posttoast schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:27:
Ik geloof niet dat iedereen dit echt belangrijk vindt, maar ik vraag het me wel af: zijn in de nieuwste release van Vista nu eindelijk een keer alle grafische onderdelen up-to-date gemaakt? In Windows XP vind je bijvoorbeeld nog iconen terug die stammen uit het 3.11 tijdperk en dat vind ik erg slordig.
Hier heeft Microsoft zijn best al voor gedaan, zo werden alle icoontjes van de Internet-opties veranderd en zelfs de Management Console zal er vernieuwd uitzien.
Maar wat is er gaande met beta 2?

Geen geruchten, maar officiële berichten van het hoofd van het Windows-team, Jim Allchin:
uit een bericht op Neowin blijkt dat Windows Vista feature complete is, en dus in een volgende beta alle functies in het OS geïmplementeerd maar nog niet bugvrij zijn.
Echter, beta 2 (ook bekend als RC0) zal niet meer als een beta gelabeld worden. Meer zelfs, beta 2 wordt gesplitst in 2 CTPs waardoor deze niet gelijktijdig voor iedereen uitkomt.
Zo zal er volgens
Microsoft-Watch,
CRN en
InfoWorld eerst een feature complete CTP aan Technology Adopter Program-partners worden gegeven die de Enterprise CTP zal heten. Mogelijk is dit de eerder aangekondige February CTP (die betatesters dan niet zullen krijgen).
Pas later kunnen alle testers, en ook iedereen die zich voor de beta had ingeschreven, de April CTP downloaden (meer details in het Microsoft-Watch bericht).
Volgens InfoWorld heeft Allchin naar eigen zeggen de beta 2 in 2 CTPs gesplitst, om de kwaliteit van Vista hoog te houden en dus geen build zoals 5259 publiek te stellen als "beta"