Toon posts:

Van 7 segmenten omni antenne naar 15 > slechter bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de antenne gebouwd volgens deze site http://home.wanadoo.nl/erwin.gijzen/wifiomni/ . In het begin had ik wel iets beter bereik (7 segmenten antenne), maar dat kwam omdat het mijn eerste antenne was en echt lang niet alles keurig volgens de maten van bovenstaanden site was gemaakt. Ik spreek niet over tiende millimeters, maar eerder over bijna millimeters. Ik had mijn doel niet bereikt, omdat ik graag wilde dat mijn buurmeisje ook kon internetten (zitten twee huizen tussen). Mijn overbuurjongen (flatgebouw, twee verdiepingen onder mij, maar wel zicht op elkaar) had wel beter bereik gekregen, maar ook niet riant.

Dus, ik dacht: grotere antenne levert een beter en groter bereik. Dit keer heb ik alles netjes op de tiende millimeter nauwkeurig afgesneden en alles perefect netjes gesoldeerd. Alles volgens de regeltjes (dus aircom kabeltje en speciale aircom connectors en zelfs de goede K&S nr 250 voor de BALUN). Resultaat: Slechter bereik, in mijn eigen huisje en zoiezo al bij mijn buurjongen thuis (dus flatgebouw tegenover mij en 2 verdiepingen lager...). Ik had wat geprobeerd om de hoeken te veranderen (nog niet op z'n kop...), maar op dat moment viel deze (en ja, ik had m dus nog niet in zn kokertje gedaan) dus twee segmenten die moeten opnieuw gesoldeerd worden want het koperfolie is daar bijna gescheurd

Al met al, waarom is het bereik slechter geworden? En wat kan ik er aan doen? Ik heb geen speciale meetapparatuur, dus eigenlijk kan ik alleen op het oog de dingen bekijken...

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Hangt je antenne toevallig ergens tegenaan? De antenne mag nergens tegenaan hangen, alleen met de beugel op de muur, hangt je antenne niet in een hoek? Hierdoor worden het signaal snel verbogen en word je bereik minder

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
heb je ook al geprobeerd andere kanalen in te stellen ?

mss dat het minder is op channel 6, maar pakken beter op channel 1,2 of 10,11 ?

prodeer dat ook eens uit, antennes zijn soms zeer frequentie gevoelig...

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:39
De Aircomm Plus omni antenne moet je onder een hoek van 5 graden monteren. Weet je wel zeker dat het topsegment ed goed gesoldeerd is?

Verwijderd

Topicstarter
mijn antenne hangt bijna tegen het raam, maar heeft om zich heen een ruimte van minstens 1,5 m. Ik heb nog niet andere kanalen geprobeerd, maar ik ben gewoon gaan vergelijken met mijn vorige antenne. Overigens is er geen kanaal conflict met mijn buren. Hoe zit dat precies met die aircom plus omni antenne die persee onder een hoek moeten staan? Ik had het namelijk wel eens eerder gelezen, maar ik had begrepen dat dit het verbeterde ontwerp is (http://home.wanadoo.nl/erwin.gijzen/wifiomni/), dus dat alles zo goed is... Welke kan moet je dan de antenne onder een hoek draaien, of moet je dit bekijken met network stumbler (neem aan van wel). Ik zag net wel dat sommige segmenten wel heel dicht op elkaar staan, dus misschien dat het zal helpen als ik ze iets uit elkaar zet... Ik hou jullie op de hoogte...

Verwijderd

Topicstarter
Antenne is gemaakt, up and running...
Dit is een vergelijking tussen 7 en 15 segmenten omni antenne :Afbeeldingslocatie: http://www.debovengrondse.speedlinq.nl/tweakers/7en15segmenten.gif

Dit is een vergelijking tussen de verschillende kanalen en het effect ervan:
Afbeeldingslocatie: http://www.debovengrondse.speedlinq.nl/tweakers/testkanaal.gif

Ik heb zoals te zien gekozen voor kanaal 1.

Ik heb nog niet getest met het verplaatsen van de antenne, maar dat komt nog.... Hoe zat dat precies met het plaatsen onder een hoek?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe komt het dat de 7 segmenten beter presteert dan de 15??
Ik heb zojuist overigens de linksys wrt54G besteld ipv mijn huidge tornado 840. Ik hoop zo wat beter gebruik te kunnen maken van mijn antenne, mbv de tweakable firmware... Ik heb al veel gezocht op diverse forums van tweakers en wirelessnederland, maar heb eigenlijk nog niet echt mensen enorm enthousiast zien reageren dat hun bereik echt heel erg beter is geworden... Iemand enige idee wat mijn 15 segmenten omni antenne met de wrt54g en laten we zeggen een 50%boost van zn output vermogen heeft?
Pagina: 1