Toon posts:

2 x Dual Channel (4x 512mb) kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI mobo en 2 reepjes Corsair TWINX1024-3200C2 XL.
Ik wil graag 2 GB geheugen en vroeg mij af of ik nog een x 2 reepjes van 512mb erbij kan prikken.
Dus 2x Dual Channel...??

Verwijderd

je kan er gerust nog wat 2x512 er bij doen als je een venice core amd 64 hebt.

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
als je nog genoeg slots heb ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij moet dat inderdaad gaan werken. Bij dual channel gaat het er om dat je steeds geheugen reepjes twee aan twee plaatst. Het A8N SLI bord is een Dual Channel plankje met vier sloten dus dit zou moeten werken. Kijk anders de manual ook even door, daar zal het ook vast in staan. Ik heb bij Opteron processoren overigens wel eens gelezen dat bij 4 gevulde geheugen banken de snelheid van het geheugen wel wordt terug geklokt van bijvoorbeeld 400Mhz naar 333Mhz, maar dat ligt volgens mij aan de uitvoering van de Processor versie en met name de ingebouwde geheugen controller natuurlijk.

edit: zoals Way2Smart zegt dus. :)

[ Voor 39% gewijzigd door _Dune_ op 01-08-2005 17:33 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05 12:44
Houd er wel rekening mee dat je proc terugschakelt kan schakelen naar ddr333 ipv ddr400 bij 4 ddr modules. De oudere cores (niet Venice of San Diego) hebben hier last van.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:29:
je kan er gerust nog wat 2x512 er bij doen als je een venice core amd 64 hebt.
ik heb een AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo (S939, 2,2GHz, 2x1MB, Boxed), geklockt naar 2,4 Ghz processor.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat zal geen probleem zijn, die hebben nl dezelfde core. (E revisie)

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Way2Smart schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:32:
Houd er wel rekening mee dat je proc terugschakelt kan schakelen naar ddr333 ipv ddr400 bij 4 ddr modules. De oudere cores (niet Venice of San Diego) hebben hier last van.
De 'Toledo' versie is te vergelijken met de Venice Core.

Bron;

Both Manchester and Toledo are the dual-core derivatives of AMD's single-core "Venice" and "San Diego" architectures. All of these architectures are based on AMD's new 90nm SOI (Silicon On Insulator) manufacturing process, which has produced very impressive results, as AMD’s 90nm cores consume surprisingly little power and create very little heat, in comparison to the previous generation 130nm counterparts. Both dual-core architectures support all of the typical Athlon64 level features, such as AMD64 (64-bit support), 3DNow!, SSE, SSE-2, SSE-3, and NX-Bit support. All Athlon64 X2 chips also run at 1.0 GHz HyperTransport link speeds.

http://www.gamepc.com/lab...ntent.asp?id=a64x2&page=2

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie info :)
Pagina: 1