Kan geen CD afspelen

Pagina: 1
Acties:

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 19:40
Ik heb wat problemen gehad met een onboard geluidskaart, het deinstalleren ervan ging ook niet goed. Ik heb handmatig onder het kopje "eigenschappen" van Legacy-audio stuurprogramma's ook de lijst met multimedia-apparaten verwijderd.

Ik heb nu een losse PCI geluidskaart in het systeem geplaatst en al het geluid werkt, op het afspelen van cd's na. Zodra ik een CD afspeel in windows media player of een ander programma krijg ik de volgende melding:

Kan het bestand niet afspelen. Als het bestand zich op een andere computer bevindt, controleert u of u bent verbonden met het netwerk. Hebt u een pad opgegeven, dan controleert u of dit pad klopt. Als het probleem zich blijft voordoen, is de server mogelijk niet beschikbaar.

Dit is pas opgetreden nadat ik dat lijstje onder legacy-stuurprogramma's heb verwijderd. Ik heb de nieuwe geluidskaart 3x opnieuw geinstalleerd. Windows Media Player 10 geinstalleerd. Windows Update uitgevoerd, De via 4in1 drivers opnieuw geinstalleerd. Directx opnieuw geinstalleerd.

Maar tot nu toe heeft nog niks gewerkt. de lijst met multimediaapparaten onder het kopje legacy audio-stuurprogramma's blijft leeg en de CD speelt dus niet af.

iRacing Profiel

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Staat de onboard geluidskaart in de bios op disabled ? als dit niet het geval is zou ik dat eerst eens proberen.

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 19:40
Ja die staat op disabled. Ook de midi ondersteuning en gameport zijn uitgeschakeld. Heb ook geprobeerd met midi ondersteuning aan maar dat maakte niks uit.

Systeem is een celeron 325 op een P5P800 moederboard met 512MB geheugen. Het draait op windows XP Pro SP2 nederlands.

iRacing Profiel

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je een kabeltje tussen de cd-rom speler en de geluidskaart zitten ? , ik weet niet precies hoe het zit maar die dingen schijnen soms nodig te zijn om cd's af te kunnen spelen.

Edit : Ik bedoel niet de IDE kabel hoor maar zo'n ding met een zwarte aansluiting en de kabel zelf is grijs dacht ik.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 01-08-2005 20:48 ]