Een kennis van me had een knaken-pc met een Celeron 400 Mhz processor. Nu heeft hij een behoorlijke pc gekregen, met daarin een Pentium II MMX 266 Mhz processor. Het moederbord van deze laatste pc is een Intel AL440LX. Nu moet deze pc ook een Celeron 400 Mhz processor aankunnen. Ik ben echter geen held in het vervangen van een processor, maar ben er toch maar aan begonnen. De oude processor eruit geklikt met de voeding voor de koeler en de nieuwe processor erin geklikt met de voeding voor de koeler. Wanneer ik de pc nu echter aanzet, gebeurt er totaal niets. Hij geeft geen kik. Na het plaatsen van de PII start hij wél gewoon op. Vergeet ik misschien iets? (jumper ofzo)
Ik moet er echter wel bij vermelden dat de Celeron niet helemaal dezelfde houder heeft als de PII, maar hij past wel goed stevig in het slot. Ik moet de houder dus nog even uit de oude pc halen.
Edit: hier is de handleiding van het moederbord te vinden: ftp://download.intel.com/...ktop/al440lx/67702801.pdf
Ik moet er echter wel bij vermelden dat de Celeron niet helemaal dezelfde houder heeft als de PII, maar hij past wel goed stevig in het slot. Ik moet de houder dus nog even uit de oude pc halen.
Edit: hier is de handleiding van het moederbord te vinden: ftp://download.intel.com/...ktop/al440lx/67702801.pdf
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 22:49 ]