[PS]Berlin-style photoshop plugin?

Pagina: 1
Acties:

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Heel raar PS vraagje. Misschien dat mensen wel bekend zijn met de "Berlin"-kleuren voor een foto. Beetje blauw-groenige waas waarbij je het gevoel krijgt dat het om een "oudere" foto gaat.

Nu heeft RedGiant een plugin voor After Effects om een dergelijk effect te bereiken voor film:

http://www.redgiantsoftware.com/lookguide.html#

Ik zou het zelf natuurlijk met Photoshop ook kunnen proberen (en dat zou ook wel lukken), maar weet iemand misschien een plugin die ook dergelijke effecten kan bereiken??

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://lib1.store.vip.sc5.yahoo.com/lib/redgiantsoftware/mblook-berlin.jpeg
die dus?

doe eens een hue saturation layer op colorize en een blauw tint en dan blending mode op overlay ofzo

en dan met de settings experimenteren

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Welk van die vele effecten wil je bereiken? Verder kan je inderdaad met wat moeite in Photoshop elk effect daar wel namaken. Kwestie van een macro opnemen en klaar.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 18:30

Korakal

Up up up!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
@mophor: het gaat inderdaad om die. Mensen die wel eens in Berlijn de diverse kleine winkeltjes afstruinen of in aanraking komen met de beeldcultuur van Berlijn zullen de kleuren zoals ze op dat plaatje te zien zijn wel herkennen.

Maar jullie zeggen dus toch maar een macro ervan maken?

@Korakal: ik ga hem checken: thnx!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-05 16:54
Ach ja, typisch geval van onnodige plugin. Maar 9 out of 10 plugins zijn gemaakt puur voor de luie medemensch... Deze is voor wie Photoshop een beetje beter kent redelijk makkelijk zelf te doen. Alleen zijn veel Photoshopgebruikers niet gespeend van enige foto-kennis, zodat ze ook niet weten waar ze het moeten zoeken.
Ik heb in het begin ook veel met plugins geklooid, maar heb er nu geeneen meer geinstalleerd. Pas als ik er een nodig heb en ik kan het zelf niet gedaan krijgen, dan installeer ik misschien wel een plugin.

@Ozboz: Ok, helemaal waar... :X Maar voor zo'n effect als hier bedoeld is het ook makkelijk om even 123 een macro te maken en dan is het zelfs makkelijker om vervolgens een batch op foto's te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Savantas op 02-08-2005 10:18 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Savantas schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:52:
Ach ja, typisch geval van onnodige plugin. Maar 9 out of 10 plugins zijn gemaakt puur voor de luie medemensch...
Tikje onzin opmerking, als tijd geld is en je juiste plugin's hebt die netto zelfde resultaat geven dan zul je als bedrijf gek zijn niet die paar euro's voor een plugin te betalen. Tijd is geld, heeft weinig met lui te maken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Ik vraag me af wat er gebeurd was als ik hier een vraag gepost had "hoe een dergelijk kleureffect in Photoshop" te maken. Ben benieuwd of er dan mensen geweest waren die gezegd zouden hebben "heb je deze of deze plugin voor"

:)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 23:13

alienfruit

the alien you never expected

Ach ja, typisch geval van onnodige plugin. Maar 9 out of 10 plugins zijn gemaakt puur voor de luie medemensch...
Tja, de bevels kan je ook gewoon blijven doen in Painter Classic <g>

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-05 16:54
Sjips, je hebt me door! :+

@Alienfruit: Vergeet Paint niet! :)

[ Voor 43% gewijzigd door Savantas op 02-08-2005 13:32 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1