Smart Array 2p en Adaptec 1200A in Compaq proliant 800

Pagina: 1
Acties:

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 15:39
Help !
Wij hebben het volgende probleem:

De situatie:

Compaq Proliant 800 (Dual 500 PIII) (Nieuwste bios + Smartstart 5.5)
Compaq Smart Array 2p met array van 3x9,1gb in raid5 (Firmware 4.5)
Adaptec 1200a ata raid met 2x 250gb in raid1 (Bios V1.3)

De Raid 5 moet de C: worden om het OS (SBS 2003) op te installeren.
De Raid 1 is bedoeld voor data opslag.

Nu is het volgende het probleem: Als de adaptec 1200a kaart is geplaatst wil het systeem niet meer booten van de raid 5 array, alleen nog maar van de raid 1.
Ook het weghalen van de BOOT option in het bios van de adaptec helpt niet, deze word bij de eerstvolgende reboot gewoon terug gezet.(lijkt wel of hij het helemaal niet opslaat.)
Bios van de Proliant geeft geen optie om een boot order aan te geven.
Hoe krijg ik het systeem toch zo ver dat hij wel gaat booten vanaf de Array die aan de SCSI Raid controller hangt?

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 14:38
Heb van de week hetzelfde probleem gehad met een Highpoint controller en een Promise controller in één systeem. Samen wilden ze niet booten, apart wel. Ik heb toen de Highpoint verkocht en een Promise erbij gekocht en toen lukte het wel. Voordat je dit doet zou ik beide kaarten wel naar de nieuwste firmware flashen om te zorgen dat je alles hebt gedaan wat je kan. Verder zijn er na mijn weten weinig andere mogelijkheden.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02

jotheman

Was like that when I got here!

De volgorde van kaarten (qua PCI-kaarten) omdraaien wil nog wel eens helpen. Zo worden de kaarten in een andere volgorde herkend en wil ie nog wel eens (ook) andersom booten. Kan 't je niet verzekeren maar 't heb zelf al vaker gezien dat 't werkte :).

I see dead pixels...

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 15:39
jotheman schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 02:58:
De volgorde van kaarten (qua PCI-kaarten) omdraaien wil nog wel eens helpen. Zo worden de kaarten in een andere volgorde herkend en wil ie nog wel eens (ook) andersom booten. Kan 't je niet verzekeren maar 't heb zelf al vaker gezien dat 't werkte :).
Ook het omdraaien hebben we geprobeerd, het maakt niet uit in welk pci slot ik de adaptec zet.
ik heb ook ondertussen alles al geflasht wat er te flashen viel. denk dat ik maar een andere kaart ga proberen.

edit:

Andere kaart geprobeerd ook dit werkt niet. nog steeds hetzelfde probleem...

[ Voor 10% gewijzigd door Plopeye op 02-08-2005 12:08 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....