Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:37
Aanstaande donderdag heb ik m'n een-na-laatste test, de Grading. Heb er in totaal 3 testen op zitten:
- Ochtendje naar The Human Company voor bijna 400 persoonlijkheidsvragen + een uitgebreide IQ test.
- Middagje praten met een psychologe bij Result. Erg leuk gesprek gehad en kreeg aan het einde van het gesprek al te horen dat ik door was :)
- Middagje rondleiding door het gebouw van Luchtverkeersleiding Nederland. Erg interessant om eens rondgelopen te hebben, nu maar hopen dat ik er vaker welkom ben ;)
- Middagje groeps- en individuele opdrachten. Pittige groepsopdrachten afgewisseld met individuele opdrachten. Veel tijdsdruk.
- Donderdag 4 augustus de Grading. Een fictief luchtverkeersleidersspel.
- Daarna (hopelijk) de medische keuring. Mag volgens mij geen proleem zijn, :)

Heb nu 4 jaar Technische Bedrijfskunde achter de rug. Kreeg de afgelopen jaren steeds meer het gevoel dat het toch niet dé opleiding voor mij was. Na veel rondzoeken en oriënteren kwam ik bij de luchtverkeersleiding uit. Eerst veel informatie opgezocht op internet en vervolgens besloten om ervoor te gaan. :)

Ik ben erg benieuwd of er mensen rondrennen op GoT die luchtverkeersleider zijn of in de selectie of opleiding zitten.

TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Je moet maar eens kijken bij www.atcbox.com

Daar zijn proffesionele vliegers en luchtverkeersleiders aanwezig op het forum. Je moet je eerst registreren maar het is gratis.

Je zal daar van harte welkom zijn.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38063

Zelfs op GoT zijn luchtverkeersleiders aanwezig hoor :P

Als ze nog dezelfde grading toepassen als een paar jaar geleden is het een vrij eenvoudige simulatie waarbij je eigenlijk alleen met het toewijzen van hoogtes het verkeer regelt.
De medische keuring is over het algemeen niet zo'n probleem, het is geen sporttest oid, maar je wordt wel op dingen als epilepsie getest.

Ik wens je veel success maar houdt er wel rekening mee dat ook tijdens de feitelijke opleiding er nog regelmatig mensen afvallen. Van de klas van 9 waar ik mee begon zijn er nu nog 3 over die nog in opleiding zijn of de opleiding hebben voltooid. Met het halen van de selectie ben je er nog niet dus, belangrijk om te weten denk ik. Verder is het theoriegedeelte vrij veel, 't is allemaal niet moeilijk (vergeleken met bijv. VWO) maar wel veel dus het is belangrijk om het bij te houden.

Verder staat er op ATCbox idd erg veel info over de selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb dat ook willen doen ATC worden, maar de opleidingseisen waren me net te hoog :(

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier nog een luchtverkeersleider!!

Althans, aspirant :) Ben in april begonnen met de opleiding. Inmiddels zijn we nog met 10 man, en over een week of 6 begint de alom 'gevreesde' AAPRO-module.

Mocht het je lukken om de grading te halen, dan staat je echt een mooie tijd te wachten! We hebben de 1e module net achter de rug, veel geleerd, veel theorie in het begin, later al wat meer simulator-werk, en vanaf nu bijna alleen maar in de sim.

Hoop voor je dat je het hebt gehaald!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer denkt nog met weemoed terug aan TRACON II die op een diskette paste en voor het geluid (speech!!!) gebruik maakte van de pc speaker :/

Gelukkig heb ik nog Airlines en Tower. Oh ja Flightsim 2003 (de dure versie) :)

Edit: Gevondt!!! http://free-game-download.../games_t_z/tracon_ii.html

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 05-08-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
Kijk even op fok, daar is ook een topic over AirTrafficController :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Termi schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:28:
Kijk even op fok, daar is ook een topic over AirTrafficController :).
Hé, niet gaan schelden! :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:30

Basszje

Reisvaap!]

Gefeliciteerd. Ik ben destijds niet door de eerste test heengekomen. Vraag me nog steeds af waarom, maar ik vermoed dat het met de persoonlijkheidsvragen te maken heeft gehad :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

offtopic:
Hoe heette de psychologe bij Result?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 06:37
Nou, voor mij is het ook over. Heb de Grading niet gehaald. Had al het gevoel dat het behoorlijk k*t was gegaan en heb vandaag de bevestiging gekregen. Nu maar eens kijken wat ik nu ga doen.... :| :/ ;(

TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

Niek_ schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:11:
Nou, voor mij is het ook over. Heb de Grading niet gehaald. Had al het gevoel dat het behoorlijk k*t was gegaan en heb vandaag de bevestiging gekregen. Nu maar eens kijken wat ik nu ga doen.... :| :/ ;(
Jammer. Wat was er niet voldoende?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Jammer om te horen dat je het niet gehaald hebt. Ik heb een klasgenoot die ook de selectie gedaan heeft, maar ermee gestopt is omdat ie feitelijk door de selectie verkeersvlieger gekomen was. Daarom zit ie hier aan de andere kant van de plas.

Toen ik een half jaar geleden nog in Nederland was hoorde ik veel reclames op de radio voor air traffic controller. Hebben ze nog steeds veel mensen nodig?

Kan je trouwens die selectie nog opnieuw doen over een jaar ofzo?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bolk schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:29:
[...]Toen ik een half jaar geleden nog in Nederland was hoorde ik veel reclames op de radio voor air traffic controller. Hebben ze nog steeds veel mensen nodig?
[...]
Jup, laatste maand minder (wegens vakantie?), maar een maand of twee bijna continu op de tv. Dus blijkbaar nog te weinig animo of te weinig goede kandidaten.
Kan je trouwens die selectie nog opnieuw doen over een jaar ofzo?
Gewoon proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 10-08-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38063

Er is een internationaal tekort aan verkeersleiders dus ze blijven mensen in de selectie opnemen, de reclamecampagne is bedoeld om extra interesse te wekken, niet als aankondiging van een selectie.

Je hoeft zeker geen academische topscorer te zijn om het te kunnen halen, maar je moet wel tegen druk bestand zijn en redelijk stevig in je schoenen staan (op het eigenwijze af zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik denk eerder dat laatste (te weinig goede kandidaten dus). Het is een behoorlijk stevige selectie.
Het lijkt mij wel een topbaan maar ik ben er inmiddels te oud voor en mijn ogen zijn te slecht (-6) :(
Owja, en tweakers.net is ook leuk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel op 10-08-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 27-04 19:49

Remy

I usually get 100% accuracy

Die selectie is wel grappig, als ik het zo even lees op ATCbox: lijkt erg veel op de selectie voor KLM verkeersvlieger die ik heb gedaan een paar jaar geleden :). En Schiphol is best te rijden voor mij :+

Ik ben net even ouder dan de gestelde leeftijd van 26, maar ik weet ook uit het wereldje dat de nood toch best hoog is. Misschien een leuke careermove :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266312

Hoi allemaal,

ik ben aan de beurt voor de grading binnenkort. Ik heb een vraagje aan mensen die het allemaal meegemaakt hebben:

Heb je daar een visueel hulpmiddel (radarscherm) of gaat alles uit van alleen de strips? Hoe gaat dit allemaal? Hoe ziet er allemaal uit? Ik probeer een manier te vinden om handig met de strips te worden namelijk.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 266312 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:53:

Heb je daar een visueel hulpmiddel (radarscherm) of gaat alles uit van alleen de strips? Hoe gaat dit allemaal? Hoe ziet er allemaal uit? Ik probeer een manier te vinden om handig met de strips te worden namelijk.
Het is een combinatie van scherm en strips. Mocht de techniek falen, heb je de strips nog.

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 28-06-2008 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Ik heb ooit ook een solli gedaan, moest daarvoor een superlange website invullen terwijl mijn vooropleiding (mbo-4) niet duidelijk stond aangegeven als mogelijkheid om te starten. Ik dacht dat bespreken we wel een keer. Na m'n hele c.v., werkervaring, enz. te hebben ingevuld kwam ide aap uit de mouw: je moest alle diploma's enz ook nog eens in papierenvorm opsturen... Daar zakte me broek vanaf.

Ik haat dat soort websites. Denk je aah lekker digitaal, maar nee hoor sta je weer bij de kopieermachine |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ebia schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:52:
Ik heb ooit ook een solli gedaan, moest daarvoor een superlange website invullen terwijl mijn vooropleiding (mbo-4) niet duidelijk stond aangegeven als mogelijkheid om te starten. Ik dacht dat bespreken we wel een keer. Na m'n hele c.v., werkervaring, enz. te hebben ingevuld kwam ide aap uit de mouw: je moest alle diploma's enz ook nog eens in papierenvorm opsturen... Daar zakte me broek vanaf.

Ik haat dat soort websites. Denk je aah lekker digitaal, maar nee hoor sta je weer bij de kopieermachine |:(
Ja dat is wel eigen aan staatsinstellingen denk ik. Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt met een solicitatie bij de Nationale Bank (van België). Ik vulde er ook zo'n hele uitgebreide webform in en dan verwachtten ze ook nog een papieren versie van al mijn diploma's en attesten. In de meeste privé instellingen (waar ik ben geweest toch) zijn dat zaken die je bezorgt aan de HR tijdens je eerste werkweek daar.

Terug ontopic: ik heb ooit ook eens het voornemen gehad om mee te doen aan de examens voor ATC hier in België, maar helaas mijn kleurenblindheid heeft roet in het eten gegooid :'( Veel succes gewenst allesinds aan VinSoft ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41
Lang, lang geleden (jaar of 15) de eerste test gedaan, maar meteen afgevallen :)
(dat was denk ik wel anders dan dat de topicstarten neerpent, maar dat maakt verder niet uit)

[ Voor 37% gewijzigd door paella op 01-07-2008 11:03 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Laatst online: 22-04 14:03

Beamer

Return of the legend

wel leuk baantje hoor na opleiding starten met 60K per jaar en groei tot 110-130K per jaar :o. Logisch dat daar enigzins wat hogere eisen aan worden gesteld betreft de toelating, dan heb je ook wat :D

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnMan
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-11-2023
Ik ben eigenlijk op zoek naar een luchtverkeersleider die nogal wat vragen voor mij kan beantwoorden..

Hoe groot is de percentage van de mensen die de opleiding afronden, ten opzichte van het totaal aantal mensen die de selectie door zijn gekomen?

Ik lees overal dat een werkweek van een luchtverkeersleider uit 38 uur bestaat, en dat een luchtverkeersleider niet meer dan 6 uur per dag werken. Betekent dit dat je 7 dagen in de week beschikbaar bent voor het werk? Maar ik las op een forum 'Maar het basisrooster is 2 late diensten gevolg door 2 dag diensten, gevolgd door 2 vroege diensten dan minimaal 1 dag vrij en dan gevolgd door 4 dagen of een serie nachtdiensten of oproepdienst.'
Daarnaast praat iedereen over veel vrije tijd:).. Kunt u mij meer vertellen over het rooster van een luchtverkeersleider én in hoeverre je zelf invloed hebt in het rooster?

In de arbeidsvoorwaarden die ik kan vinden van luchtverkeersleider op het internet staat het volgende:
Er zijn verschillende toeslagen die in het salaris zijn meegenomen:
- Een onregelmatigheidstoeslag voor onregelmatige diensten; werken in het weekend, ’s avonds, ‘s nachts en op feestdagen.
- 8% vakantiegeld.
- Eindejaarsuitkering.

Vakantiedagen
- Je draait 38-urige werkweken.
- Je hebt minimaal 25 vakantiedagen per jaar.
- Je krijgt veel compensatie voor het werken op feestdagen.

- Volgens bovenstaande beschrijving is er bij het bruto jaar salaris al een 13e maand/eindejaarsuitkering meegenomen?
- Onregelmatigheidstoeslag zit al bij het salaris in, maar later wordt er toch geschreven dat er veel compensatie is voor werken op feestdagen? Hoe wordt het dan gecompenseerd, met extra vrije dagen?
- Minimaal 25 vakantiedagen per jaar? Hoezo minimaal?
Stel dat je een keer 2 weken vakantie neemt, kost dat dan 14 vakantiedagen, of kost dat 5 vakantiedagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 19:48

Rannasha

Does not compute.

GnMan schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:58:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een luchtverkeersleider die nogal wat vragen voor mij kan beantwoorden..
Ik ben geen luchtverkeersleider, maar werk in een ondersteunende rol (code-monkey / data-beest) bij een ANSP (Air Navigation Service Provider), vaak nauw samen met de planningsafdeling. Merk op dat ik in Zwitserland werk, niet in Nederland, dus wat ik hier over planning e.d. heb meegekregen, is niet 100% toepasbaar op de Nederlandse situatie, al zijn er wel veel overeenkomsten.
Hoe groot is de percentage van de mensen die de opleiding afronden, ten opzichte van het totaal aantal mensen die de selectie door zijn gekomen?
Langjarig gemiddelde is ergens rond de 50%. Tower/approach heeft een lager slagingspercentage dan ACC (Area Control Center, waar het hogere luchtruim wordt bediend).
Ik lees overal dat een werkweek van een luchtverkeersleider uit 38 uur bestaat, en dat een luchtverkeersleider niet meer dan 6 uur per dag werken. Betekent dit dat je 7 dagen in de week beschikbaar bent voor het werk? Maar ik las op een forum 'Maar het basisrooster is 2 late diensten gevolg door 2 dag diensten, gevolgd door 2 vroege diensten dan minimaal 1 dag vrij en dan gevolgd door 4 dagen of een serie nachtdiensten of oproepdienst.'
Daarnaast praat iedereen over veel vrije tijd:).. Kunt u mij meer vertellen over het rooster van een luchtverkeersleider én in hoeverre je zelf invloed hebt in het rooster?
In CH hebben verkeersleiders met een fulltime contract 140 werkuren per maand. Shifts zijn 7 uur lang, dus dat komt neer op 20 "werkdagen" per maand. Zeer vergelijkbaar met een kantoorbaan. In het rooster worden diensten gepland en iedere dag die geen dienst is, is een rust dag. Er zijn allerlei regels omtrent de planning van rustdagen (minimum aantal per week, per maand, minimum aantal volledige weekenden rust, enz...) die voornamelijk voortgekomen zijn uit CAO-onderhandelingen.

De planners proberen een rooster te maken waarin iets van structuur zit, dus niet lukraak wat diensten door elkaar heen, maar diensten van hetzelfde soort enigszins gegroepeerd. Maar er is geen gegarandeerd patroon, want de drukte in het luchtruim is alles behalve constant (er zijn zeer duidelijk pieken en dalen op een dag) en het rooster wordt daar zoveel mogelijk op aangepast.

Hier in CH kunnen de luchtverkeersleiders voorkeuren aangeven voor bepaalde diensten die ze wel of juist niet willen hebben op bepaalde dagen (of juist wanneer ze graag een rustdag willen). Planners proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden (het aantal voorkeuren waar rekening mee gehouden is, is zelfs een KPI van het rooster), maar er is geen enkele garantie.
- Onregelmatigheidstoeslag zit al bij het salaris in, maar later wordt er toch geschreven dat er veel compensatie is voor werken op feestdagen? Hoe wordt het dan gecompenseerd, met extra vrije dagen?
Waarschijnlijk is er een vorm van compensatie in de vorm van vrije dagen voor zaken als werken op feestdagen. Zo werkt dat hier iig wel.
- Minimaal 25 vakantiedagen per jaar? Hoezo minimaal?
Aantal vakantiedagen kan toenemen met leeftijd/senioriteit. Daarnaast kun je meer vakantiedagen krijgen als compensatie voor werk op bepaalde dagen (zoals hierboven vermeld).
Stel dat je een keer 2 weken vakantie neemt, kost dat dan 14 vakantiedagen, of kost dat 5 vakantiedagen?
Dit hangt af van de NL regels, maar ik vermoed zeer sterk dat het 10 vakantiedagen kost (2 "werkweken"). Hier heeft een verkeersleider gemiddeld 2 dagen per week vrij (rustdag), dus een vakantie van 2 weken beslaat gemiddeld 10 werkdagen en 4 rustdagen. Een vakantie wordt dan ook zo ingepland dat de weekdagen als vakantie-verlof in het rooster staan en de weekenden als rustdag. Zoals dat bij een kantoorbaan ook zou zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op www.atcbox.com kan je idd. even kijken. Van de 1000 mensen die zich aanmelden voor de selectie krijgen er uiteindelijk maar 2 een baan. De rest valt af. Vandaar dat je continue wervingsspotjes hoort om de aanwas op peil te houden. Een werkdag betekent niet dat je daadwerkelijk ook werkt / aan het scherm zit. Verkeersleiders hebben tussendoor veel pauze om te ontspannen. Toen ik een rondleiding kreeg bij LVNL op Schiphol Oost was er een jongen van begin 20. Hij:
  • Hield het radarscherm in de gaten.
  • Overlegde met z'n collega die een andere sector van het luchtruim deed.
  • Droeg telefonisch een kist over aan de Belgen.
  • Gaf ons uitgebreidt uitleg over z'n werkzaamheden.
Als hij 's avonds thuis is en z'n vriendin zegt wat tegen heb en hij knikt met ja.. (Whatever..) Dan heeft hij ook inderdaad begrepen wat z'n vriendin te vertellen had. :P Het is multitasken op een ander heel ander niveau.

Wat ik ook niet wist was dat ze wel eens met piloten meevliegen op een sim, om zo de procedures in de cockpit beter te begrijpen. Je kan eventueel contact opnemen met ATC-COMM. Hij is verkeersleider en geeft daarnaast VFR en IFR radio communicatie training aan piloten.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430237

Ik ben zelf recreatief vlieger en ken in dat wereldje verschillende luchtverkeersleiders. Er zit m.i. een behoorlijk verschil in.

Zo ben ik absoluut niet onder de indruk van de militaire luchtverkeersleiders op vliegbasis Eindhoven die al helemaal in de paniekmodus schieten als ze twee dingen tegelijkertijd moeten doen of wanneer wat dingen anders lopen dan verwacht, instructies naar de piloten geven (terwijl het beroep faciliterend dient te zijn), hakkelende piloten die worden afgeblaft en zo kan ik wel even doorgaan. Heb 5 jaar daar de radio mogen aanhoren (en ook van hun diensten gebruik gemaakt) en ik weet waarover ik het heb. Een typisch voorbeeld dat zelfs het nieuws heeft gehaald: Toen de lichamen terugkwamen van MH17 werd gezegd dat het vliegveld vanaf (zeg) 1200h dicht zou zijn. Om 1130h meldt zich een Ryanair die wil landen. Dat wordt geweigerd omdat het vliegveld dicht zou zijn. De gezagvoerder van die kist geeft aan dat er geen probleem is want hij heeft nog een half uur te gaan en garandeert dat hij voor 1200h bij de gate zal staan als ie nu mag landen. Hem wordt doodleuk verteld dat ie onder geen enkele voorwaarde mag landen en dat ie MOET uitwijken (= heel veel extra kosten voor de luchtvaartmaatschappij). De gezagvoerder natuurlijk terecht pissig. Dat is typisch Eindhoven.

Aan de andere kant ken ik ook verkeersleiders die op schiphol zitten. Die schat ik veel hoger in. Ik heb tijdens mijn RT (vak commications) met enkelen van hen te maken gehad. Ze kunnen gewoon met gemak meerdere gesprekken tegelijkertijd volgen en weten mentaal precies wie waar zit. En als er iets onverwachts gevraagd wordt, helpen ze daarbij zolang de veiligheid niet in gevaar komt. Genoeg stuntelende en hakkelende piloten over de radio gehoord (zijn meestal recreatieve vliegers) en meestal kon het gewoon met normaal Nederlands worden opgelost.

Ik weet niet precies hoe de opleidingen zijn maar kan me voorstellen dat de opleidingseisen voor verkeersleider op Schiphol een stuk zwaarder zijn dan de eisen voor verkeersleider op (bijvoorbeeld) Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 09:07
Eindhoven ben ik ook niet gecharmeerd van, maar Dutchmil in het weekend doet het prima hoor als je even een CTR wilt doorkruisen.

Den Helder is ook weer erg strict, die gaan uit m'n hoofd om 10:00 of 11:00 uur dicht en om 15:00 weer open, en toen ik me meldde met een verwachte aankomsttijd van 10 minuten voor sluitingstijd werd mij ook toegang geweigerd (ondanks dat het vluchtplan op die tijd was geaccepteerd). We zijn toen maar doorgegaan naar Texel :)

Maar ik heb nog steeds de hoop dat het incidenten zijn, of hooguit lokale bedrijfscultuur (Eindhoven en Den Helder), voornamelijk door de goede ervaringen met Dutchmil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas hebben ze in NL het luchtruim nu zo ingericht dat je niet meer om Eindhoven heen kunt. ;( De hoeveelheid luchtruim die ze tot hun beschikking hebben is gewoon monsterlijk. Geen enkel ander vliegveld ter wereld heeft volgens mij zo'n grote hoeveelheid luchtruim tot hun beschikking. Verder is de zweefvliegclub die daar al meer dan 60 jaar vloog ook door toedoen van de MILATC weggepest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:10
op volkel vliegt men volgens mij nog wel met de zweefvliegclub. Ook bij de MILATC.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vraag is: hoe lang nog? Op Leeuwarden beginnen ze ook al moeilijk te doen.

Ze hebben de Eindhovense Zweefvliegclub ook weggekregen en ik denk dat ze deze case nu bij de andere militaire velden ook gaan toepassen.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 430237 op 07-11-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
GA is niet interessant in NL, maar volgens mij raken we off topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd ;) , maar dit wil ik er nog over kwijt:

Volgens mij is het een eis in Duitsland dat de ATC ook een vlieger hoort te zijn. En dat is duidelijk te merken. Zouden ze in NL ook moeten invoeren.Dan zien ze in dat GA helemaal niet zo'n groot probleem is en gaan ze er een stuk beter mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Ik heb begrepen dat tijdens de opleiding civiele verkeersleiders worden ingedeeld in een A en B groep. A groep worden verkeersleider op Schiphol. B gaan naar regionale velden. (Rotterdam, Eelde) Het kan zijn dat een A verkeersleider op een regionaal veld zit, maar hij krijgt dan hetzelfde niveau training als de mensen op Schiphol. Mocht er dan plek vrij komen op Schiphol (bijvoorbeeld mensen die met pensioen gaan) dan kan dit snel ingevuld worden.

DutchMill, Eindhoven, De Kooi etc, is een ander verhaal, want dit zijn militaire verkeersleiders. Nieuw Millingen wordt op termijn opgedoekt. Verkeersleiding gaat naar Schiphol/Maastricht en gevechtsleiding gaat naar Volkel. Verkeersleiding op militaire velden zal wel militair blijven, denk ik..

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Bl@ckbird schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:09:
Ik heb begrepen dat tijdens de opleiding civiele verkeersleiders worden ingedeeld in een A en B groep. A groep worden verkeersleider op Schiphol. B gaan naar regionale velden. (Rotterdam, Eelde) Het kan zijn dat een A verkeersleider op een regionaal veld zit, maar hij krijgt dan hetzelfde niveau training als de mensen op Schiphol. Mocht er dan plek vrij komen op Schiphol (bijvoorbeeld mensen die met pensioen gaan) dan kan dit snel ingevuld worden.
Er is nog een derde groep civiele ATCOs in Nederland: de mensen die op MUAC (Maastricht Upper Area Control) werken. Dit control center wordt door Eurocontrol bemand en bedient het hogere luchtruim (boven FL 245) boven de Benelux en west-Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Oh ja.. :)
Maar als ik met hen te maken heb, heb ik een serieus probleem.
Iets met zuurstofgebrek :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Bl@ckbird schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:10:
Of verkeerde frequentie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bl@ckbird schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:10:
Met dat vliegtuig in je Avatar moet dat toch geen probleem zijn? Zelfs FL900 zou daarmee mogelijk moeten zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 430237 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:38:
[...]

Met dat vliegtuig in je Avatar moet dat toch geen probleem zijn? Zelfs FL900 zou daarmee mogelijk moeten zijn :+
Met dat vliegtuig heb je meestal niet veel te maken met civiele ATCOs :)

Pagina: 1