Toon posts:

VirtualDub geeft error bij openen .avi

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Divx pro bundle 5.2.1 geïnstalleerd, kan alles prima afspelen in mediaplayer 6.4, maar in virtualdub 1.6.4 krijg ik de volgende error bij 't openen van de (DivX) avi's:

http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/divxerror.jpg

Ik wil wat materiaal uit deze avi's knippen, maar dat gaat zo dus niet echt lukken ;(

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Je probeert een DivX 3 ;-) gecomprimeerd bestand te openen en deze kan de officiële DivX codec, of een ander filter dat door VDub gebruikt wordt, blijkbaar niet afspelen. Installeer dus een codec die dit wel kan, zoals XviD of ffdshow.
Het klinkt raar dat DivX niet met een, ogenschijnlijk, oudere variant overweg kan. Dit is dan ook niet het geval. DivX 3 ;-) en DivX.com staan namelijk helemaal los van elkaar. De eerste is de gehackte Microsoft codec waar de laatste de code van MS heeft overgenomen en daar zijn eigen codec of heeft gebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door DeeD2k2 op 01-08-2005 23:21 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
DeeD2k2 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:20:
Je probeert een DivX 3 ;-) gecomprimeerd bestand te openen en deze kan de officiële DivX codec, of een ander filter dat door VDub gebruikt wordt, blijkbaar niet afspelen. Installeer dus een codec die dit wel kan, zoals XviD of ffdshow.
Het klinkt raar dat DivX niet met een, ogenschijnlijk, oudere variant overweg kan. Dit is dan ook niet het geval. DivX 3 ;-) en DivX.com staan namelijk helemaal los van elkaar. De eerste is de gehackte Microsoft codec waar de laatste de code van MS heeft overgenomen en daar zijn eigen codec of heeft gebouwd.
Ik d8 dat ik Xvid sowieso ook wel geïnstalleerd had (afspelen gaat iig prima). Zal ff naar die ffdshow codec kijken.

Xvid had ik idd al geïnstalleerd (dezelfde filename (nieuwste stable)) en ffdshow nu ook gedaan. Moet ik nu nog iets ergens instellen, want ik krijg nog steeds dezelfde error?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 23:48 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Je zult echt de divx 3 ;-) codec moeten installen, dat staat ook in die fout melding. Een filter zoals fddshow kan wel afspelen maar niet decoden zoals vdub dat wil... Maar met en beetje zoeken heb je die zo gevonden op het net hoor :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Sjeez. Eerst DivX 3.11 Alpha geïnstalleerd, want google negeert ";-)" natuurlijk. Na lange tijd zoeken toch nog DivX ;-) 3.11alpha gevonden, wat blijkbaar door ;-) anders is en nu kan ik 'm pas openen.

Wat is in hémelsnaam nou 't verschil tussen DivX ;-) en DivX (3 t/m 6 etc, blabla)???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 12:01 ]

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:13

N0 0B

cxb1=N#

http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=16981
hier is een soort faqje van doom 9 die dat uitlegt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door N0 0B op 02-08-2005 12:05 ]

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus DivX3 en DivX ;-) zijn hetzelfde en gehackte microsoft codecs?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Klopt. En die is "blijven steken" op versie 3.11 alpha. Alles vanaf DivX 4 is door het bedrijf DivX Inc. gemaakt. Dit bedrijf, nota bene opgericht door de fransman die de code van Microsoft heeft gestolen, heeft wel netjes betaald aan Microsoft.

Dan hebben we nog XviD. Begonnen als open source variant van DivX, maar inmiddels een heel eigen weg in geslagen. De ontwikkeling staat helemaal los van DivX en dat heeft zijn vruchten af geworpen. Onder andere met behulp van een paar leuke, nieuwe, technieken, is het ze gelukt een codec neer te zetten die op veel vlakken beter is dan DivX (< 5.2).
Ook hier weer een leuk weetje: Op XviD.org zal je nooit een binary van XviD vinden omdat deze verboden is in de V.S.. Daarom zijn er dus verschillende buils in omloop. Die van koepi wordt het meest gebruikt en gewaardeerd.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
DeeD2k2 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:16:
Klopt. En die is "blijven steken" op versie 3.11 alpha. Alles vanaf DivX 4 is door het bedrijf DivX Inc. gemaakt. Dit bedrijf, nota bene opgericht door de fransman die de code van Microsoft heeft gestolen, heeft wel netjes betaald aan Microsoft.

Dan hebben we nog XviD. Begonnen als open source variant van DivX, maar inmiddels een heel eigen weg in geslagen. De ontwikkeling staat helemaal los van DivX en dat heeft zijn vruchten af geworpen. Onder andere met behulp van een paar leuke, nieuwe, technieken, is het ze gelukt een codec neer te zetten die op veel vlakken beter is dan DivX (< 5.2).
Ook hier weer een leuk weetje: Op XviD.org zal je nooit een binary van XviD vinden omdat deze verboden is in de V.S.. Daarom zijn er dus verschillende buils in omloop. Die van koepi wordt het meest gebruikt en gewaardeerd.
Sjeez, wat een "bende" is 't zo geworden dan, maar dat is denk ik ook niet zo vreemd. Veel instanties/overheden zullen deze codecs onherroeppelijk koppelen aan illegale films ;(
Pagina: 1