Toon posts:

Date recoveren, Maxtor DiamondMax Plus 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn 80 GB Maxtor DiamondMax Plus 9 HD (Ata/133).
Gedurende een seconde of wat hoor ik hem een soort klikkend geluid maken, bij het opstarten.
Ik heb wat rondgezocht en daarmee ben ik tot de conclusie gekomen dat de HD niet meer opspint.
De bios herkent hem nl. ook niet meer.

Ik heb (tevergeefs) geprobeerd:
- HD in een andere computer
- Alleen de HD aansluiten op de voeding
- Meerdere IDE kabels
- Andere jumper settings

De HD is pas een jaar of 3 a 4 "oud" maar ik heb helaas geen bon meer, en ook geen idee waar ik dat ding toendertijd heb gekocht.
Nu is het feit dat de HD niet meer werkt niet zo zeer een probleem, maar ik zou wel _ERG_ graag mijn data recoveren. Er staan nl. een groot aantal (vakantie)-foto's op waar ik geen backup van heb...

Alle suggesties zijn zeer welkom, en als er daadwerkelijke oplossingen voor te vinden zijn ben ik zeker bereid daar voor te betalen.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie('s).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
OM FAQ / Beleid

Staat opzich zowat alles in wat je maar moet weten.

Edit : Zou beginnen met de 'tik' methode en anders de vriezer in.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 01-08-2005 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, heb beide opties geprobeerd, maar helaas zonder resultaat :(

Is het niet mogelijk om de hd (evt. tegen betaling) te laten repareren, of op een andere manier "aan" te krijgen zodat ik een backup kan maken?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 12:41

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

als je door een fase met klikende geluiden bent geweest en hij spint nu niet meer op, dan vrees ik dat hij vastzit en/of het motortje de geest gegeven heeft. Als hij alleen door defecte electronica kapot was, dan was dat nog wel te fixen, maar dit lijkt mij einde verhaal.

Er zijn bedrijven die data kunnen recoveren van dode schijven, maar dan moet je vrees ik al de spaarvarkens uit de buurt kapotslaan. Dat is vreselijk duur.