MS Word, maximum aantal tekens per pagina *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.729 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150849

Topicstarter
Weet iemand hoe je in word kan instellen dat er bijvoorbeeld maar een bepaald aantal tekens op 1 pagina getypt mogen worden?

moet dit met een VB Macro of is daar een instelling voor?

Bij voorbate dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-04 20:35

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Wat heb je zelf al uitgezocht? Google al geprobeerd? Je topictitel is ook niet al te duidelijk ...

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik verplaats je topic even naar het goede subforum, en pas de titel even aan zodat het wel iets zegt over je probleem.
Ook verwachten we eigenlijk dat je zelf al wat geprobeerd en gezocht hebt, zou je hier in het vervolg om willen denken en het nu nog even aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143019

Anoniem: 150849 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:58:
Weet iemand hoe je in word kan instellen dat er bijvoorbeeld maar een bepaald aantal tekens op 1 pagina getypt mogen worden?

moet dit met een VB Macro of is daar een instelling voor?

Bij voorbate dank
Wat is je doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Je begrijpt toch wel dat het afhankelijk van lettertype en fontgrootte afhankelijk is hoeveel tekens er op 1 pagina passen???

En waar komt de tekst vandaan, want als mensen deze zelf kunnen intypen / veranderen dan heb je niks aan hoeveel tekens er op 1 pagina gaan. Want de mensen willen hun tekst bijna altijd "opleuken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn excuses voor de kleine foutjes zal er in het vervolg even aan denken,

wat ik zelf weet is dat het wel mogelijk moet zijn alleen de vraag stelling is hoe kan je dit het beste doen door middel van een macro bv.

natuurlijk hangt het ook van de leter grote af alleen ik wil een limiet van het aantal tekens op 1 pagina instellen waarom weet ik ook niet word ook maar gevraagt aan mij.

zou wel willen zoeken met google maar weet gegod niet waar ik op zou moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143019

Anoniem: 150849 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:41:
mijn excuses voor de kleine foutjes zal er in het vervolg even aan denken,

wat ik zelf weet is dat het wel mogelijk moet zijn alleen de vraag stelling is hoe kan je dit het beste doen door middel van een macro bv.

natuurlijk hangt het ook van de leter grote af alleen ik wil een limiet van het aantal tekens op 1 pagina instellen waarom weet ik ook niet word ook maar gevraagt aan mij.

zou wel willen zoeken met google maar weet gegod niet waar ik op zou moeten zoeken.
Wat voor pagina's zijn het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:44

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je zou een formulierveld op de pagina kunnen plaatsen en daar het aantal tekens beperken. Vervolgens het document locken zodat alleen het formulier ingevuld kan worden.

Of via VBA na iedere toetsaanslag het aantal letters op de huidige pagina tellen.

Maarja, altijd wel slimmerikken erbij die dan tekens in de kop/voet tekst zetten of extra textkaders op de pagina plaatsen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ga er even mee stoeien dank je wel!!

Nr. 18
Pagina: 1