Catalyst niet werken op een Asus AX 800 Pro

Pagina: 1
Acties:

• JohnS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 17:00
Hallo,

Ik heb sinds vrijdag een Asus AX 800 Pro kaart gekocht van de aanbieding bij Alternate. Vandaag geinstalleerd en draait goed. (Vorige kaart was een Ati Radeon 9600 Pro). Nu wilde ik de 5.7 drivers installeren. Na reboot komt ie op in 640 * 480 en 4 Bit kleuren. Is ook niet te veranderen in hogere res en kleuren. Als ik de driver terug zet op 5.6 werkt deze wel. Vreemde is is dat een vriend van me dezelfde kaart heeft en deze werkt wel met 5.7. Ik zat eerst zelf te denken aan de voeding dat deze te zwak is maar heb mijn DVD speler en Brander losgekoppeld maar nog steeds hetzelfde. Iemand ook al hetzelfde probleem gehad ?

Spec pc:

MSI KT-6 Delta FISR2
Amd Athlon XP 3000
Asus AX 800 Pro kaart
1,5 Gb PC 2700 geheugen 3 reepjes
3 harddisk's
DVD Speler
DVD Brander
Extra netwerk kaart.

300 Watt Enermax voeding.

Volgens een powersupply calulator zo deze config 342 Watt nodig hebben. Zonder DVD speler en brander 287 Watt. Ik heb het ook geprobeerd zonder de dvd en brander maar zelfde resultaat. Erg vreemd.

Gr. John

JohnS

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
probeer anders eens de omega driver voor Ati

shazam

Verwijderd

Ik denk niet dat dat iets met de voeding te maken heeft.
Download Driver Cleaner Pro PE
Verwijder je huidige driver start op in safe mode en verwijder de rest met Driver Cleaner Pro,
Boot daarna en installeer de driver opnieuw.
Ik weet trouwens niet of Driver Clease Pro Catalyst verwijderd, maar dat merk je snel genoeg.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 04:45
Op de downloadpagina van de drivers bij ATI staat ook de deinstalleertoool Catuninstaller. Probeer die eens. Bij Rage3d hebben ze ook een deinstalleermethode: http://www.rage3d.de/arti...deinstallation/seite1.php .

Ik zag bij het uitkomen van de 5.7 al een paar reacties van mensen die problemen hadden en teruggingen naar 5.6. Vorige versies van drives zijn ook op de site van ATI te vinden voor het geval je de 5.6 wilt proberen: https://support.ati.com/i...ask=knowledge&folderID=27 .

• JohnS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 17:00
Bedankt voor de reacties. Ga het vanavond ff proberen.

JohnS