[A8N-SLI] Bekende "problemen"

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-07 00:38

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zojuist een flink deel van de A8N-SLI ervaringen topics doorgespit en gezien dat er een paar probleempjes zijn met compatibiliteit mbt maxtor hdd's.

Mijn vraag is het volgende: ik ben nu in het bezit van een xp2700 systeempje, draait als een tierelier maar wil tegen de tijd dat de x900 uit is een keer overstappen naar het amd64 platform, waarschijnlijk zal het een X2 worden. Nu kan dat allemaal met dat bord maar ik heb (natuurlijk) een aantal componenten van mijn huidige systeem die ik over wil zetten namelijk:

-Promise Tx2 ata133 controller
-Sb Live 5.1
-5 p-ata hdd's (maxtor's en 1 oude ibm) geen diamond max 10 erbij btw
-Plextor 716a p-ata dvd-brander
-2x Kingston 512mb pc3200 CL2.5

Heeft iemand hiero ervaringen mee of het gaat werken zonder problemen? Ik zelf voorzie het eigenlijk niet maar wil het zo zeker mogelijk weten :)

En dat eigelijk nog 1 van de meest belangrijke vragen, hoe zit het met een ATI-Vgakaart op een NVidia Chipset? Zijn daar problemen te verwachten, ik weet dat er nix te zeggen valt over de x900 aangezien dat een groot vaag toekomstbeeld is, maar er zijn toch vast wel een flink aantal tweakers met een a8n-sli en een x850/x800 kaart? Een paar toch wel? :P

Anyway, dit zijn zo even mijn "vraagstukken" mbt de A8N series.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:44

Thandor

SilverStreak

Voor zover ik weet draaien alle ATi kaarten prima i.c.m. een nVidia chipset. De toekomstige kaarten zullen dit dus ook doen ;).

Het geheugen gaat waarschijnlijk ook werken. Volgens mij kun je dit ook checken m.b.v. de compatibility list van ASUS :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138798

als je de processor/mobo gaat overklokken moest je wel in het BIOS iets extra doen ivm de ati kaart omdat deze anders problemen zal geven. (weet niet meer exact wat het precies was)
Voor de rest ziet het er redelijk goed uit.

Wrs kan je wel problemen krijgen oude ATA/PATA schijven.
Steek er eerst 1 schijf in en installeer dan eerst alles op die hoofdschijf.
Flash daarna naar BIOS 1011 en steek dan je andere schijven erbij.
Grote kans dat je ze er dan wel allemaal inkrijgt.
MIsschien de oudsten niet wegens compatibiliteitsproblemen.
Maar kweet niet hoe oud ze precies zijn dus daar valt over te discussiëren

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 138798 op 02-08-2005 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De chipset koeler van de a8n-sli gaat bij iedereen binnen twee dagen zoemen. Neem dus of een premium of bestel gelijk een zalman northbridge koeler (€3) erbij.

En waarom geen nVidia videokaart?

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 02-08-2005 02:30 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:18
@den_ulti_john
Iets extra's doen in de BIOS? Wat dan? Zoek dat is op want ik heb mijn pc overgeclocked op hetzelfde bord met een Ati kaart en dat geeft geen enkel probleem :P. Je bedoelt van de PCI-lock, maar die staat standaard al aan geloof ik. Maar ja, als je wilt overklokken met je er verstand van hebben en niet zomaar wat doen, anders moet je er vantevoren al niet mee beginnen :P

Maar ik heb verder geen enkel probleem gehad met dit bord, zie niet in waarom jij een probleem zou moeten krijgen. Je moet alleen wel een sterke voeding hebben, denk daarbij zo aan de 500 watt of meer voor al die HDD's etc. en een grove videokaart.

[ Voor 26% gewijzigd door The__Virus op 02-08-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Topicstarter
Anoniem: 138798 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 02:08:
....
Flash daarna naar BIOS 1011 en steek dan je andere schijven erbij.
Grote kans dat je ze er dan wel allemaal inkrijgt.
MIsschien de oudsten niet wegens compatibiliteitsproblemen.
Maar kweet niet hoe oud ze precies zijn dus daar valt over te discussiëren
Mja het zijn geen nieuwe schijven allemaal Diamond Max 9 of daaronder, ik meende dat er alleen problemen zouden optreden met Diamond Max 10 schijven op SATA? Ik heb iig geen SATA schijven, maargoed :)

Thanks voor al jullie reacties/hints/tips zover :)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Topicstarter
sWORDs schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 02:29:
De chipset koeler van de a8n-sli gaat bij iedereen binnen twee dagen zoemen. Neem dus of een premium of bestel gelijk een zalman northbridge koeler (€3) erbij.

Bedankt voor de tip, heb je daar een zalman nummertje bij? Kan ik ff gucken ;)

Geen nVidia omdat ik zeer te spreken was/ben over de 9800pro die ik een jaartje gehad heb (daarna weer verkocht) ondanks dat ATI vroeger was slechter in drivers was vind ik het zeer relaxte kaarten en voor mijn gevoel geven de kaarten op hogere reso/met FSAA + AF betere beeldkwaliteit.
Overigens draai ik nu weer op een TI 4200 wat natuurlijk geen vergelijkend materiaal is met die 9800, achja... tegen de tijd dat ie uit is ga ik me iig goed verdiepen in dat kaartje voor ik um koop, maar voor nu hou ik me dat voor als de wanna-have xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Topicstarter
Subtiel schopje :)

Heeft iemand nog meer hints/tips/trucks voor me?

(als je iets weet mbt het groote verschil tussen een NForce 4 SLI ne NForce 4 Ultra chipset (op SLI-ondersteuning na dan) zou ik het ook graag vernemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja firewire... De A8N-E (NF4 Ultra) heeft geen firewire. Maar verder gloof ik hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb zelf de A8n-Sli deluxe, ik ben hier redelijk ontevreden over.

ik heb 5 hardeschijven. Waaronder 2 maxtor schijven uit de diamond max 9 reeks. Deze stonden vol met back ups en na het aansluiten op het asus bordje zijn de schijven niet meer te gebruiken.
Omdat er veel data op staat kan ik ze niet formateren maar heb nog geen oplossing gevonden dit is iets wat je in je achterhoofd moet houden.
(dingen die ik geprobeert heb om het te fixen: bios update,partition magic boot niet eens met die schijg, Windows xp herstel via cd werkt niet, knoppix ziet de schijf niet. niets heeft gewerkt.)

naast het hardeschijf probleem zit er nog een brakke cooler op het moederbord die soms vast blijft hangen. Dus je zult als je het bord gekocht hebt meteen asus moeten bellen om een nieuwe cooler.

Het moederbord komt wel compleet met allemaal kabels en boekjes en kaartjes en weet ik veel wat allemaal:P alles wat je nodig hebt zit erbij.

Al met al vind ik de prestaties van het bord wel goed, de ondersteuning voor hardeschijven is gewoon te brak voor woorden natuurlijk:) als ik jouw was zou ik het risico niet lopen en voor een ander bordje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:01
diamond maxtor 10 schijven werken ook wel hoor. Bij mij iig wel. Denk dat alle nieuwe schijfen iig een nieuwe firmware hebben. Zalman nb cooler is ZM-NB47J, maar dat had je zelf ook wel kunnen vinden denk ik. :P

PS. als je je moederbord nu besteld, zit er wel de "nieuwe" NB cooler op. Dus je hebt iig niet meer dat lawaaige eerste ding. (hoewel dat nieuwe ding ook herrie gaat maken na verloop van tijd) Ik heb hem iig al weer vervangen door een zalman ZM-NB 47J + Papst 412 cooler (op 5 V).

[ Voor 41% gewijzigd door s441558 op 05-08-2005 22:42 . Reden: Toevoeging ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
s441558 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:40:
diamond maxtor 10 schijven werken ook wel hoor. Bij mij iig wel. Denk dat alle nieuwe schijfen iig een nieuwe firmware hebben. Zalman nb cooler is ZM-NB47J, maar dat had je zelf ook wel kunnen vinden denk ik. :P
ja maar hij heeft de diamond maxtor 9 schijven all. Is zonde om die niet te gebruiken natuurlijk;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
darkadon schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:41:
[...]

ja maar hij heeft de diamond maxtor 9 schijven all. Is zonde om die niet te gebruiken natuurlijk;)
Je hebt gelijk. Er stond alleen ergens een opmerking dat die 10 serie problemen gaf, maar ik denk dat als je m nu koopt, er geen problemen meer zijn. Bij mij iig niet. Was dus meer een algemene opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Topicstarter
Hmm, jullie brengen me weer aan het twijfelen, ik heb ook gekeken naar de NForce-4-Ultra bordjes, die zien er ook wel tof uit :)

Ik denk dat dat misschien een betere keuze is, tenzei ATI strax crossfire mogelijk maakt op SLI-borden, maar zelfs dan betwijfel ik het of ik het zal gaan gebruiken...

Zijn er nog andere mensen die ook problemen hebben met Diamond Max 9 Schijven? (btw, waren jou DM9 schijven SATA of PATA??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
Mijn schijven waren P-Ata, Dit is het brakste bord wat ik ooit gehad heb. Mijn volgende moederbord word dus ook geen asus meer. Ik bel maandag ff support van asus weer kijken wat hun van dat probleem zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138798

Mijn eerste 2 weken met dit moederbord had ik precies dezelfde instelling als jij nu hebt:
maar liefst 14 windows xp installaties gedaan, en telkens opnieuw de drivers en windows updates. Als je eens die uurtjes prutsen en zoekwerk om die kutproblemen op te lossen bij elkaar telt dan zou je voor minder zelfmoord plegen.
Nu denk ik er echter anders over en vindt ik de asus a8n sli deluxe de beste aankoop die ik ooit gedaan heb in deze tijd van het jaar, zelfs de premium behaagt mij niet (uitgebreide review in het grote asus a8n sli topic :P, gisteren of eergisteren gepost)

Enige probleem was dat schijvenprobleem en die chipsetfan.
schijvenprobleem na 13 installaties opgelost door voornamelijk het nieuwste bios erop te zetten en vervolgens eerst hoofdschijf erin gezet, alle drivers + windows updates en daarna andere schijven erin gepropt.

Als je eens kijkt naar welke problemen andere moederbordjes wel hebben dan denk ik dat je volgens mij de juiste keuze gemaakt hebt.
Maar liefst 70 % van alle problemen die iedereen hier heeft met zijn asus a8n valt op te lossen door een nieuw BIOS en gewoon stap voor stap alles juist installeren (steeds nieuwste drivers)

BTW: mijn volgende mobo wordt ZEKER weer een ASUS

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 138798 op 06-08-2005 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Topicstarter
Hmm, het klinkt toch niet allemaal roze geur en wodka lime :P

Weet iemand van jullie toevallig ook of deze problemen ook op de A8N-E voorkomen?
Oftwel, heeft het NForce 4 Ultra chipset ook compatibiliteits probs met DMx schijven?
En hoe zit het met een Epox NForce 4 bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
Ik heb dus zelf zo'n A8N-E moederbord. Eigenlijk gelden hier dezelfde problemen voor, maar zo erg zijn die problemen ook weer niet. NB Cooler is makkelijk te vervangen en problemen zijn er alleen met de maxtor diamond 10 serie gemeld. Maar als je die nu koopt, heb je daar geen last meer van, want dan zit er al een nieuwe firmware op.Bij mij werkte deze combi iig prima en met de 9 serie die jij wil gebruiken zijn bij mijn weten helemaal geen problemen bekend.

Als je gewoon de tips volgt die hier in het topic staan komt t allemaal goed

Dus eerst je Sata schijf waar windows op moet installeren er in zetten en de boel installeren
Bios flashen naar de nieuwste versie
windows en drivers updaten
schijven erbij doen
Eventueel NB cooler vervangen

Trouwens ik heb wel wat problemen met de hardwarematige firewall gehad. Die heb ik uiteindelijk maar uit gezet. Kreeg steeds BSOD's als ik die aanzette. Maar verder is de A8N-E een prima bordje, als je geen SLI en draadloos netwerk nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 11:51

DeluxZ

Livin' the good life

sWORDs schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 02:29:

Als je chipset koeler begint te zoemen bel je asus op en krijg je een nieuwe chipset fan en die is stil _/-\o_

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
DeluxZ schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:00:
[...]

Als je chipset koeler begint te zoemen bel je asus op en krijg je een nieuwe chipset fan en die is stil _/-\o_
Yup je krijgt binnen 2 dagen een nieuwe op je deurmat. En hij is nog redelijk stil ook. Maar bedenk wel dat ik verwacht als ik 160 euro voor een bordje neertel dat zon koeler er al standaard opzit. En dat alle andere hardware/software ook gewoon werkt. Dit is toch zeker geen budget bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151538

Hoi!

Zelf heb ik de A8n-sli..Deze moest ik opzetten met 2 seagates sata in raid en een barracuda sata als backup... Ik kan je vertellen dat ik niet veel van pc's weet en dat 't wel wat energie gekost heeft, maar zo'n drama was t echt niet!. Z|elf denk ik dan ook maar weer; Leer ik ook weer s watanders dan t standaard. Was juist erg te spreken over de wijze van werken en de kleurindeling op de mobo. Ook geen kapotte aansluitingen ofzo. Almetal ben ik nu helemaal Asus fan. Dis mn 2de en cker niet mn laatste! Wilde eigenlijk allen zeggen dat er dus ook mensen zijn die er enorm tevreden mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Topicstarter
@Quickball:
Haha, ja dat snap ik, maar ik ben een beetje een persoon dat eerst wat research wil gaan doen om te zien hoe of wat, vind het niet erg om andermans problemen op te lossen, maar als mijn eigen pc kloot dan wordt ik daar niet happy van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151538

Onderzoek is ook niet onbelangrijk! Zelf ook gedaan. Bij Tweakers kwam ie als de beste uit de test. En dat vond ik wel doorslaggevend. Was eigenlijk meer bedoeld om het kritiek wat de plank kreeg te ontkrachtigen. Vind nl. niet dat ie dat verdiend. Maar wie ben ik dan...zeggen 'ze' ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Topicstarter
Ja, over die "ze" kunnen we nog wel een apart draadje starten :P nu even niet dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Laatst online: 27-03 14:26
je zult alleen problemen onder vinden met de eerste BIOS versie, als je er 2 verschillende s-ata schijfen op aansluit in combinatie met de rest van je IDE schijfen.
Maar dit probleem is er totaal uit met de nieuwste BIOS (1011).

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 14:47

Maku

Derp

vergeet je niet dat als je een ATI er in stopt je er geen 2e bij kan stoppen en als je er een Nvidia in stopt je later not SLI kan draaien B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb geruchten gelezen dat dat wel zou kunnen, ATi's cross-fire gebruiken op een SLI-mobo dus. Maar dat zal nog wel afwachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 15:16
DeluxZ schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:00:
[...]

welk nummer had je ervoor gebeld want ik kon alleen de asus notebook hotline vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Laatst online: 20-06-2024
Werkt dit geheugen op het Asus A8N-SLI Premium moederbord: Kingston DIMM 1 GB
(Retail, DD400-232-KHX3200AK2, Dual Channel Kit).

Ik dacht niet dat ie bij ASUS erbij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 23:46
girlgamer schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:01:
Werkt dit geheugen op het Asus A8N-SLI Premium moederbord: Kingston DIMM 1 GB
(Retail, DD400-232-KHX3200AK2, Dual Channel Kit).

Ik dacht niet dat ie bij ASUS erbij stond.
Waarom zou het niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
Omdat ie niet in de ASUS lijst staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9373

girlgamer schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:18:
Omdat ie niet in de ASUS lijst staat?
Ja, en? Jij gebruikt toch het geheugen dat jij wil zeker. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
Ja natuurlijk en omdat ie nu 109 euro bij de alternate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

hey,

ik heb op dit moment een serieus probleem met mijn gloednieuwe a8n-sli premium moederbord

ik zet mijn pc aan, en hij geeft een melding dat windows een fout heeft gemaakt en ik moet kiezen tussen veilige modus, normaal opstarten etc
als ik veilige modus kies gaat hij laden en na een kleine minuut stopt hij abrubt om te rebooten
als ik normale modus kies gaat hij laden, totdat het inlog scherm van windows zou moeten verschijnen, hij slaat op zwart en geeft na enkele seconden een blue screen
net voordat mijn windows een bluescreen geeft maakt mijn hdd drie keer een rateltje (die die normlaa niet maakt) en dan stopt hij ermee
de hdd is een vrij oude 120gig maxtor diamond 9 (of 8), ik heb gelezen dat hiermee problemen kunnen ontstaan, maar hij heeft het de eerste dagen zonder problemen gedaan..

what to do?

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

sorry foutje.. de 120 gig bootschijf is een hitachi deskstar

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:33
Ik heb een ander vraagje betrekkende de ASUS A8N-SLI Premium, ik heb momenteel de deluxe versie en hiernaast me een Premium mobo liggen. Kan ik een bestaande RAID config overzetten van de Deluxe naar de Premium versie zonder dat ik hem moet rebuilden?

Raid is een een Raid 0 (dacht ik, 1 grote) van 4x Western Digital 200GB Sata, en ze staan vol met films vandaar.

Iemand die weet of dit kan?

Ik weet wel dat het kan als je een nieuwe windows install doet dan kan je gewoon de bestaande Raid config houden, hoef je alleen de drivers te installeren, maar werkt dat ook als je van moederbord veranderd.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Nou probeer het gewoon. Je merkt vanzelf of ie boot. Normaal gesproken zou het geen probleem moeten zijn, als je hem weer aan dezelfde controller hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:33
The__Virus schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:33:
Nou probeer het gewoon. Je merkt vanzelf of ie boot. Normaal gesproken zou het geen probleem moeten zijn, als je hem weer aan dezelfde controller hangt.
Het is iig niet de bootschrijf, ik heb me windows op een maxtor diamond 9 IDE ATA schrijf staan, daarnaast 2 losse maxtor 200 gb sata schrijven, en een raid 0/1 config van 800 gig bestaande uit 4x200 WD schrijven.

Als ik zo hier en daar het forum lees betreffende RAID configs, moet het geen probleem zijn als de controllers maar het zelfde zijn.

Enige vraag die overblijft, die raid houd toch ook een bios bij, deze zou ik dus wel opnieuw moeten instellen op een RAID 0 config, maar dan moet ie de bestaande schrijven niet formateren/wissen/rebuilden.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 17:14
ik heb zelf ook een asus A8N-E en in het begin kreeg ik alleen maar BSOD's om de paar seconde
ik windows wel 5-10 x opnieuw geinstalleerd maar het hielp allemaal niet (wou eerst bijna mun comp uit de raam gooien maar deed het tog maar niet aangezien er een 7800 gtx in zit O-) )
ik heb daarna maar de nieuwe bios erop gezet en nog steeds BSOD's en daarna had ik driver cleaner gebruikt een trust geluidskaartje erin gegooit en drivers opnieuw geinstalleerd en sinds dien deed hij het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
ik heb net puur uit irritatie me NB koeler uitgeschakeld en 2 extra case fans aangezet. Dit omdat de koeler op me NB chipset een tering herrie maakte...

Iemand slechte ervaringen met het uitzetten van zijn cjipsetkoeler? :) Haal van de week wel een nieuwe koeler ervoor. Maar wil weten of het uitschakelen van deze echt gevaarlijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Uitschakelen van alleen de fan bedoel je zonder dat je hiervoor een ander passief blok er op zet? Dat zal de Northbridge waarschijnlijk niet lang trekken ben ik bang.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:07
Als ik voel hoe warm, of beter, heet mijn passieve koelblok wordt denk ik dat het niet echt verstandig is lang door te blijven draaien met het default heatsinkje en uitgeschakelde fan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121521

Bor de Wollef schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:58:
Uitschakelen van alleen de fan bedoel je zonder dat je hiervoor een ander passief blok er op zet? Dat zal de Northbridge waarschijnlijk niet lang trekken ben ik bang.
Dat wordt zeker weten crashes. Mn broer zette een 30CM fan tegen dat ding aan (zo'n huiskamerfan) omdat het blokje stuk was en zelfs dan viel ie uit na een uurtje intensief gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
darkadon schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:33:
Ik heb zelf de A8n-Sli deluxe, ik ben hier redelijk ontevreden over.

ik heb 5 hardeschijven. Waaronder 2 maxtor schijven uit de diamond max 9 reeks. Deze stonden vol met back ups en na het aansluiten op het asus bordje zijn de schijven niet meer te gebruiken.
Omdat er veel data op staat kan ik ze niet formateren maar heb nog geen oplossing gevonden dit is iets wat je in je achterhoofd moet houden.
(dingen die ik geprobeert heb om het te fixen: bios update,partition magic boot niet eens met die schijg, Windows xp herstel via cd werkt niet, knoppix ziet de schijf niet. niets heeft gewerkt.)

naast het hardeschijf probleem zit er nog een brakke cooler op het moederbord die soms vast blijft hangen. Dus je zult als je het bord gekocht hebt meteen asus moeten bellen om een nieuwe cooler.

Het moederbord komt wel compleet met allemaal kabels en boekjes en kaartjes en weet ik veel wat allemaal:P alles wat je nodig hebt zit erbij.

Al met al vind ik de prestaties van het bord wel goed, de ondersteuning voor hardeschijven is gewoon te brak voor woorden natuurlijk:) als ik jouw was zou ik het risico niet lopen en voor een ander bordje gaan.
Als je tegenwoordig 1 koopt zit standaard de goede northbridge cooler erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damashi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-05 06:02
ik heb zelf ook een mobo a8n-sli, in conbinatie met een amd x2 4400+, 300 GB SATA ||, 7900gtx, 2 x 1024 en hij is nog trager als me vorige computer.

windows opnieuw geinstalleerd...
bios update gedaan
cpu drivers gedownload
alle windows updates gedaan
service pack 2 heb ik erop zitten

en nog zo traag als... :P

• damashi
is er nu eigelijk al een bekend probleem? ik heb al een tijdje dezelfde setup als de poster vorige ! en nog steeds is de computer zo traag ! onlangs een nieuwe sata schijf gehaald. ik had een diamond max 10 en dat is vervangen door een western digital..en nog steeds is de pc zoo traag !

• damashi
haha die poster was ik dus :P;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 17:24
ik heb ook een a8n-sli mobo, met ook een Maxtor schijf erop, en ik heb er geen enkel probleem mee gehad. Volgens mij waren die problemen alleen met een oudere versie van een bepaald soort schijven.

• damashi
ja heb ik ook iets van meegekregen....
Aan de installatie van de pc kan het niet liggen !
alleen misschien compatibileit !
misschien vanmiddag asus e.d. na bellen als dat mogelijk is.
als nog mensen tips hebben of proggies om te testen !
laat het dat a.u.b. weten.
memcheck heb ik al geprobeerd !
alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damashi
degene die geen problemen met dit moederbord hebben draaien die windows 64 bit? of 32 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik draai allebei de OS'en (dual boot) en gebruik x64 nu als main OS, maar gebruik ze allebei naar volle tevredenheid.
Pagina: 1