[XP - 2000 - 2003] Rechten worden mee genomen bij knippen?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30064

Topicstarter
Ik moet hier op een lokale pc een map maken waarin een lokale gebruiker een bestand mag plaatsen.
Dit bestand mag hij niet verwijderen, of aanpassen.
Ik heb dus een map gemaakt waarin dit goed staat ingesteld. (heb namelijk op het netwerk WEL een map zo aan de praat gekregen)

Als ik nu een bestand vanuit bijv. de TEMP map kopieer, dan kan ik hierna niets meer. PERFECT!
Als ik nu een bestand vanuit bijv. de TEMP map KNIP, dan kan ik daarna nog steeds ALLES met die file...

Iemand die weet hoe ik dit "recht" kan breien? Of me misschien het verschil kan uitleggen tussen knippen en kopieeren? (m.b.t. dit probleem natuurlijk..)

Ik heb deze situatie op verschillende OS'en geprobeert; Windows 2000, Windows XP, en Windows 2003 Standard. Overal heb ik het zelfde resultaat.

Een opsomming van de rechten die ik heb gegeven op de betreffende map;

Traverse Folder / Execute File
List Folder / Read Data
Read Attributes
Read Extended Attributes
Create Files / Write Data
Write Attributes
Write Extended Attributes
Read Permissions

Ook het expliciet DENY rechten geven levert geen verschil.
Bij de rechten van die geKNIPte file staan ook de volgende 2 extra gebruikers bij;
SYSTEM
en de lokale USERS

Verder staan de rechten van de lokale gebruiker op Full Control. Ik neem aan dat deze rechten dus mee worden genomen uit de TEMP map.

De tussenstap van de TEMP map is trouwens wel nodig. Een aantal applicaties kan anders geen bestanden opslaan, omdat deze eerst een file neerzetten en daarna deze pas vullen met de data. Dit mag dus niet, waardoor je een foutmelding krijgt.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen! Ik heb niets kunnen vinden op Google of Microsoft. (behalve een handleiding knippen en plakken voor dummies :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57365

it's a feature (en ja een vervelende maar het is nu eenmaal niet anders).

knippen (binnen dezelfde schijf) verplaatst alleen een pointer in het filesystem. rechten etc worden daardoor behouden. je zou het even moeten testen, maar knippen/plakken tussen 2 schijven gaat, dacht ik, wel goed.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 57365 op 01-08-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30064

Topicstarter
Inderdaad, vanaf bijvoorbeeld de D: schijf gaat het wel goed.
Helaas heb ik daar niets aan...
;(