Ik ben op zoek naar een geschikte PC op basis van een Athlon64 voor in de woonkamer, maar heb een strak maximum budget. In mijn zoektocht ben ik op de Aopen EZ482 gestuit, een barebone waar nog niet al te veel over te vinden is, ook niet op GOT. Daarom nu een informatie topic over dit product.
De EZ482 is in twee uitvoeringen beschikbaar, te weten een witte standaard uitvoering en een zwarte uitvoering die een schermpje en bedieningstoetsen aan de voorzijde heeft. Ik kan vooralsnog geen verschillende type-aanduidingen vinden. Omdat ikzelf voor de eenvoudige uitvoering ga, wil ik het topic hier aan wijden.
Het apparaat:

de aansluitingen:

de airflow:

Naast de vormgeving vind ik ook de specs bijzonder fraai:
Barebone-behuizing:
Intern
Al met al een veelzijdige (en niet al te dure) barebone, die m.i. ook zeer geschikt is als HTPC.
Ik heb alleen nog een aantal vragen waarvan ik het antwoord nog niet gevonden heb:
De EZ482 is in twee uitvoeringen beschikbaar, te weten een witte standaard uitvoering en een zwarte uitvoering die een schermpje en bedieningstoetsen aan de voorzijde heeft. Ik kan vooralsnog geen verschillende type-aanduidingen vinden. Omdat ikzelf voor de eenvoudige uitvoering ga, wil ik het topic hier aan wijden.
Het apparaat:
de aansluitingen:

de airflow:

Naast de vormgeving vind ik ook de specs bijzonder fraai:
Barebone-behuizing:
- 275-Watt (20-pin 8cm fan) PSU
- afmetingen (B*D*H) 200x320x190mm.
- Een gepatenteerde CPU-koeler die met een vloeistof gevulde heat-pipe werkt.
- gewicht: 3.8 kg
- 3,5" bays (intern): 2 x
- 5,25" bays (extern): 1 x
- ATI RS482 en IXP450 chipset
- ATI X300 VGA
- 1x PCI
- 1x PCI-E x16
- Socket 939 (AMD Athlon FX, Athlon 64-CPU, AMD Athlon 64 X2 Dual-Core)
- FSB HyperTransport 1000
- Gehugen: DDRx2 266/333/400
- Max. geheugen: 2 Gb
- High-Definition AC97 7.1 Audio-Interface
Intern
- 4x S-ATA
- 2x ATA 133
- 2x memoryslots
- 1x PCI (max. lengte 185 mm)
- 1x PCI-E x16
- VGA output Port 15 pins D-Sub
- PS2 Keyboard Port
- PS2 Mouse Port
- Parallel Port (Printer) 25 pins D-Sub
- YPbPr
- S-Video
- 2x S/PDIF uit
- 1x S/PDIF in
- 10/100/1000 MBit/s Ethernet
- 2x USB 2.0
- 1x Firewire
- 7.1 Audio aansluitingen
- Microfoon
- Hoofdtelefoon
- 2x USB 2.0
- 2x Firewire
Al met al een veelzijdige (en niet al te dure) barebone, die m.i. ook zeer geschikt is als HTPC.
Ik heb alleen nog een aantal vragen waarvan ik het antwoord nog niet gevonden heb:
- heeft de grafische adapter dedicated memory?
- is er een DVI poort aanwezig, of optioneel te verkrijgen?
- Is er S-ATA Raid mogelijk, na een bios update (kan dit uberhaupt wel) of helemaal niet?
- Wat betekent de D4 aansluiting?
[ Voor 9% gewijzigd door 107mb op 01-08-2005 18:09 ]