Hallo!
Voor het eerst (
) vandaag bezig geweest met PHP setlocale() functie. Nu ben ik erachter gekomen dat mijn SUSE linux installatie wel het command locale en deflocale ondersteunt, maar dat er geen charmaps zijn geinstalleerd:
Nu vroeg ik mij af of het niet gewoon mogelijk is om deze character maps los te downloaden. Tot mijn eigen verbazing echter, kan ik via google nergens dergelijke bestanden vinden. Ik heb ergens in een thread wel gevonden dat iemand charmaps.gz moet gaan uitpakken, maar een search op "download charmaps.gz" levert ook niets op.
De SUSE cd's heb ik hier niet meer bij de hand, dus via YAST een package extra installeren is helaas geen optie.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen ... alvast veeel dank!
Voor het eerst (
code:
1
2
| #:/usr/share/i18n # locale -m locale: cannot read character map directory `/usr/share/i18n/charmaps': No such file or directory |
Nu vroeg ik mij af of het niet gewoon mogelijk is om deze character maps los te downloaden. Tot mijn eigen verbazing echter, kan ik via google nergens dergelijke bestanden vinden. Ik heb ergens in een thread wel gevonden dat iemand charmaps.gz moet gaan uitpakken, maar een search op "download charmaps.gz" levert ook niets op.
De SUSE cd's heb ik hier niet meer bij de hand, dus via YAST een package extra installeren is helaas geen optie.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen ... alvast veeel dank!