Toon posts:

Capturing software voor Analoge video

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal programmatjes voor het opnemen van een analoge video, maar ik wilde weten of er ook betere ( degene die ik gebruik zijn van windows movie maker en een of andere b-software).

Misschien dat een van jullie mij kan zeggen welke software titels er zijn die goede kwaliteit kunnen geven bij het opnemen van mijn filmpjes met een hoge resolutie en niet die kleine die bij moviemaker zit.

ik gebruik een nvidia geforce fx5200 met een Nvidia WMD Capture card.

Verwijderd

Kom je toch in de richting van Adobe Premiere. VirtualDub kun je er ook voor gebruiken. Ligt er ook een beetje aan wat je ermee wilt.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 21:52
adobe premeire gebruikt me vader al een jaar of vier.

ook iets als capture studio welke bij de DC30 gelevert werd als ik me niet vergis.

verder zou ik het ook niet echt weten, maar ik denk dat als je een beetje gemiddeld editors pakket aanschaft er ook wel een capture gedeelte in zal zitten.

[ Voor 0% gewijzigd door nsa1984 op 01-08-2005 15:40 . Reden: moet toch is sneller typen ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Ja premiere pro heb ik ook geprobeerd maar die was dacht ik alleens voor DV en niet voor analoog...

en ik wil er gewoon mee kunnen capturen, want editen heb ik al software voor. Dus enkel gericht op cappen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 15:46 ]

• nsa1984
We gebruiken het hier thuis anders toch echt voor analoog,
al was het maar omdat paps een digitale camera kocht met enkel stilstaan digitaal out :(

Mogen we weten wat voor hardware je tussen je camera(input) en je computer hebt zitten, want adobe had na een correcte installatie geen enkele vorm van instelling nodig waar die zijn input vandaan moest halen.

Verwijderd

Topicstarter
Als je mijn capture card bedoelt dat is die WMD van Nvidia ( geforce Fx5200)

Als je wat anders bedoelt kun je het dan iets anders formulieren?

Bij Premiere Pro staat er bij capture enkel DV IEEEE1394 Capture
en niet de gebruikelijke Nvidia WMD Universal Capture...

• nsa1984
hmmmm

nu ben je mij even kwijt ;)
als ik op nvidia zoek kan ik jouw kaart niet vinden zoek

wel kan ik de secs van een fx5200 vinden maar kan niet ontdekken hoe je daar video in wil capturen. Zit daar een S-video plug of tulpplugjes op waar je camera aangaat???

of praat ik helemaal langs je heen en bedoel je video welke je met een TV kaart op je computer bekijkt ?

Laat het even weten en post anders even de specs van je capture kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon een Nvidia WMD Capture card, met tulp ingangen en een svideo moet makkelijk te vinden zijn hoor.

• nsa1984
Gevonden:)
sorry ik had niet door dat WMD een afkorting was.
deze kaart bedoel je dus

als ik dan vervolgens naar adobe ga en de compitable listing opzoek waarmee primere werkt, zie ik daar de kaart niet tussen staan. Ben dus bang dat adobe en nvidia niet samen willen gaan werken.

Ik heb zo gauw niet nog een ander software pakket in gedachten waarmee je je video binnen kunt slepen. Behalve dan virtual dub, daar ben ik alleen minder in thuis.

[ Voor 1% gewijzigd door nsa1984 op 01-08-2005 17:15 . Reden: url foutje ]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor je hulp!

Zijn er misschien andere users die weten of er nog andere programmas op de markt zijn?

Verwijderd

Pinnacle Studie (of liquid) werkt lekker simpel (oftewel, weinig opties).

verder bijv: (google is je grootste vriend :))

Capture applications
Honestech MPEG recorder - Capture directly to MPEG
Vcap- Video capture application with a changable buffer.
RBCap -high performance, full featured video capture.
Time Lapse Video - shareware program that allows you to make time lapse videos using any capture system
Peephole - still image, video capture, and webcam.
SnapCap - Capture
SnagIt (32-bit) - capture and edit
iRez ReelEyes - capture and edit
NANO DVR - RealTime MPEG capture
Glance - Capture screen regions, windows, and/or video frames and save them as bitmap files.
TeVeo Live - lets Windows users easily stream real-time motion from any USB webcam
honestech Mpeg Recorder - turns your PC into a full-featured digital video recorder
Nano DVR - Digital video recorder
Capture Studio Professional - free video-capture system for use with any capture card or Webcam
CapturePro - Give your applications access to digital video capture cards, scanners, and cameras.
Anasazi - Stop Motion animation (thanks to Peeter Marvet) New

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de lijst! :*)
Pagina: 1