Toon posts:

[XP] Geluidslimiet instellen op PC ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand of het mogelijk is om een soort geluidslimiet op mijn pc in te stellen? Heb namelijk veel last van geluidsverschil als ik bijv naar een MP3tje luister en dan iets harder zet omdat 't te zacht is. Na het mp3tje te hebben beluisterd luister ik naar de radio op de computer en dan is 't geluid weer te hard. en als ik daarna weer naar de tv kijk op de pc is 't geluid weer te zacht!

Daarom ben ik opzoek naar een programma dat gewoon een soort geluidslimiet instelt bijv niet harder dan ? dB!

Weet iemand waar ik het programmatje kan vinden?

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik denk helaas niet dat dit mogelijk is want de windows volume bar (die direct wordt beinvloedt door de meeste standaard media players) direct op de hardware effect uitoefent.
Wat wellicht een oplossing is al je mp3'tjes door mp3gain te halen http://www.geocities.com/mp3gain/
Deze brengt al je mp3tjes tot 1 bepaalde db level. . misschien handig?

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Verwijderd

mmm, dat is een goeie....

Het is niet heel toevallig zo dat elk van die dingen zijn eigen volumecontrole gebruikt, zodat je dus zeg maar voor elk programma het volume kunt instellen.

Het is inderdaad nogal irritant, je hebt programma's die gewoon het "hoofd" volume aanpassen. Je hebt programma's die het "wave" volume aanpassen en je hebt programma's die geen van allen iets aanpassen, maar gewoon intern iets doen.

Verwijderd

Topicstarter
*Schop*

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:03
Ik heb ook wel eens zoiets gezocht, heb namelijk zelf met verschillende xvids/divx'en enzo hetzelfde probleem. Ik heb nergens iets kunnen vinden helaas. Alles normalizen is natuurlijk geen optie, veel te veel werk!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

ik gebruik al een hele tijd foobar om mp3's te luisteren, deze heeft een eigen volumecontrole en ingebouwde mp3gain.
Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/5088/foobar6qy.th.jpg
rood is hoe ik het volume heb ingesteld, op -7dB van het standaard windows gebeuren dus. De mp3gain heeft nog een andere installing maar ik vind het een beetje zinloos om dat te laten zien door foobar.

edit: screenshotje

[ Voor 68% gewijzigd door Chubbchubb op 03-08-2005 10:18 ]