Toon posts:

Processor en ram gezocht voor Asus P5P800S 848P

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren, Dames, ...

Mijn lodderig oog is gevallen op dit bordje

Nu vraag ik mij af of
1. dit een goed mobo is?
2. of ik deze processor daar kan in pleuren:
Merk Intel
Model Pentium 4
Type 540
Snelheid 3,2 GHz
Systeem Bus 800 MHz
Cache 1 MB L2
Platform Socket 775
Uitvoering Retail
Bijzonderheden Incl. koeler
3. of deze ram erin past
Twinmoss DDR 512MB PC-3200
dank bij voorbaat

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
1. tsja, reviews zoeken op google. Asus is over het algemeen een goed merk.
2.
Intel LGA775 Pentium 4 CPU
3.
DDR400 Memory
Het staat echt allemaal op die ene pagina die jij ons geeft ;).

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je al kon raden, weet ik niet echt veel van die dingen...

Uit je antwoorden mag ik dus afleiden dat alles samengaat?

Verwijderd

Lees de posting van anton121 nog eens een keer door en trek dan je conclusie..

Verwijderd

Topicstarter
echt behulpzaam voor n00bs zijn jullie ook niet eh

Ik kan lezen, ik heb die pagina meermaals herlezen, maar ik ken er gewoon niet genoeg van om zeker te zijn...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 23:35 ]

• AntonH
Ok, dan leg ik het hier even uit:
1. Dat is toch echt reviews zoeken met Google of in de search hier op GoT. Asus is over het algemeen een goed merk. Zelf heb ik er iig nog nooit problemen mee gehad.

2. Op de site staat onder het kopje DDR400 het volgende: DDR400 (PC3200). Dit betekend dat het moederbord dit soort geheugen ondersteunt. Zelf geef je als voorbeeld "Twinmos DDR 512MB PC-3200". De getallen (3200) komen overeen, dus theoretisch zou het moeten werken.
DDR 400 is hetzelfde als PC3200 DDR. De 400 wil zeggen dat het maximaal op een snelheid van 400 MHz wil werken. De 3200 geeft aan dat de bandbreedte 3200 Mb/s is.
Twinmos is een erg goed merk, dat erg geliefd is hier op GoT. Of het echt zal werken kan ik helaas niet met 100% zekerheid zeggen, want het ene moederbord is kieskeuriger qua merk geheugen dan het andere. Het zal iig wel passen en de kans dat het niet werkt is gigantisch klein.

3. Het moederbord heeft socket 775 (dit is de "poort" waar je de processor in doet). De processor die jij op dit moederbord wilt gaan gebruiken, is ook socket 775, dus de getallen komen weer overeen, wat wil zeggen dat het zal werken ;).

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Dat laatste is niet helemaal waar. Intel doet een beetje vreemd de laatste tijd met CPU's die dezelfde socket hebben, maar het niet op oudere platforms doen. Maar deze moet het wel doen iig.

• AntonH
Klopt, dat is de Pentium 4 6xx serie. Deze ondersteunen emt64 (=64bit). Het genoemde Asusbord ondersteunt deze serie P4's zelfs! De processor zou dus geen problemen moeten opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de professionele uitleg.
Er is mij veel duidelijk geworden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier op GoT wordt echt wel aantoonbare inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis van jou verwacht. Dit had je ook kunnen afleiden uit het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/], waarmee je je zojuist akkoord bent bevonden. Je had bijvoorbeeld op de website van de moederbordfabrikant kunnen kijken wat voor spul je allemaal wel niet op het bordje kunt prikken, je had op Google en GoT kunnen rondkijken naar reviews, ervaringen en problemen van het bordje, je had in de FAQ van dit subforum kunnen kijken voor zeer handige tips en linkjes.

En we kunnen maar op geen enkele manier uit je topicstart afleiden wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht danwel uitgevonden met betrekking tot de vraagstellingen. Als je dat wel had gedaan, plus dat je dat uitgebreid uiteenzet in je topicstart (waarop/waarmee had je gezocht, wat had je gevonden, wat waren je conclusies tot dusver, wat was de twijfel cq heikel punt waardoor je het topic toch heb gestart, etcetera), dan had je met dit topic wel een kans gemaakt. Maargoed, ik sta hier zowat het Forumgedrag gedeelte van de Registratievoorwaarden te herhalen. Neem dit dan ook eens goed door ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.