Epson TW10H of 32" LCD TFT TV scherm

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Ik ben al een paar weken aan het dubben. Ik heb flink gespaard en wil mijn home theater met het laatste echt nodige onderdeel uitbreiden, een nieuwe tv of projector. Op dit moment heb ik en inieminie klein tv-tje en dit zorgt er zelfs voor dat ik in mijn nieuwe kamer de ondertiteling niet eens meer lekker kan lezen :)

Hoewel ik flink gespaard heb kan ik het niet aan om een TV en een projector te kopen, een keuze moet er dan ook komen.
De prijs van beiden maakt elkaar niet veel uit, bij een project moet nog een scherm, en bij een LCD TV hoeft dit niet. Het gaat er mij dus echt om WAT ik WIL en niet wat ik KAN.

Ik heb enorm veel door gelezen, foto's bekeken en nagedacht maar kom er nog niet goed uit.

Mijn keuze's gaan tussen de
-Epson TW10H projector (854*480)
(zo'n gaaf overweldigendend beeld qua afmeting)
-Mycom 32" lcd tv (1280*768)
(staat mooier op de kamer, makkerlijker om te zappen, makkerlijker te installeren, hogere resolutie, meer aansluitmogelijkheden, hdtv..)

Ik kijk op mijn kamer vooral films en goede serie's. Hierbij gebruik ik momenteel een jvc dvd speler (welke geen progressive mode heeft) en een notebook voor mijn overige beeldmateriaal. De notebook kan op dit moment geen resolutie aan welke overeenkomt met de 854*480.

Uiteraard kijk ik ook wel eens 'normaal' tv, maar meestal kijk ik overige programma's in de huiskamer.

Mijn vraag is of er mensen zijn die hun mening zouden willen geven over de te maken keuze voor mij, een projector geeft qua afmeting overweldigend beeld natuurlijk maar de tv heeft weer een hogere resolutie. Ik heb geen progressive scan DVD speler dus weet niet hoeveel effect dit zal hebben op de epson projector (hoor ik wisselende dingen over, vaak wordt het wel aanbevolen.)
Daarnaast vraag ik me hoeveel resolutie er over blijft van de projector wanneer ik mijn notebook zal aansluiten (svhs of vga), welke alleen resoluties aan kan zoals 640*480/800*600.

BTW, ik vraag niet wat ik moet kopen, maar vraag alleen meningen van anderen omdat deze eventueel al meer ervaringen hebben. Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door mr._Anderson op 01-08-2005 13:15 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net