[XP] originele cd's XP home+professional missen bestanden?

Pagina: 1
Acties:

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Topicstarter
Heb thuis drie systemen staan, 2x XP Home met (uiteraard) licentie, 1x laptop met XP Professional en licentie van m'n werk. Voor de ene XP Home (Dell) is er een installatiecd, de andere van Mycom had geen cd meegeleverd (zou image op HD staan, maar doet het niet) en de professional is ooit corporate zonder cd's uitgeleverd.

Vreemd genoeg kon ik met 'n gedownloade corporate waar ik de code invoerde gewoon werken. De pc waar Home op moet heeft met diverse bootable CD's problemen. De Dell-cd gaat (ook op de Dell zelf) netjes kopieeren naar de harde schijf, en kan pas in het XP-installatiescherm een paar files niet vinden. Maar gaat vrolijk door; na reboot de activatiecode invoeren, en alles lijkt goed. Je hebt geen Outlook-express en windowsupdate wil ie niet draaien. Kortom, dat werkt niet.

Andere ISO's daarvan ontbreken wat utopia*.wa_ (wavjes) en cyclad* bestanden bij de kopieerslag. Herstarten na wat ESC-toetsaanslagen levert op dat I386/ASMS niet gevonden kan worden. Nou heb ik in de FAQ's van WOS gezien dat 'niet officiele' cd's nogal eens bestanden missen, maar ook een geleende officiele Home-cd heeft dus dat euvel. Zou wel erg toevallig zijn dat deze cd's alleen op specifieke PC's werken, en net dezelfde bestanden lijken te missen.

Ik heb geen zin om "gepatchte" versies te downloaden aangezien er gewoon licenties met keys voor zijn, maar HOE dit probleem te voorkomen is snap ik niet. Dat ASMS staat trouwens op andere werkende machines ook niet.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Verwijderd

waarschijnlijk beschadigde cd's, maar als het meerdere cd's zijn ga ik eerder een cdspeler verdenken.

anyway, je kan rustig een winxp versie met sp2 downen en je officiele key gebruiken. scan de downloads echter goed, je wilt niet met een virus beginnen :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het kan ook vaak een IDE of memory probleem zijn dat dit probleem triggered :)