Ik heb hier een wireless netwerk waarin nu ook een Apple eMac draait. Heb eigenlijk geen verstand van Apple, maar met beetje aankloten heb ik alle instellingen in OSX gevonden met betrekking tot het netwerk. Internet had ik in notime werkend, maar na een tijdje kreeg de apple spontaan problemen met het verkrijgen van een IP via DHCP. Ineens kreeg ik daar 168.* IP adressen ipv 192.* adressen en kreeg dan ook geen verbinding met internet. De draadloze connectie met de router (WL500g.d) was verder gewoon prima, dat verliep gewoon vloeiend.
Toen heb ik de mac maar een static IP gegeven, en een range daarvoor vrijgemaakt van de DHCP pool op de router. Hierna werkte het weer perfect een aantal dagen, maar vandaag krijg ik helemaal geen verbinding meer met internet. Opnieuw opstarten, terug naar DHCP, ander IP adres, niets werkt. De WPA login met de router werkt nog wel, maar internetsharing stopt er gewoon mee.
Zie ik nog iets over het hoofd in OSX? Het lijkt me sterk omdat het gewoon gewerkt heeft, maar waarom quit het er spontaan mee?
Iemand enig idee?
Toen heb ik de mac maar een static IP gegeven, en een range daarvoor vrijgemaakt van de DHCP pool op de router. Hierna werkte het weer perfect een aantal dagen, maar vandaag krijg ik helemaal geen verbinding meer met internet. Opnieuw opstarten, terug naar DHCP, ander IP adres, niets werkt. De WPA login met de router werkt nog wel, maar internetsharing stopt er gewoon mee.
Zie ik nog iets over het hoofd in OSX? Het lijkt me sterk omdat het gewoon gewerkt heeft, maar waarom quit het er spontaan mee?
Iemand enig idee?
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!