Toon posts:

[outlook 2000] meerdere contacten toevoegen in 1 keer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor mijn werk het volgende probleem. Ze hebben eindelijk een digitale nieuwsbrief gemaakt en we hebben nu 150 aanmeldingen en er komen er veel en veel meer.
Ik wil een distributielijst maken in outlook zodat bij het versturen van de nieuwsbrief alles veel sneller gaat. Nou kan je in 1 keer meerdere contacten (uit je adresboek) naar je distributielijst halen maar wat ik wil is éérst uberhaubt meerdere contacten toevoegen aan mijn adresboek.

Ik zit dus met 150+ emails en ik wil alle afzenders in 1 keer in mijn adres boek krijgen, kan dat? Zoja hoe?

Zelf heb ik nog bar weinig geprobeerd: ik ben sinds jaar en dag een Apple en dus MacOs mensje en heb de ballen verstand van outlook en windows :( en al helemaal op zakelijk gebied...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 16:13 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:53

lier

MikroTik nerd

Zoek (uberhaupt...) eens naar de oplossing in een zelfgeschreven oplossing zoals (in VBA of een ander Microsoft pakket).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ben ik een ongelovelijke leek dus heb ik geen idee wat je bedoelt met VBA :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Oorschot,

Het gemakkelijkste is vermoedelijk om te zorgen dat je de addressen in bv. een CSV bestand krijgt - dit kan je dacht ik relatief eenvoudig importeren maar misschien is dat iets wat je zelf al geprobeerd hebt natuurlijk.

Wat heb je zelf eigenlijk al geprobeerd? Neem dat nog even op in je topicstart, dat voorkomt dat wij allerlei zaken moeten gaan voorstellen die jij al lang hebt geprobeerd :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals nu aangegeven in mn startpost:

ik heb nog niks geprobeerd want ik weet vrij weinig tot niets van outlook :) Ik ben leergierig dus kom maar op :D

Heb net op CSV gezocht in de Help van outlook maar dat levert niets op. Maar als ik het goed lees betekend het dat je de adressen toch stuk voor stuk in een CSV bestand moet krijgen en dat is nou net wat ik probeer te voorkomen, het stuk voor stuk meoten verwerken van de adressen.

Verwijderd

zorg dat de mailadressen in een excel bestand of database staan (Outlook contacten mag ook)
ga dan naar:

Microsoft Word,
afdruk samenvoegen
emailberichten / naar emailontvanger

en klaar is klara :+

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:53

lier

MikroTik nerd

Let wel even op dat een groot aantal antispam paketten het niet leuk vinden als de mail aan meer dan 5 personen gestuurd wordt. Dus zal je toch met een distributiegroep moeten werken.

Misschien maar een keer een dag iemand (uitzendkracht, no offence) inhuren ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1