Hallo mensen,
Een kennis van mij heeft een probleem bij het starten van een Windows 98 PC.
De computer is vastgelopen op een webpagina.
Is vervolgens uit en weer aan gezet en bij het opstarten van het systeem verschijnt nu de melding:
"Geef de naam van de MS-DOS prompt op", bijv. c:\windows\command.com.
Vervolgens staat de cursor te knipperen achter C:\
Ik heb zelf uiteraard al een beetje gezocht op internet, maar voor alsnog heb ik alleen kunnen vinden dat het iets te maken heeft met Master Boot Record (MBR).
Weet iemand wellicht hoe ik dit probleem kan oplossen?
Is alle data op de harddisk bijvoorbeeld nog wel gewoon intact?
Ik kan dit zelf op dit moment niet controleren, omdat ik werd gebeld door die kennis.
Ik ga er morgen even langs om het probleem te bekijken, maar ik dacht dat het misschien handig zou zijn om vantevoren al even wat informatie te zoeken over het probleem.
Een kennis van mij heeft een probleem bij het starten van een Windows 98 PC.
De computer is vastgelopen op een webpagina.
Is vervolgens uit en weer aan gezet en bij het opstarten van het systeem verschijnt nu de melding:
"Geef de naam van de MS-DOS prompt op", bijv. c:\windows\command.com.
Vervolgens staat de cursor te knipperen achter C:\
Ik heb zelf uiteraard al een beetje gezocht op internet, maar voor alsnog heb ik alleen kunnen vinden dat het iets te maken heeft met Master Boot Record (MBR).
Weet iemand wellicht hoe ik dit probleem kan oplossen?
Is alle data op de harddisk bijvoorbeeld nog wel gewoon intact?
Ik kan dit zelf op dit moment niet controleren, omdat ik werd gebeld door die kennis.
Ik ga er morgen even langs om het probleem te bekijken, maar ik dacht dat het misschien handig zou zijn om vantevoren al even wat informatie te zoeken over het probleem.