Bottom is niet helemaal bottom in IE?

Pagina: 1
Acties:

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 16:01

André

Analytics dude

Topicstarter
Ik ben hier nu een tijdje mee aan het klooien maar ik zie het niet. Ook in de search staat niets relevants zover ik kan vinden dan maar even voor de groep gooien :P

Ik heb heel simpel een div met 4 plaatjes er in. Die plaatjes staan in de hoeken van die div om een afgeronde hoek te krijgen. (Normaal zet ik ze later met JS pas in de div als achtergrond van een kleinere div zodat ze niet in de code staan en ook niet bij het selecteren geselecteerd worden maar dat heeft niets met dit probleem van doen.)

Hier staat een voorbeeld:
http://www.nobellaan.nl/got/test.html

In IE zul je zien dat onder de 2 onderste hoeken er nog een 1px lijntje loopt. Dus de plaatjes lijken niet helemaal op bottom: 0; gerenderd te worden.

Wie weet de oplossing voor deze bug?

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ha, dit heb ik ook vaak gehad :P
Probeer eens om die linebreak achter de laatste img weg te halen? Volgens mij was dat de oplossing, effe testen of ik niet uit mijn nek klets...

[edit] nee, dat is hem niet. Ik heb dit wel vaak gehad iig, en ook als je een flexibele box met rounded-corners hebt, dan zie je bij het resizen vam het window ook random ruimtes van 1 of 2 pixels verschijnen.

[ Voor 38% gewijzigd door Not Pingu op 01-08-2005 22:14 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 16:32

ThunderNet

Flits!

compleet offtopic:
jij woont dus op de nobellaan?
:D weet je hoe vaak ik daar langs kom :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
ThunderNet schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:11:
compleet offtopic:
jij woont dus op de nobellaan?
:D weet je hoe vaak ik daar langs kom :P
offtopic:
Daar heb ik mijn hele jeugd gewoond ;) op nummer 116 om precies te zijn. Staat nu weer te koop overigens :P En bij gebrek aan fantasie ook mijn site maar zo genoemd :P

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 16:32

ThunderNet

Flits!

om niet meer offtopic te vervuilen heb ik je maar aangemeld op msn, met het adres dat in je profiel staat :9

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Als je de margin-bottom van de p op minder van 4 px zet dan pakt hij hem ook goed.

Dat gientje met die images en spaties werkt deze keer niet zo te zien :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Als ik de box een vaste height geef, is de 1px ruimte onder de hoekjes weg.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Gunp01nt schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:09:
Ha, dit heb ik ook vaak gehad :P
Probeer eens om die linebreak achter de laatste img weg te halen? Volgens mij was dat de oplossing, effe testen of ik niet uit mijn nek klets...
Je kletst uit je nek, je gaat niet door voor de Beertender™ ;)
[edit] nee, dat is hem niet. Ik heb dit wel vaak gehad iig, en ook als je een flexibele box met rounded-corners hebt, dan zie je bij het resizen vam het window ook random ruimtes van 1 of 2 pixels verschijnen.
Idd, maar hoe verhelp je het.
Gunp01nt schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:15:
Als ik de box een vaste height geef, is de 1px ruimte onder de hoekjes weg.
Het zijn variabele tekstboxjes dus een fixed height voldoet niet voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door André op 01-08-2005 22:19 ]

Verwijderd

André schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:16:
[...]

Het zijn variabele tekstboxjes dus een fixed height voldoet niet voor mij.
als je ze er toch met js instopt kan je net zo goed meteen de hoogte meten en die vast zetten

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:51:
[...]

als je ze er toch met js instopt kan je net zo goed meteen de hoogte meten en die vast zetten
Dat is idd helemaal geen gekke optie omdat die hoekjes pas na de onload geplaatst worden. Maar het blijft dan vaag dat het niet 'normaal' wil.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 00:14
oplossing: de hoeken minimaal 20x20 pixels laten worden.. en probleem is solved?

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Ik heb even de JS oplossing geprobeerd, maar wat blijkt: de fixed-height oplossing werkt helemaal niet. Tenminste niet op de oneven heights :X

Dus de oplossing van Morphine helpt denk ik ook niet omdat je altijd de kans hebt dat je vak een oneven hoogte krijgt.

Ik weet nu nog 1 oplossing, met JS de hoogte vast zetten op een even getal :X

/edit: dat werkt dus ook niet perfect :/

[ Voor 6% gewijzigd door André op 01-08-2005 23:00 ]

• disjfa

disjfa

be

Ik zei net toch al dat een margin-bottom op de p werkte :P Of een padding-bottom op de h1 van minimaal 5 8)7

Waarom zou ik je verder niet kunnen zeggen :)

Ow ik zie het al. Ik word er nog minder wijs van. Het komt door je font :P Als je gewoon verdana gebruikt werkt hij ook spontaan :o 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door disjfa op 01-08-2005 23:02 ]

disjfa.nl

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Dat lijkt idd perfect te werken, ook al plaats ik nog elementen onder de p, die margin moet kleiner dan 4 zijn 8)7

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:27

aex351

I am the one

André schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:04:
Dat lijkt idd perfect te werken, ook al plaats ik nog elementen onder de p, die margin moet kleiner dan 4 zijn 8)7
mogelijk
HTML:
1
2
3
      [img]"hoek_ro.gif">

[/img]

spaties weg halen tussen img en de rest? dat heeft mij zelf ook veel problemen opgelevert.
verder zou je met padding of margin kunnen werken wil me eerste tip niet werken in combinatie met ie hack _padding <-- underscore

[ Voor 12% gewijzigd door aex351 op 02-08-2005 00:36 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• disjfa

disjfa

be

aex351 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:36:
[...]
spaties weg halen tussen img en de rest? dat heeft mij zelf ook veel problemen opgelevert.
verder zou je met padding of margin kunnen werken wil me eerste tip niet werken in combinatie met ie hack _padding <-- underscore
..... Dat eerste met de plaatjes staat al zo`n 3 keer in het topic dat het niet werkt en om nu een hack te gebruiken omdat het anders ook werkt lijkt me een beetje overbodig ;)

disjfa.nl

Pagina: 1