Ik heb een aantal standaard objecten/functie gemaakt die ik op meerdere websites gebruik. Dat gaat om objecten voor controle van formulieren, authenticatie, autorisatie etc... Al die objecten zijn geschreven in PHP5 en wil ik eigenlijk als standaard functies/objecten binnen PHP plaatsen zodat ik deze niet overal hoef te includen binnen de verschillende websites en alleen per server een versie bij hoef te werken. Mijn eigen library installeren zoals bijvoorbeelde de gd library die je soms apart moet installeren. Kan dit? Of moet ik dit in C schrijven en compileren binnen Linux? Ik heb geen flauw idee waar ik precies moet zoeken omdat ik nogal een Linux noob ben, maar wil dus uiteindelijk soort dll's (maar dan voor linux) creeeren die ik binnen apache/php kan installeren.
http://www.zend.com/php/internals/extension-writing1.php staat genoeg info over hoe je zelf een extension moet schrijven denk ik
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Okay, dat betekent dus alle bestaande functionaliteit omschrijven voor zover ik begrijp...
Zijn er nog beperkingen op het gebied van extensions? Kan je eenvoudig query's draaien? Zijn er nog alternative of is dit gewoon hét! Wat zijn de ervaringen van jullie met extensions?
Zijn er nog beperkingen op het gebied van extensions? Kan je eenvoudig query's draaien? Zijn er nog alternative of is dit gewoon hét! Wat zijn de ervaringen van jullie met extensions?
Het idee is waarschijnlijk dat extensies schrijven alleen nodig is als je iets in C wilt doen, bv. omdat het echt razendsnel moet zijn ofzo.
Als je het in PHP schrijft, kun je dan geen slim include-systeem maken zodat je altijd hooguit 1 file hoeft te includen? Dat lijkt me toch ook weer niet zo verschrikkelijk irritant?
Met andere woorden, ik vraag me af of je nu niet probeert een mug neer te slaan met een voorhamer; straks heb je overal deuken in je muur en is de mug nog steeds niet dood (je probeert een IMO tamelijk kleine irritatie op te lossen op een manier die waarschijnlijk nogal overkill is).
Als je het in PHP schrijft, kun je dan geen slim include-systeem maken zodat je altijd hooguit 1 file hoeft te includen? Dat lijkt me toch ook weer niet zo verschrikkelijk irritant?
Met andere woorden, ik vraag me af of je nu niet probeert een mug neer te slaan met een voorhamer; straks heb je overal deuken in je muur en is de mug nog steeds niet dood (je probeert een IMO tamelijk kleine irritatie op te lossen op een manier die waarschijnlijk nogal overkill is).
[ Voor 3% gewijzigd door Wilke op 01-08-2005 15:04 ]
Het is inderdaad niet echt een grote irritatie. Het enige wat ik hiermee zou kunnen bereiken is dat ik straks in no time meer dan 100 websites voorzien heb van mijn laatste stable authentication object.
Ik kan dit natuurlijk ook op een plek op de server plaatsen en dit toegankelijk maken voor alle domeinen (alhoewel... volgens mij is dat niet mogelijk op dit moment dankzij mijn security settings, anders zou je bestanden van een ander domein kunnen gaan includen).
Dus misschien een wat grote 'hamer', maar wel een handzame IMO. Vandaar het idee om met een soort dll te gaan werken mij wel aansprak, en extension voldoen daar dan niet helemaal aan zoals ik begrijp uit het verhaal van Wilke?
Ik kan dit natuurlijk ook op een plek op de server plaatsen en dit toegankelijk maken voor alle domeinen (alhoewel... volgens mij is dat niet mogelijk op dit moment dankzij mijn security settings, anders zou je bestanden van een ander domein kunnen gaan includen).
Dus misschien een wat grote 'hamer', maar wel een handzame IMO. Vandaar het idee om met een soort dll te gaan werken mij wel aansprak, en extension voldoen daar dan niet helemaal aan zoals ik begrijp uit het verhaal van Wilke?
je kan gerust je authentication object gewoon in php schrijven en op een centraal te includen plaats smijten en dat in je php.ini toe te voegen, zo doet pear & spl het ook.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ja natuurlijk! Smarty e.d. kan je ook op deze manier centraliseren. Hoeven er gelukkig geen ingrijpende wijzigingen plaats te vinden! Bedankt voor de eye opener.. Soms denk je gewoon te ingewikkeld!
Pagina: 1