem moeten hebben.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens. Schroef je HD-recorder open en kijk wat erin zit, mocht de aansluiting toch passen haal je voorzichtig de HD die erin zit eruit, monteer je die andere erin en sluit je de HD-recorder weer aan. Doet ie het niet dan zet je die andere er weer in, doet ie het wel dan is het mooi ;) , is vervolgens je HD-recorder kaduuk heb je pech :*) , shit happens. Maar ik zou niet weten waarom hij kapot zou gaan, dus lijkt me geen kwaad te kunnen het gewoon eens te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen harddisc recorder ik ben van plan er een te kopen. Daarom wilde ik ook die info weten. Want ik koop liever een harddisc recorder met 80GB schijf en zet er dan zelf een in van 250GB. Maar als dat niet mogelijk is zit ik met een kleine harde schijf in mijn harddisc recorder. Dus daarom wil ik de mogelijkheid weten. Heeft iemand hier misschien ervaring mee, met het vervangen van een harddisc in je harddisc recorder???

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
geen ervaring mee, maar je kunt natuulijk ook zelf zo'n ding in elkaar draaien met windows media center ofzo erop.

Die heb je vanaf 450 eruo

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb zelf een televisie met harddisk recorder erin, en daar kun je echt geen grotere harddisk in zetten, aangezien er een andere bestandsindeling wordt aangehouden...
Het zal dus niet met elk apparaat werken...

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11-2025

Hak

Met een LG schijnt het heel makkelijk te gaan: http://www.addison-net.co.uk/dvd

Op Videohelp staan een heel topic over de Pioneer 520 waarbij het een stuk moeilijker is...
http://www.videohelp.com/forum/viewtopic.php?t=253998
Pagina: 1