Toon posts:

IEEE 1394 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het volgende probleem doet zich voor bij mijn PC (WIN XP Pro, 2,6 Ghz, 768 MB RAM)
Ik heb Firewire on-board. De laatste keer dat ik een DV-tape van onze camera op de pc wilde zetten
ging dit probleemloos.
Nu wil ik het weer doen, maar de PC "ziet" de camera niet.

Gelukkig had ik nog een kaart liggen en ook nog een kabel, zodat ik ze allebei kon testen.
Het moet wel heel toevallig zijn als net allebei de kabels of allebei de kaarten plotklaps kapot zijn.

Enfin, onder systeembeheer lijkt alles zonder problemen te werken, zodat ik haast bang word dat
het aan de camera ligt.

Iemand misschien een suggestie waar het eventueel ook nog aan zou kunnen liggen ?
Firewall ??

Met vr gr
Mesjogguh

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ik begin even bij de simpele dingen, kan zijn dat je dat allang geprobeerd hebt, maar je weet het nooit;

1. instellingen in de camera gewijzigd? DV uitgang moet aanstaan...

2. firewall is niet zo'n gekke gedachte. Onder het scherm netwerkverbindingen kan je de firewall uitschakelen voor je ieee1394 verbinding. Ik heb geen winxp bij de hand, kan het niet voor je proberen helaas.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Windows XP heeft vanaf SP2 standaard een firewall (zoals je wellicht weet) en zet die standaard aan voor netwerkverbindingen. Nou wil het geval dat XP een firewire aansluiting ook als een netwerkverbinding ziet... Dus als je de eigenschappen van je vuurdraad opvraagt en de firewall uitzet, kan dat best eens een hoop schelen - als je XP SP2 hebt tenminste :)

Off-topic:
Groeten en je naar omder een post doen we hier niet, vind persoonlijk dat je dat met ruim een jaar op GoT wel had kunnen weten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
De firewire is het niet, ik heb zonealarm uitgezet en nog steeds hetzelfde probleem.
Ik zal eens verder gaan puzzelen.....
Groeten en je naar omder een post doen we hier niet
Mijn nederige excuses 8)7