"Wachten op user-input"...
Wat ik hiermee bedoel is het volgende,
Ik probeer een "pop-up boxje" te maken die op verschillende manieren, in verschillende routines, aangeroepen kan worden met verschillende parameters dus. Hier is een form voor, en op dat form zijn verschillende mogelijkheden wat betreft de boodschap, aantal tekstvelden en titel van de form.
Dit is de bedoeling:
Dit is niet de werkelijke code, maar het idee zeg maar...
Het probleem is eigenlijk, hoe kan ik wachten tot er op OK is geklikt?
Of moet ik echt weer een andere routine oproepen als er op OK is geklikt?
Het liefst zou ik de routine willen pauzeren en verder laten gaan als er op OK is geklikt (in de box).
Als de user op OK heeft geklikt wordt de input gevalideerd, en eventueel opgeslagen (indien meerdere tekstvelden) als waarde1|waarde2|waarde3 enz., in de box nog.
Maar waar moet die waarde dan heen? Ik zou hem naar box willen sturen... Zodat ik blabla = Box(blabla,blabla,2) kan doen bijvoorbeeld. Het is denk ik gewoon een stukje logica, die ik op dit moment ff kwijt ben
Wat ik hiermee bedoel is het volgende,
Ik probeer een "pop-up boxje" te maken die op verschillende manieren, in verschillende routines, aangeroepen kan worden met verschillende parameters dus. Hier is een form voor, en op dat form zijn verschillende mogelijkheden wat betreft de boodschap, aantal tekstvelden en titel van de form.
Dit is de bedoeling:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| 'Roep box: VarUitBox = Box("Title here", "Message", 2) Public Function Box(boxTitle As string, boxMessage As String, boxInputMethod As Integer) As String Box.Visible = True Box.Caption = boxTitle Box.lblMessage.Caption = boxMessage Select Case boxInputMethod Case 0 Box.ShowDefaultFields Case 1 Box.ShowAdminFields Case 2 Box.ShowVIPFields End Select 'wacht tot er op OK geklikt is Box = UserInput Unload Box End Function |
Dit is niet de werkelijke code, maar het idee zeg maar...
Het probleem is eigenlijk, hoe kan ik wachten tot er op OK is geklikt?
Of moet ik echt weer een andere routine oproepen als er op OK is geklikt?
Het liefst zou ik de routine willen pauzeren en verder laten gaan als er op OK is geklikt (in de box).
Als de user op OK heeft geklikt wordt de input gevalideerd, en eventueel opgeslagen (indien meerdere tekstvelden) als waarde1|waarde2|waarde3 enz., in de box nog.
Maar waar moet die waarde dan heen? Ik zou hem naar box willen sturen... Zodat ik blabla = Box(blabla,blabla,2) kan doen bijvoorbeeld. Het is denk ik gewoon een stukje logica, die ik op dit moment ff kwijt ben